Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Страстите около един софийски ремонт. Реорганизацията край НДК продължава

35 коментара
Страстите около един софийски ремонт. Реорганизацията край НДК продължава

Реорганизацията на движението в района на НДК е първият по-мащабен и видим проект, изпълняван от новата общинска власт в София. Макар да се обсъжда от години и да беше приет и от предходното ръководство на Столичната община, той беше оставен на трупчета и на практика се броеше за "отписан".

Изненадващо обаче се оказа, че вече е на дневен ред. И без никакво предварително обявление в района започна да се работи. Първоначално беше съобщено, че само се преасфалтира част от бул. "Патриарх Евтимий", но десетина дни по-късно се оказа, че работата започва. Това предизвика и скандал в Столичния общински съвет.

Въпреки това разчертаването на велоалеи, бус ленти и монтиране на нововъведения около спирките започна миналата седмица.

Ремонтът на бул. Патриарх Евтимий в София. Сн. Mediapool

Ремонтът още не е приключил, но велоалеите по бул. "Патриарх Евтимий" и бул. "Витоша" вече са разчертани в рамките на пътното платно. Отделени са от движението с колчета. Във вторник по тях от време на време минаваха велосипедисти. Част от колоездачите обаче продължават да ползват все още съществуващата алея по тротоара в района на НДК.

А и те, и пътниците на градския транспорт, трябва да внимават около спирките, тъй като велоалеите минават непосредствено пред тях. За по-лесно качване и вид препятствие за велосипедистите, на спирките са сложени и платформи, които продължават нивото на тротоара и върху велоалеята.

Ремонт на бул.

На места, където към гаражите в сградите по булеварда има рампи, тече разбиване и сваляне на нивото на платното.

Нов начин на паркиране

Още миналата седмица бяха разчертани и новите места за косо паркиране по бул. "Витоша". Те са направени така, че шофьорите трябва да спират назад - обратно на организацията при паркирането в района до преди няколко дни. Във вторник, първия работен ден след майските празници, местата и от двете страни на булеварда бяха почти изцяло запълнени. Някои от колите бяха паркирани според новите правила, но други очевидно бяха влезли напред, вероятно от лентата за насрещно движение.

От местната власт обясниха, че този начин на паркиране се налагал от наредба на регионалното министерство, която указва гариране назад при косо паркиране. Това правело по-безопасно излизането от мястото за паркиране. 

Нов начин на паркиране в София около НДК. Сн. Mediapool

Именно новият начин за косо паркиране предизвика истинска буря сред жителите в района, но и сред много шофьори. Още повече, че заради косото паркиране бул. "Витоша" в района на НДК вече е двулентова улица. Социалните мрежи гъмжат от възмущение, което предизборно се помпа и от политическите противници на ПП-ДБ. Според част от недоволните граждани новата организация на движението и паркирането практически превръща булеварда в улица с едно платно, с което ще затруднява допълнително и без това затрудненото придвижване на коли в района.

На опасенията, че маневрите ще спрат движението и по двете ленти на булеварда, зам.-кметът по транспорта Илиян Павлов обясни пред БНТ, че това ще продължи, докато хората свикнат. Освен това общината щяла да следи дали се образуват тапи, задръствания и дали това води до замърсяване.

Бус лента по бул. "Патриарх Евтимий" и по-малко места за паркиране

Стеснява се и площта за движение на колите по бул. "Патриарх Евтимий" заради обособяването на бус лента. Липсата на маркировка за активните ленти със сигурност не улеснява шофирането във времето на ремонта. Заради продължаващата работа към момента по булеварда официално не може да се паркира, въпреки че в понеделник на места имаше спрели зад огражденията на общината автомобили. Според местната власт след ремонта местата за спиране там ще намалеят с 50. А това е една от основните причини за недоволството на живеещите наоколо, които и без това трудно намират къде да паркират, въпреки че плащат годишен абонамент за спиране в синя зона.

Ремонт по бул.

Към момента реално решение на този проблем няма. Столична община обещава реорганизация на платеното паркиране, която да доведе до обособяване само на места за живеещи, както и за промяна на работното време на синята зона. Все идеи, които минават през гласуване на общинския съвет и ако се случат, със сигурност това ще стане в последствие.

Към момента основните защитници на промените по бул. "Патриарх Евтимий" са представителите на "Спаси София" - общинските съветници, както и зам.-кметътът по транспорта Илиян Павлов, който също е част от формацията. Кметът Васил Терзиев не е защитил публично промяната, за която преди години настояваха именно от "Спаси София".

Протест срещу ремонта около НДК. Сн. БГНЕС

А протестите срещу новата организация на движението продължават. Поредният беше във вторник вечерта, когато недоволните блокираха движението в района на НДК.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

35 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Bлaдo
    #35
    Отговор на коментар #33

    загубата на паметта ти си я обсъждай със ... съответната здравна пътека... Аз не мога да ти помогна. ... .... Освен със ... финото подсещане да не заспорваш за неща, които не помниш...

  2. Deus Vult
    #34
    Отговор на коментар #32

    Пожелавам ти да се пробваш с мен. :)))

  3. Deus Vult
    #33
    Отговор на коментар #31

    На мен пък не ми е ОК. Ако говориш за мемориала на I и VI пехотен полк, категорично трябва да се възстанови. Виждал съм го, преди да го разрушат, но съм бил много малък. Обаче колони от розов мрамор не си спомням.

  4. Bлaдo
    #32

    разбира се, че велоалеите ми трябва да са за сметка на улицата, а не на тротоара! ... С много по-голямо задоволство бих обяснил на шофьор (а не на пешеходец) как точно е ... произлязъл от мaйka cu, когато ми е блокирал велоалеята... ;-)))

  5. Bлaдo
    #31

    съвсем кратичко: аз съм местен, готовото към момента (от "реорганизацията край НДК") ми е ОК и ми е удобно! ... ... От тая "реорганизация край НДК" обаче ми липсва (тежко и категорично ми липсва!) възстановяването на мемориала с плочите и колоните от розов мрамор с имената на погиналите във войните от първата половина на XX век. ... ... .... .... А за това, че селските пришълци в квартала ми (с трите си таксЕта) нямало къде да паркират?!?..., а бАкшишите не можело да спират баш под пилоните!?! ... ... - премествам си го в кругия крачол...

  6. Deus Vult
    #30
    Отговор на коментар #23

    Обсъждане с кого? С гражданите? И как точно е проведено?

  7. Deus Vult
    #29
    Отговор на коментар #20

    Като са глупости, хайде да покараш колелце от Сточна Гара до Паметника Левски. Или от Попа да идеш до Старата Телевизионна Кула. Или от Хемус да покараш към Семинарията. Или към Японския. Няма как, нали? Ето затова са ви накъсани велоалеите и накъсани ще си останат. Двама трима гешефтари, десетина фена и стотина полезни идиоти правят софиянци на маймуни с велоалеи, които никой няма да ползва, щото няма как да стане.

  8. Отговор на коментар #24

    В държавата ни течеше непрестанна реорганизация още по бай Тошово време.

  9. в Zападна Европа, кАнада и САЩ автомобилите са гости в центъра на градовете. / и това е добре / Искате като на Zaпад, или ориенталски хаос беZ край? Zнаехте, че кмета кара колело и ще фаворизира този транспорт. И го иZбрахте!

  10. полк. Дрангов
    #26

    Quo: Председателят на транспортната комисия, Таков, по телевизия каза че паркоместата се намаляват с 140!...Това засяга не само живущите но всички бизнеси в района, магазините и гостите на София!...Няма къде да спре Бърза помощ и Пожарната!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.