Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Столичният бул "Цар Борис III" ще се ремонтира с 40.4 млн. лева

Общественици искат паветата в София да се обявят за културно наследство

6 коментара
Столичният бул  "Цар Борис III" ще се ремонтира с 40.4 млн. лева

Обществена поръчка за  ремонта на трамвайното трасе по "Цар Борис III" от Съдебната палата до крайната спирка в квартал "Княжево", обяви Столичната община.  

 Избраният изпълнител ще трябва да подмени ВиК инсталацията, електроснабдителната мрежа, контактно-кабелната мрежа, уличното осветление, като максималната прогнозна стойност е 40.4 млн. лв. без ДДС. Крайният срок за подаване на оферти е 30 юни.

Сериозната реконструкция на бул. "Цар Борис III" е част от втората фаза на проекта за "Интегриран градски транспорт", който се финансира по европейската програма програма "Региони в растеж" 2014- 2020.

Междувременно граждани на София и Общественият релсов съвет сигнализираха, че на много места е напукан асфалтът на бул. "Цар Борис III" между Околовръстния път и кв. "Княжево", където платното е съчетано с паваж. Те припомниха, че и асфалтът на Руски паметник се е напукал по-малко от 2 години след като на кръстовището бе извършен основен ремонт и бе избран "смесен вариант” на асфалт и паваж.

Организацията алармира за тези проблеми във връзка с проекта за реконструкция на бул. "Дондуков", където общината отново предлага поставяне на павета при трамвайните релси и асфалтиране на уличните платна за леки коли. Реконструкцията на булеварда по план започва в началото на юни.

Спорът за запазването на паветата или частичната им подмяна върви при всеки ремонт на участък в паваж. Множество граждани и организации се обявиха против премахването на част от паважа между бул. "Васил Левски" и Министерски съвет.

Сега те настояват паветата в цяла София да бъдат обявени от министъра на културата за обект на движимото и недвижимо културно наследство, за да бъдат запазени по всички сегашни улици.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. симпатяга
    #6
  2. стефчо
    #5
  3. Londoner
    #4

    Какви павета, каква "история", какъв "унисон с природата"? Ами хайде да започнем да ползваме отново каруци с коне, за да сме в ПЪЛЕН унисон с природата, а? Не само не живеем вече в миналите векове, а и виждаме павьорите каква работа свършиха на пешеходната Витошка, която изглежда като едно развълнувано море. Асфалт и нищо друго!

  4. Буни Камик
    #3

    Приветствам идеята! Връзка с историята и в унисон с природата - паважът не е просто пътна настилка, а скулптура!

  5. pstoychev
    #2

    А павьорите да ги обявим за изчезващ вид и впишем в Червената книга. Защото паважът е хубава и трайна настилка, но само когато е направена качестено от майстори павьори и надзор (техн. р-л) който си разбира от работата. В противен случай ако е правен от случайни "майстори" респ. фирми паважа е пълна трагедия и точно съществуващите павирани улици доказват това. Отделно където привсеки ремонт се крадат част от паветата и от оставащите след ремонта фуги между тях, настилката се разбива за броени месеци.

  6. стефчо
    #1

    Добра идея.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.