Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Строежът на км от “Тракия“ поевтиня под 2 млн. евро

18 коментара
Строежът на км от “Тракия“ поевтиня под 2 млн. евро

Гръцкият строителен гигант “Актор“ е с най-големи шансове да строи Лот 3 на автомагистрала “Тракия“, след като предложи рекордно ниска цена от 1.9 млн. евро на км с ДДС. Офертата на гърците за строителството на 35.7-километровата отсечка от Нова Загора до Ямбол е 111.644 млн. лева без ДДС, при заложен от пътната агенция бюджет на поръчката от 108 млн. евро.

“Замислям се какви печалби са си залагали фирмите в миналото“, коментира офертата министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев. Румен Йовчев от Браншова камара "Пътища" се пошегува, че в следващите търгове за "Тракия" фирмите ще плащат, за да строят.

Освен "Актор" още 10 фирми и сдружения подадоха оферти за строителството на Лот 3 от "Тракия", но четирима участници бяха отстранени. Това са турската “Доуш“, азербайджанската “Азеркорпу“, сдружението между гръцката “Терна“ и българската “Сиенит“, както и сдружение "Тракия Лот 3 ХСС- КБ- ГП". В него влизат местната "ХСС" ЕООД и германските компании "Кемна Бау" и "Феркер Вег Бау".

Отворени бяха офертите на хърватите “Конструктор“ и партньорите им от разложката фирма “Балканстрой“ (121.797 млн. лв), на Сдружение “Български автомагистрали“ ("Главболгастрой", "Пътстрой 92", "Автомагистрали Черно море" и "ИСА 2000") с цена от 131.437 млн. лв. без ДДС. Испанската фирма “Рубау“ и старозагорската “Пътстрой“ поискаха 151.93 млн. лв., а обединение “Тракия ІІІ ("Холдинг Пътища", "Мостстрой", "АБ Хасково" и "Галчев) – 164.98 млн. лв.

Традиционно най-скъпи са офертите на австрийските фирми “Щрабаг“ - 187.916 млн. лв. без ДДС, и на “Алпине Бау – 191.57 млн. лв.

След като обединение "Магистрали Трейс" с водещ партньор "Трейс груп холд" предложи цена от 2.2 млн. евро за строежа на км от Лот 2 на “Тракия“ беше ясно, че летвата е свалена, но въпреки това ниските оферти изненадаха комисията.

Средната цена за километър строителство на участниците в Лот 3 е 2.66 млн. евро, което означава, че предложението на “Актор“ не е с над 30 на сто по-евтино, каквото е едно от условията на конкурс.

"Актор" участва и в търга за Лот 2 на "Тракия", спечелен от "Трейс", както и в търга за аутобана, проведен от предишното правителство. Той обаче бе анулиран заради оплаквания на чужда компания за дискриминационни условя в тръжната документация. Според слуховете именно "Актор" са подали сигнал до Брюксел.

Лот 3 е около 6 км по-дълъг от Лот 2 (Стара Загора – Нова Загора), но трасето е по-лесно, коментираха пътни експерти. Освен това условията на търга са облекчени в сравнение с тези за Лот 2. Министър Плевнелиев съобщи, че проектът на Лот 3 предвижда изграждането на паркинги за отдих на всеки 10 км.

Класирането ще стане ясно в началото на юни, както и мотивите за отстраняването на четиримата участниците, съобщиха още от пътната агенция. Първата копка е насрочена за началото на август.

Договорът за "Тракия" е железен, коментира регионалният министър и заяви, че не може да има никакво оскъпяване или забавяне на строителството. "Тракия" трябва да е завършена в средата на 2012 г. Тя ще се финансира с 350 млн. евро от Оперативна програма "Транспорт".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

18 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. сами
    #20

    година най-високата цена беше милион долара за км, сега най-ниската е 2 милиона евро - в кризатапак някой ни прави на маймуни през зимата

  2. BRAVO!
    #19

    КЪРПЕТЕ ДУПКИ ПОСЛЕ, УМНИЦИ !

  3. Глух плъх
    #18

    като ... новите дрехи на царя, рахат бъдете.

  4. ПРОЦЕНТКО
    #17

    "рекордно ниска цена от 1.9 млн. евро на км с ДДС."Кажете ни цената освен "с ДДС" и "С АНЕКСИТЕ" колко ще бъде.

  5. expert
    #16

    Не четете изявленията и простотиите на заблудените. БРАВО на Плевнелиев!Най-грамотният ни министър за всички времена. Не си ли спомняте какво министерство и какви санкции завари... и как днес отваря обект след обект.

  6. gavo
    #15

    но по време на работа ще се повиши цената може да се обзаложим...това е най тъпото правителство което ще срине държавата..и за това може да сеобзаложим

  7. Дедо Тошо
    #14

    под 500 лева.

  8. Simon
    #13

    111.644 / 35.7 не е 1.9млн лв :). Верният отговор е 3.1 млн за км магистрала! ! !

  9. ЛАЛЕ
    #12

    Най ниската оферта, била под два милиона без ДДС, и все пак ЛОТ3, ще струва триста и педесет милиона, а тази сума с ДДС или без ДДС, и защо Бедна Гърция с дотации ЕС, ще строи ЛОТ3 в уж Икономично Стабилна България,а има още по куриозен случаи офертата от 2005 от един милион, да бъде приложена сега за да бъде реална към момента в кризисната ситуация в България иначе пак, ще допре до дапъкоплатеца, да продължи, да затяга колана,и да отделя от оскъдните си средства я за винетки я за кои знае акъ данък пътища, ще измислят Достолепните Господа от Пправителството..........

  10. сметките
    #11

    става въпрос за евро не за лева..излиза 1,6млн. евро без ддс .. 1,92 с ДДСБраво на Плевнелиев!има шанс да се оправим!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.