Синдикалните организации в столичния градски транспорт напомниха във вторник, че се намират в стачна готовност и изказаха неодобрението си към проекта за бюджет на София за тази година.
Служителите на двете общински фирми "Столичен електротранспорт" и "Столичен автотранспорт" негодуват основно от наличието на неравнопоставеност при определянето на цените за общинските и частните дружества. Според тях като цяло публичният транспорт в града е недофинансиран.
През изминалите две години кметството и градският парламент започнаха поетапна приватизация на линиите от обществения транспорт в София. Този процес премина с множество скандали, включително публикуването на запис от тайна среща за задкулисно преразпределение на линиите между фирмите. В крайна сметка общинските дружества получават с около 0.60 лева на км пробег по-ниска цена, отколкото частните.
В писмо до кметството синдикатите настояват да се спазват европейския регламент "за прозрачност, еднакво третиране и пропорционалност при предоставянето на компенсации" за обществените транспортни услуги. Другата причини за стачната готовност на служителите е неизпълненото обещание да се изградят тоалетни на крайните спирки в София.
През последните две години и половина синдикалните организации в столичния транспорт периодично напомнят, че Столична община не изпълнява поетите ангажименти към тях. Поради тази причина и се намират от близо половин година в стачна готовност.
Междувременно стана ясно, че операторите на маршрутните линии в града и фирмите за извънградски превози дължат общо половин милиона лева такси на общината.
Във вторник комисиите на градския парламент разгледаха предложението на адмнистрацията на кмета Йорданка Фандъкова за намаляване на тези такси с пет до седем пъти.
Предложението е всяка кола по маршрутните линии да плаща вместо 50 лева - 10 лева на месец. За извънградските маршрути предложението е цената да падне от 140 на 20 лева.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
8 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Въже за ГЕРБ и ДСБ...Виновните за провала на България.
то по принцип транспорт няма, а сега снега ще свърши останалото....
...общински! Другото е като частните маршрутки пълни до тавана, които не издават билетчета и не плащат данъци!
Ама наистина как не можаха да сложат по един портативен кенеф на последните спирки?! Осяха всяка софийска градинка с тях, но за ватманите и шофьорите няма. А няма, защото на общината й е през оня работа за ватманите и шофьорите. Както на ватманите и шофьорите им е през оная работа за пътниците, когато и в най-лют студ не пускат парното. Или както на общината й е през оная работа за старците, които е принудила да търчат из трамвая, за да си "валидират" пенсионерската карта - нещо напълно безсмислено, но иначе глоба. Изобщо тука е така, по руски.
Преди идването на бойковите марионетки, които целенасочено фалират общинските дружества си спомням ,че купиха нови тролей и някой дружества даже бяха на печалба.Днес е печален факт,че че общата задлъжналост на дружествата е над 30 МИЛИОНА,а дефицита по сметката на центъра за градска мобилност е още толкова!Очаквам същото да сполети и цялата държава!Митът за неподкупния Бойко все повече се изпарява!
Транспорта в София трябва да е общински! Другото е като частните маршрутки пълни до тавана, които не издават билетчета и не плащат данъци!В статията не напразно не дават колко са разходите на километър. Ако на километър секачват по 10 души само (бройте колко спирки има на километури по 3 души на всяка врата на всяка спирка) и ще се окаже, че при билетче от 30 стотинки не само няма нужда от дотации ами трябва и да има печалба която да се влее в градския бюджет!!!
Не съм съгласен с изказаните мнения, че видиш ли всичко трябвало да е общинско или държавно. Опомнете се. Комунизмът си отиде. Защо не се повозите по някои от частните линии - 84, 284 т.н. Чисто нови автобуси, шофьори в костюми. Лятото климатъкът си работи а зимата даже е горещо. Шофьорите са учтиви и има защо. Ако някй се оплаче от тях веднага следва санкция. Така трябва да бъде. А не както е в държавното в момента. Манталитет на водачите - като на каруцаро от Левуново от миналия век, облекло като …
на клошар, смрад - невъобразима и като за капак 30-40 годишни таралясници. Например линия 76! Кошмарни и разпадащи се 40 годишни мерцедеси. Бях още ученик когато Янчулев ги купи втора ръка някъде в началото на 90-те. А защо не се повозите по линия 280? Водачите почти никога не могат да уцелят спирката и винаги спират или след нея или преди нея. Аз се чудя дали въобще уцелват и жена си нощно време. Искам само да уточня, че съм роден в София и цял живот ползвам градският транспорт за разлика от новите столичани, които си взимат някакъв таралясник и идват с него, за който даже и данък не искат да плащат на столична община а само реват че пътя бил лош или задръстванията били огромни, а именно те при първа възможност се набутват в бус лентата и запушват цялото движение. Кола нямам а и не планирам скоро да имам, но искам нормални автобуси, а това няма да стане докато линиите са общински. Пазарният механизъм се губи изцяло. Дано скоро тиквите на тия от СО го проумеят, но съм сигурен, че това няма да стане, защото далаверката от държавната фирма ще секне.
Напълно съм съгласен с "HERMES"! Споделям изцяло това мнение. Това за мръсотият, студа, закъсненията на автобусите от Столичен автотрнспорт не подлежи на коментар. А как минават на преглед за безопастност пред КАТ е много интересна тема на която трябва и прокуратурата да обърне внимание! Да не говорим за замърсяването. В Европа дали биха ги пуснали в движение?