Столичното парно избърза да се похвали, че КЕВР пак не открила нарушения в ноемврийските сметки

Столичното парно избърза да се похвали, че КЕВР пак не открила нарушения в ноемврийските сметки

"Топлофикация София" побърза да разгласи, че е получила констативен протокол от проверката на енергийния регулатор за ноемврийските сметки и че според него не били открити нарушения. От Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) обаче уточниха, че това е само протокол, по който са поискани обяснения от дружеството, а докладът от самата проверка ще бъде разгледан на заседание на комисията на 15 януари и след като бъде приет, ще бъде публикуван на сайта ѝ.

Поредният скандал с оплаквания на клиенти на общинското дружество заради прекалено високи сметки за потребената топлоенергия през ноември избухна в средата на миналия месец. Тогава КЕВР назначи за пореден път извънредна проверка, а от парното обясниха, че месецът бил по-студен, хората били хоумофис и ползвали повече топлоенергия. Според дружеството това неутрализирало ефекта от същественото поевтиняване на парното.

Според разгласения от топлофикацията в аванс констативен протокол на енергийния регулатор проверката била установила, че всичко е наред с формирането на ноемврийските сметки за парно.

Също предварително парното разгласи и резултатите от проверката за изравнителните сметки през август, която също както много предишни не установи нарушения, макар клиентите масово да бяха с усещането, че плащат нереално високи фактури при значително понижените цени на топлинната енергия заради предоговорените устовия за руските газови доставки.

Дружеството било дало информация по 11 точки, обхващащи всички данни за потреблението на топлинната енергия от клиентите през месец ноември.

"В няколко последователни точки е посочено, че издадените фактури от "Топлофикация София" отговарят по обем и съдържание на Общите условия и са изготвени при коректно прилагане на определените от КЕВР цени за съответния период. С изготвянето на ноемврийските сметки и анализиране на изходните данни стана видна завишената консумация на потребителите на топлинна енергия за посочения период", посочват в с прессъобщението си от общинското предприятие.

То припомня, че е започнало разяснителна кампания на данните за потребление, консумация и формиране на фактурите на потребителите.

Преди ден дружеството публикува сравнителна информация по месеци за средната температура и продадената топлоенергия през настоящия и предходните отоплителни сезони.

Подробна разяснителна информация за размера на произведената и подадена топлинна енергия ще бъде предоставяна ежемесечно на клиентите през отоплителния период на 2020 - 2021 г., допълват от парното Според него така клиентите ще могат да сравнят потреблението си в настоящия и предходния отоплителен сезон и да планират разходите си спрямо изменението на потреблението на топлинна енергия.

Таблиците на сайта на дружеството обаче са трудно четими, освен това са за общото потребление и със сигурност отделните клиенти няма да могат да си правят никаква сметка.

Споделяне

Още от Бизнес

Как да бъде увековечен художествено Бойко Борисов?