Столичният транспорт обмисля поскъпване на билетчето, но не и на картите

Столичният транспорт обмисля поскъпване на билетчето, но не и на картите

Столичната община разглежда варианти за промени в тарифната политика на градския транспорт, сред които е и покачването на цената на билета за еднократно пътуване, но стойността на най-търсените карти се планира да се запази. Окончателното предложение ще е готово най-рано в края на януари или в началото на февруари, съобщи пред журналисти кметът на София Йорданка Фандъкова по време на заседание на Столичния общински съвет (СОС) в четвъртък.

 

Трябва да се направят сериозни анализи и изчисления, обясни тя. Като аргумент за бъдещо поскъпване на билетчето за градския транспорт Фандъкова посочи, че от пет години цената му не е променяна, а през това време е имало инфлация и цените на горивата са се променили.

 

Предишното покачване на цената на билета бе през 2008 г., когато от 70 стотинки стана левче.

 

Каквато и промяна на цената на билета да се предложи, не трябва да се повишават цените на най-търсените и основни карти за пътуване. Целта е да не се натоварват редовните платци на градския транспорт, а в същото време да се контролират нередовните пътници, отбеляза кметът.

 

Междувременно шефът на столичното метро Стоян Братоев се срещна с лондонския си колега Майк Браун, който е у нас по повод 150-годишнината на подземната железница на британската столица.

 

Братоев коментира, че третият лъч на софийското метро се предвижда да има система за автоматизирано управление на мотриси, които да се движат без машинисти, но тези влакчета са много по-скъпи и затова евентуалното им въвеждане ще е в далечно бъдеще. Все пак мотрисите в новия участък ще са много по-модерни от сега използваните по действащите трасета.

 

Специалисти на столичното метро ще бъдат командировани да черпят опит от лондонските си колеги, тъй като двете най-нови линии на подземната железница на британската столица са строени с автоматична система.

 

Майк Браун посочи пред журналисти, че годишно лондонското метро инвестира 1.8 млрд. евро основно в нови влакове, сигнализационни системи и станции.

 

Той коментира още, че лондонското метро е с много стара инфраструктура, което представлява проблем за осигуряването на достъп за инвалиди, но се работи по инсталирането на платформи и асансьори. "В това отношение, софийското метро е много по-достъпно", похвали Браун домакините си.

Споделяне
Още по темата
Още от България