Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Страните от Южна Европа най-активно се борят за Евровота

0 коментара
Страните от Южна Европа най-активно се борят за Евровота

В Южна Европа предизборната кампания за Европейски парламент е най-активна. На второ място по активност се подрежда Източна Европа, следвана от Северна Европа и накрая - от Западна Европа. Това сочат данните от втория междинен доклад на Европейския център за мониторинг на изборите, публикуван на неговия сайт - https://www.electionsmonitoringcenter.eu/index.

Информацията за проект "Платформа Европа" е генерирана от над 100 изследователи от всички страни-участнички, сред които и представителите на България - проф. д-р Лилия Райчева, д-р Нели Велинова и д-р Мариян Томов от Факултета по журналистика и масова комуникация на СУ "Св. Климент Охридски". Това съобщи българският екип на Европейския център за наблюдение на изборите.

По отношение на видовете рекламни материали, които използват кандидат-депутатите за ЕП, най-активни са постовете в социалната мрежа Фейсбук, след това са рекламните публикации в пресата, следвани от рекламните плакати и накрая - видеоклиповете. Най-много Фейсбук постове до момента има в Италия, след това в Португалия, а България е по средата по брой публикувани предизборни послания. С най-ниска активност са балтийските републики, Холандия и Ирландия.

В Южна и Източна Европа преобладаващата тема е националната. До момента България изпреварва всички страни по брой вътрешнополитически послания в сравнение с изцяло европейските. В Западна Европа, обратното, европейската тема е по-силно застъпена пред националната, особено във Великобритания, където водената кампания гравитира около Брекзит. В Северна Европа има паритет между двете тематики.

Като цяло в посланията на всичките 28 страни-членки на ЕС преобладаваща е позитивната нагласа към Европейския съюз. Негативни послания се срещат най-силно в Северна и Западна Европа, където фокусът им не е обвързан с оставане или напускане на Общността или еврозоната, а по-скоро е свързана с проблемите на миграцията. В Източна Европа присъства най-малко негативизъм.

По отношение на останалите теми: на първо място е европейската тематика за цяла Европа. На второ място е темата за ценностите, а на трето - за икономиката (която включва въпроси, свързани с данъци, инфлация, кризи, банки). В Южна Европа статистиката е аналогична. В Северна и Западна Европа: на първо място отново е европейската тематика, на второ - трудовата заетост, следвана от темата за ценностите. В Източна Европа: на първо място също е европейската тематика, на второ - темата за ценностите и на трето – благосъстоянието.

В цяла Европа преобладават емоционалните послания пред неутралните и рационалните, но има страни като Ирландия и Португалия, в които рационалното взима превес. Най-силен рационален подход имат страните в Южна Европа. Държавите от Източна и Северна Европа държат сравнителен паритет, а най-ограничен рационален подход имат кандидат-депутатите за ЕП в Западна Европа.

Интересен факт е, че темите, които преобладават в политическата реторика във Великобритания, са свързани най-вече с Европа. В Унгария основната тема е имиграцията, в България - благосъстоянието, в Италия - трудовата заетост, а околната среда е тема номер 1 в Швеция и Финландия.

Въпреки съществуващите различия по отношение на законодателството и регламентите в 28-те страни членки на Съюза, изследването дава сравнително хомогенни обобщени резултати на водената предизборната кампания, споделят изследователите.

Финалният доклад с обобщените данни от изследването ще бъде представен след приключване на изборите във всички държави-членки на ЕС.

Ключови думи

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.