Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Столичното парно избърза да се похвали, че КЕВР пак не открила нарушения в ноемврийските сметки

4 коментара
Столичното парно избърза да се похвали, че КЕВР пак не открила нарушения в ноемврийските сметки

"Топлофикация София" побърза да разгласи, че е получила констативен протокол от проверката на енергийния регулатор за ноемврийските сметки и че според него не били открити нарушения. От Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) обаче уточниха, че това е само протокол, по който са поискани обяснения от дружеството, а докладът от самата проверка ще бъде разгледан на заседание на комисията на 15 януари и след като бъде приет, ще бъде публикуван на сайта ѝ.

Поредният скандал с оплаквания на клиенти на общинското дружество заради прекалено високи сметки за потребената топлоенергия през ноември избухна в средата на миналия месец. Тогава КЕВР назначи за пореден път извънредна проверка, а от парното обясниха, че месецът бил по-студен, хората били хоумофис и ползвали повече топлоенергия. Според дружеството това неутрализирало ефекта от същественото поевтиняване на парното.

Според разгласения от топлофикацията в аванс констативен протокол на енергийния регулатор проверката била установила, че всичко е наред с формирането на ноемврийските сметки за парно.

Също предварително парното разгласи и резултатите от проверката за изравнителните сметки през август, която също както много предишни не установи нарушения, макар клиентите масово да бяха с усещането, че плащат нереално високи фактури при значително понижените цени на топлинната енергия заради предоговорените устовия за руските газови доставки.

Дружеството било дало информация по 11 точки, обхващащи всички данни за потреблението на топлинната енергия от клиентите през месец ноември.

"В няколко последователни точки е посочено, че издадените фактури от "Топлофикация София" отговарят по обем и съдържание на Общите условия и са изготвени при коректно прилагане на определените от КЕВР цени за съответния период. С изготвянето на ноемврийските сметки и анализиране на изходните данни стана видна завишената консумация на потребителите на топлинна енергия за посочения период", посочват в с прессъобщението си от общинското предприятие.

То припомня, че е започнало разяснителна кампания на данните за потребление, консумация и формиране на фактурите на потребителите.

Преди ден дружеството публикува сравнителна информация по месеци за средната температура и продадената топлоенергия през настоящия и предходните отоплителни сезони.

Подробна разяснителна информация за размера на произведената и подадена топлинна енергия ще бъде предоставяна ежемесечно на клиентите през отоплителния период на 2020 - 2021 г., допълват от парното Според него така клиентите ще могат да сравнят потреблението си в настоящия и предходния отоплителен сезон и да планират разходите си спрямо изменението на потреблението на топлинна енергия.

Таблиците на сайта на дружеството обаче са трудно четими, освен това са за общото потребление и със сигурност отделните клиенти няма да могат да си правят никаква сметка.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит в 14:15 на 21 октомври 2021 от автора.
    #4
  2. ninevia
    #3

    Отново стана ясно на всички, че освен организационни проблеми, Топлофикация София има и тежки комуникационни проблеми. Удивително е как дружеството с най-голям ресурс и отговорности не съумява да изговори публично важните въпроси, които интересуват потребителите.А от почти 100 години в теорията и практиката на успешния мениджмънт се е утвърдило правилото, че Комуникацията е същностен елемент на управлението. Кой обаче да чете ?

  3. bez_ime
    #2

    Какво очаквате, след като за шеф на КЕВР е назначен доносник на ДС???

  4. Milen Mitrev
    #1

    И аз като повечето хора съм имал доста проблеми през годините с "Топлофикация" и не ги обичам. Безспорен факт обаче е, че заради оставането на огромен брой хора и ученици да работят или учат вкъщи в синхрон с това, че времето през ноември си беше почти зимно отопляването е било денонощно, а не, както обикновено, да кажем само вечерта и през нощта. Така, че този път високите сметки са именно заради това. Имам познати, чиито априлски сметки за ток, а те се отопляват на ток през 2020 бяха като януарски

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.