Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Столичният бул. "Дондуков" остава двупосочен, ремонтът тръгва на 1 юни

Паваж или асфалт – окончателното решение ще се вземе на 21 април

4 коментара
Столичният бул. "Дондуков" остава двупосочен, ремонтът тръгва на 1 юни

Централният столичен булевард "Дондуков" остава двупосочен. Ремонтът му тръгва на 1 юни и трябва да приключи до началото на септември. Това съобщи кметът на район "Оборище" Васил Цолов пред Mediapool.

В началото на февруари зам.-кметът по транспорта Евгений Крусев лансира идеята бул."Дондуков" и бул."Цар Освободител" да станат еднопосочни. Аргументът беше, че по този начин ще се намали замърсяването на въздуха и ще се облекчи трафикът. Общественото обсъждане в началото на февруари на тази идея обаче показало, че не е дошло времето това да се случи.

Проведената обществена поръчка за ремонта на булеварда е той да остане двупосочен, а и публичното обсъждане беше само да се тестват нагласите на гражданите по идеята, обясни Цолов.

Зам.-кметът по транспорта Евгений Крусев обясни пред Mediapool, че въпросът с еднопосочността на двата булеварда е обвързан с движението през целия център и с архитектурния проект за преминаване през жълтите павета, който все още не е готов. Освен това разнопосочните мнения по време на общественото обсъждане също отложили реализацията на идеята.

Предрешената битка за спасяването на паважа

Все още няма решение по един от най-спорните въпроси – паваж или асфалт. Дали ще оцелеят сегашните над 100-годишни павета, издържали на изпитанието на времето и бомбардировките над София или асфалтът ще ги превземе и тях. Решението ще бъде взето на последното обществено обсъждане на 21 април от 17 часа в "Сити Марк Център" (бившото кино "Левски"), каза районният кмет Цолов.

Отговорът на въпроса паваж или асфалт обаче изглежда предопределен, независимо от проведените няколко обществени обсъждания досега. В тръжната документация за избор на изпълнител е било посочено, че настилката ще е асфалт.

Това обаче, според служители на "Московска" 33, не означава нищо и проектът може да бъде променен. Това няма да е прецедент. Живеещите по ул."Цар Асен ІІ" успяха да спасят паважа през 2013 г. въпреки желанието на общината да им сложи асфалт, защитаван с тезата, че живеещите на улицата искат черната настилка.

След обществено недоволство проектът за кръговото кръстовище на площад "Руски паметник" също беше променен и беше постигнато компромисно решение между асфалт и настилка.

В момента се води същата битка за паважа на "Дондуков". Районният кмет Цолов твърди, че над 90 на сто от живеещите по булеварда искат асфалт. Той уточни, че социологическо проучване или обществено обсъждане по въпроса не е правено. Въпросът е бил обсъждан само със живеещите на бул."Дондуков".

По време на предишните три обществени обсъждания на проекта граждани поискаха да бъде направено реално проучване на общественото мнение за запазването на паважа. Някои от тях, които живеят по бул."Дондуков", се обявиха за оставането му. Според тях районният кмет разговаря само с домоуправителите на сградите.

От "Велоеволюция" пък искат достъп до техническите проекти, които остават скрити. Според тях няма яснота как ще продължи планираната велоалеята по бул. "Княгиня Мария Луиза", към "Тодор Александров", по преките на "Дондуков", какъв ще бъде цветът ѝ.

Евгени Крусев обясни, че има идея връзката между отделните велозони да стане покрай изградения стъклен купол между Министерския съвет и Президентството. Това обаче няма да се случи заедно с ремонта на бул."Дондуков", уточни Крусев пред Mediapool. Така на практика изграденото велотрасе по булеварда няма да имат връзка за неясно колко време с други вече готови трасета.

"Трейс" ще направи ремонта за три месеца срещу 6 млн. лв.

"Трейс Груп Холд" ще направи ремонта на булеварда за три месеца срещу малко над 6 млн. лв. без ДДС. Търгът за избор на изпълнител се проведе преди пет години, а през лятото на 2014 г. беше подписан договора с "Трейс".

Ремонтът на "Дондуков" ще тръгне от пресечката с ул."Кракра" на 1 юни 2017 г. Ще премине през четири етапа и трябва да стигне до Младежкия театър на 1 септември по план.

Ще се подмени трамвайната контактна мрежа, както и релсовия път по ул.”Кракра”. Ще се поставят и гумени заглушители на релсите, за да се намали шумът.

В проекта е заложено още изграждането на два високи трамвайни перони – един при Операта и друг при Английската гимназия. Целта е те да гарантират безопасност на гражданите ползващи трамвая и по-лесна достъпност на трудно подвижните и на майките с деца. Живеещи в тези райони обаче смятат, че това решение не е удачно и по-скоро ще затрудни движението. По проект пероните около двете трамвайни спирки ще са широки 2.40 м и дълги около 50 м.

Настилката на тротоарите ще се подмени с унипаваж. Ще се направи ремонт и на уличното осветление.

Заложено е да бъде направена и смяна на водопровод в зоната на булеварда.

Ще бъде изградена и двупосочната велоалея от южната страна на "Дондуков", а от северната ще бъдат запазени паркоместата.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Филка Русофилка
    #4

    Принц Крал Шведски полага големи усилия за подпомагане на децата на бежанците от откъснатите български земи. Цар Борис III удостоява принц Карл Шведски с Великия кръст на ордена „Свети Александър“. След съветската окупация и болшевишкия преврат през 1944 комунистите кръщават бул. „Принц Карл Шведски“ на ген. Бирюзов. След комунистическия преврат през 1989 булевардът става част от бул. „Дондуков“. Възможно е неграмотните общинари тогава да не са знаели кой е Карл Шведски, но белким сега се намери някой по-грамотен да внесе предложението. http://1svetovna.com/спомени-на-д-р-недю-бояджиев/

  2. Филка Русофилка
    #3

    Като ще ремонтират „Дондуков“, да възстановят и името бул. „Принц Карл Шведски“ на частта от бул. Васил Левски“ на изток. Това име му е дадено от Софийската община през 1933 за изключителните заслуги на принц Карл Шведски за освобождаване на държаните в плен от Антантата 150 000 български войници. Карл Шведски апелира световното обществено мнение за съдбата на българските войници, пише лични писма до президентите на САЩ и Франция, английския и италианския крал, Червените кръстове в Америка и Англия, като излага ужасното положение на българските пленници и на България и моли за бърза намеса.

  3. Dr. Johnson
    #2

    Предизборни обещания в ГЕРБово бъдеще време...класика на "прехода". Същият преход, който Плевенлиев определи за приключил, щото ни бил вече довел до демократичната власт на ГЕРБ. А явно въпросът за асфалт или павета е да се удовлетвори трапезният вкус на електората, защото се оказа, че 70% от населението май не обича толкова много асфалт на вечеря. Вероятно надеждата на Фъндъкова е, че паветата може да са по-вкусни.

  4. Sgt. Pepper
    #1

    Какво значи безкрайно тъпото изречение "връзката между отделните велозони няма да се СЛУЧИ покрай изградения стъклен купол"? Как точно г-жа Границка си представя, че ей тъй, случайно, без никой да го очаква, двете велозони взели, та се свързали, и то баш там? Тези журналисти знаят ли родния си език и смисъла на думите в него, или си превеждат с Google изрази като happened to... Нещастници!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.