Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Столичният транспорт изпадна във финансово недоразумение

8 коментара
Столичният транспорт изпадна във финансово недоразумение

Столичният градски транспорт може да изпадне във финансов колапс през тази година заради невъзможност да бъдат усвоени 14 милиона лева субсидия от общинския бюджет. Това предупреди във вторник шефът на Центъра за градска мобилност Николай Костов пред финансовата комисия в градския парламент.

В началото на годината Столичният общински съвет гласува отпускане на субсидия от около 100 милиона лева за транспорта. С тях трябваше да бъде финансиран недостигът от средства за разплащане с фирмите, които осъществяват транспортната задача в града. СОС обаче няма право директно да субсидира търговски дружества и поради тази причина парите бяха отпуснати за издаване на карти за преференциални пътувания.

През година обаче няма как да бъдат издадени карти за повече от 86 милиона лева и останалите 14 милиона от субсидията няма как да бъдат усвоени. "Положението е много сериозно. Столичният общински съвет и Столичната администрация не ни е дала схема за усвояване на тези пари", заяви пред съветниците Костов.

Той поиска от тях да оставят дивидента на "Паркинги и гаражи" в дружеството заради плановете за закупуване на нови "паяци". Финансовата комисия не се произнесе по тези въпроси като първо поиска да се запознае с анализ на дейността на дружеството.

Финансовият недостиг за градския транспорт може отново да нагнети напрежението сред служителите на общинските фирми "Столичен автотранспорт" и "Столичен електротранспорт". През последните две години шофьорите са в постоянна стачна готовност заради ниски заплати и голямото количество извънреден труд.

Субсидията от 100 милиона лева за карти бе отпусната именно, за да бъдат изпълнени договорките от последните заплахи за стачка в транспорта.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. калун
    #9

    ама колко шофьори има в столичната община и колко карти се издават за тези потресаващи суми!?!?!?!?!!!Имам чувството че всички управници са луди или ни мислят за луди!!!

  2. ха
    #8

    си е едно недоразумение...билетче левче,догодина два!Друсане във вонящ и счупен автобус...Циганите си се возят гратис и пей сърце!

  3. potres
    #7

    Otnovo stoli4ni nedorazumeniq!!!! Toq Borisov nqma li da si gleda zadyljeniqta kakto trqbva!!!-aaaaaaaaaaa da zabravih toi ne umee da upravlqva stolicata, a za parlamentari izbori se gotvi!!!! Ujas dano ne ni upravlqva, 4e........... sme go zakysali

  4. клиент
    #6

    Във Вашингтон за един долар пътуваш в супер чист и модерен автобус, с климатик, специални устройства за вдигане на колички на инвалиди и всякакви екстри. В Истанбул за около 1.30 лв се качваш на чист и модерен трамвай. Къде отиват парите ми които плащам на Софийския градски транспорт след като той е непочистен, неотоплен, стар и раздрънкан

  5. ккк
    #5

    80 милиона? Да отидеш на работа и да се върнеш = 2лв. 80/2=40 милиона. 40/2 милиона жители = 20 дни. За 80 мил лева всеки мъж, жена и дете в София трябва да се возят 20 дни в годината без пари. ???Не това е проблема обаче. За такъв голям град като София 100 милиона са малко пари. Всички големи градове субсидират Градския си транспорт. Няма печеливш Градски транспорт по света! Въпроса е колко се субсидира и защо най-печелившите линии се дават на частници. По света е обратното. Лошите линии се продават

  6. Гратисчия
    #4

    ПАРИТЕ НЕ СА ОТИШЛИ ЗА ЗАПЛАТИ НА РАБОТИНИЦИТЕ,А В ДЖБОВЕТЕ НА ЧАСТНИТЕ ТРАНСПОРТНИ ОПЕРАТОРИ, ЗАРАДИ КОИТО БЕШЕ УВОЛНЕН(БЕЗ НИКАКВИ ПОСЛЕДСТВИЯ РАЗБИРА СЕ В.СТОИЛОВ!!!)ТЕЗИ ПАРИ ПЛАЩАТ СКРИТАТА КАМПАНИЯ(ПЛАТЕНА ЖУРНАЛИСТИКА) НА ГНОЙКО ВМИРИСОВ!!!

  7. бесен
    #2

    Ето това става като се дадат на глупав човек пари. Трябваше да има сгради паркинги в центъра на София. Трябваше да има мрежа от метро, а не 2 отсечки, от който едната се разваля постоянно. Синята зона подпомага за задръстванията. Улиците бъкат от дупки. И въпреки че има толкова много пари КМЕТЪТ НЕ МОЖЕ ДА СЕ СПРАВИ С ТЕЗИ ПРОБЛЕМИ, А ИМА АМБИЦИЯ ДА УПРАВЛЯВА ДЪРЖАВАТА!!!!!!!

  8. ironic
    #1

    качете се в автоус №310, без значение по кое време и се "насладете"- докато стигнете от Люлин до Центъра, вече ще сте готови "оправени" поне два пъти :) Eх, съдбаааа, по зле от тези Икаруси има само в Куба, факт !!!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.