Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Столичният транспорт обмисля поскъпване на билетчето, но не и на картите

9 коментара
Столичният транспорт обмисля поскъпване на билетчето, но не и на картите

Столичната община разглежда варианти за промени в тарифната политика на градския транспорт, сред които е и покачването на цената на билета за еднократно пътуване, но стойността на най-търсените карти се планира да се запази. Окончателното предложение ще е готово най-рано в края на януари или в началото на февруари, съобщи пред журналисти кметът на София Йорданка Фандъкова по време на заседание на Столичния общински съвет (СОС) в четвъртък.

 

Трябва да се направят сериозни анализи и изчисления, обясни тя. Като аргумент за бъдещо поскъпване на билетчето за градския транспорт Фандъкова посочи, че от пет години цената му не е променяна, а през това време е имало инфлация и цените на горивата са се променили.

 

Предишното покачване на цената на билета бе през 2008 г., когато от 70 стотинки стана левче.

 

Каквато и промяна на цената на билета да се предложи, не трябва да се повишават цените на най-търсените и основни карти за пътуване. Целта е да не се натоварват редовните платци на градския транспорт, а в същото време да се контролират нередовните пътници, отбеляза кметът.

 

Междувременно шефът на столичното метро Стоян Братоев се срещна с лондонския си колега Майк Браун, който е у нас по повод 150-годишнината на подземната железница на британската столица.

 

Братоев коментира, че третият лъч на софийското метро се предвижда да има система за автоматизирано управление на мотриси, които да се движат без машинисти, но тези влакчета са много по-скъпи и затова евентуалното им въвеждане ще е в далечно бъдеще. Все пак мотрисите в новия участък ще са много по-модерни от сега използваните по действащите трасета.

 

Специалисти на столичното метро ще бъдат командировани да черпят опит от лондонските си колеги, тъй като двете най-нови линии на подземната железница на британската столица са строени с автоматична система.

 

Майк Браун посочи пред журналисти, че годишно лондонското метро инвестира 1.8 млрд. евро основно в нови влакове, сигнализационни системи и станции.

 

Той коментира още, че лондонското метро е с много стара инфраструктура, което представлява проблем за осигуряването на достъп за инвалиди, но се работи по инсталирането на платформи и асансьори. "В това отношение, софийското метро е много по-достъпно", похвали Браун домакините си.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #9

    До "неанонимен" 8: Грешите, направете справка.

  2. Анонимен
    #8

    До Анонимен 6 Когато билетчето е струвало 4 стотинки София е била от Долни Лозенец до Лъвов мост.

  3. Анонимен
    #7

    Абе овцата напълни транспортните фирми с пенсионирани сержанти и ги назначи като вътрешен финансов контрол-Емил някой си и 75 годишен генерал Милев в Ст. Електротранспорт и каква ли не паплач и не и стига фонда.Е как да и стигне ами то няма затъкване.

  4. Анонимен
    #6

    Какво друго могат да да измислят крадливите фъндъко-шебеци, които за първи път видяха тоалетна хартия в София. Нима откакто билетчето е струвало 4 ст. жизненото ни равнище е нарастнало 25 пъти, а вече и повече?

  5. Анонимен
    #5

    До Анонимен 4 "Защо при влизане в метрото колоната за валидиране е от лявата страна"...? Ами много просто - в България возещите са предимно с леви убеждения! Майтапчия

  6. Анонимен
    #4

    Не е лошо г-н Братоев да обясни защо при влизане в метрото колоната за валидиране е от лявата страна а не от дясната. Това е удобно за хората леваци но не и за болшинството хора работещи основно с дясната ръка.

  7. Анонимен
    #3

    Понеже много се краде, затова и билетите трябва да поскъпват. Нека да не забравяме, че общината се ръководи от хора на ГЕРБ. Партийната касичка не трябва да е празна. И столичани ще бъдат "остригани" набързо за последно.

  8. Анонимен
    #2

    е нали нямало да има вече т.нар. "билетче"? кое ще поскъпва - трушията на Женския пазар? най-търсената карта от статията ще е "картата за еднократно пътуване", т.е. тя не трябва да поскъпва, май?

  9. Анонимен
    #1

    Честването на 150 г лондонско метро в софия = виц?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.