Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Столичният булевард "Царица Йоанна" се удължава до Божурище

Реализацията на проекта ще струва 19 млн. лв.

2 коментара
Столичният булевард "Царица Йоанна" се удължава до Божурище

Столична община и Национална компания "Индустриални зони" (НКИЗ) работят по удължаването на столичния булевард "Царица Йоанна" до икономическата зона в Божурище. Това съобщи Антоанета Барес, изпълнителен директор на държавното дружество, по време на конференцията "Индустриално строителство и инвестиции 2018". 

НКИЗ вече е внесла в Българската агенция за инвестиции заявление за сертифициране на зоната в Божурище като приоритетен проект на стойност 19 млн. лева. Това ще осигури подкрепата на държавата за удължаване на бул. "Царица Йоанна" до Божурище. За да стане възможно продължението на пътната връзка, се работи и по промяна на Общия устройствен план на София, каза Барес.

Обезпечаването с транспортни връзки до и на територията на икономическа зона София – Божурище е приоритет за НКИЗ за тази година, каза изпълнителният директор на компанията. 

"Политиката на Министерството на икономиката по отношение на индустриалните зони е да изграждаме първо инфраструктурата, за да улесним инвеститорите", заяви зам.-министърът на икономиката Лъчезар Борисов, който откри форума. Той допълни, че министерството е възложило на изпълнителния директор на НКИЗ да идентифицира мерки, включително законодателни, за регулиране дейността на индустриалните зони.

Създадена е междуведомствена работна група, която работи по проблема с присъединяването към мрежите на техническата инфраструктура – ток, газ и вода на инвеститорите в икономическите зони.

"Задачите на работната група бяха в срок до 4 януари 2018 г. да се направи преглед на законодателството в областите за достъп до електричество, газ и вода, да се дефинират процедурите, времето и разходите по присъединяване на бизнеса към електропреносната мрежа, ВиК мрежата и системата за газоснабдяване, както и да се предложат конкретни изменения в законодателството в трите области", обясни Борисов. По думите му предстои да се направят предложения с цел намаляване на броя на процедурите, времето и разходите за бизнеса при присъединяване към техническата инфраструктура в страната.

"Административната тежест в България е проблем и за инвеститорите, и за НКИЗ, защото подкрепяйки проектите им, ние също се сблъскваме с нея. Например издаването на разрешение за строеж понякога отнема година, а инвеститорът иска да му обещаем да го получи за от 3 до 6 месеца", каза Антоанета Барес.

Тя  посочи, че има голям интерес към индустриалния и логистичен парк в Бургас, който е част от  портфолиото на НКИЗ. Площите са запълнени на 80% и това наложи разширяване на парка с нови терени и близо тройно нарастване на територията му, каза Барес. По нейни думи инвеститорите, които идват в България, имат три основни изисквания -  добра локация за проектите си, инфраструктура и кадри.

Подкрепата за образованието и връзката му с бизнеса е в основата на проекта на НКИЗ Fast Tracking Success за ускорено професионално развитие на младите хора, които завършват висше образование. По програмата компанията си сътрудничи с редица големи университети. От своя страна зам.-кметът на община Бургас Красимир Стойчев, който също присъства на форума, съобщи, че в Бургас насочват усилията си към изграждане на нови професионални училища, за да подпомогнат бизнеса с нужните кадри.

   

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Авакум Захов
    #2

    Как кому? На тези, които ще изпълнят обществената поръчка на най-високата цена и с качеството на реконструкцията на бул. "Фандъков". И на тези, с които ще разделят плячката.

  2. анита хегерланд
    #1

    Кому е нужен дубъл, /успореден булевард на съществуващия/, защо да се отчуждават имоти, при положение, че бул. Европа върши чудесна работа, а може и да се разшири?!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.