Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Строежът на магистрала "Хемус" тръгва през 2011 г. с пари от икономии

11 коментара
Строежът на магистрала "Хемус" тръгва през 2011 г. с пари от икономии
С икономии от 16 млн. лева, постигнати от по-ниски цени в търгове, регионалното министерство догодина ще започне дострояването на магистрала "Хемус", съобщи в понеделник регионалният министър Росен Плевнелиев. Парите ще стигнат само за старта на изграждането на 8-километровата отсечка от Шумен до Белокопитово, уточни министърът.

Икономиите са за сметка на ниската цена в търга за пътния възел Меден рудник. Бюджетът му бил 25 млн. лева, а чрез конкурс била постигната цена от 9 млн. лева. Спестените 16 млн. лева отиват за магистрала "Хемус". Регионалното министерство имало и други заделени пари от ниската цена в търга за винетките, анулирания архитектурен конкурс за правителствения център и други, каза Плевнелиев.

Изграждането на магистралата ще се извърши от "Автомагистрали Черно море", която има договор за строежа на пътя Шумен – Белокопитово от 1995 г. Юристи на пътната агенция преценили, че договорът е валиден и фирмата може да вземе поръчката, без да се провежда нов търг. Цената обаче ще се предоговори, като в момента текат разговори за това с компанията. Строителството ще започне догодина и ще продължи две години, затова ще трябва да заделим пари за него и в бюджет 2012 г. каза Плевнелиев.

Плевнелиев отрече, че ремонтът на магистрала "Хемус" е възложен на "Автомагистрали Черно море" като компенсация за анулирания преди две години търг по Оперативна програма "Регионално развитие" за ремонт на пътя Шумен - Каспичан. Компанията спечелила поръчката по времето, когато пътната агенция се ръководеше от Веселин Георгиев и започнала работа, без да има одобрено европейско финансиране. Търгът бе анулиран, а фирмата настояваше да ѝ се изплатят 13 млн. лева за извършени дейности. Работници на "Автмагистрали Черно море" редовно протестираха във Варна и София, докато Министерският съвет не позволи на компанията да си получи парите от Българската банка за развитие, но със 7 на сто по-малко.

"Холдинг Пътища" е предоставил допълнителни гаранции, че ще се справи със изграждането на Лот 4 на Магистрала "Тракия", каза още Плевнелиев. Той обяви, че на 19 ноември ще стартира търгът по Оперативна програма "Транспорт" за магистрала "Марица".

Министърът се похвали с нови данни на Европейската комисия, според които България от последно място по усвояване на парите от Европейския фонд за регионално развитие, се е изкачила на 17-то. Последната година страната е ускорила драматично усвояването и е задминала Италия, Холандия, Дания, Португалия, Румъния и др. Процентът на усвояемост е 17.3%, уточни Плевнелиев. България продължава да е на последно място по усвояване на парите от Европейския кохезионен фонд, който финансира инфраструктурни проекти от общоевропейско значение.

Плевнелиев присъства на връчването на приза "Най-добър град за живеене в България", който тази година е Бургас. Миналата година наградата отиде при София, а две последователни години по-рано най-добър град беше Варна. Най-добър град за правене на бизнес е София, а най-зелен град – Смолян.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. икономист
    #12

    Това означава, че след 32години ще имаме напълно завършена маг.Хемус. Но естествено това зависи от икономиите, които ще бъдат направени. Ако следващите правителства са недалновидни толкова колкото това на ГЕРБ тогава магистралата може да бъде обявена за вечно строяща се.

  2. Страж
    #11

    ,т.е.от заплатите и от храната им естествено.Защото военните нямат право да се обаждат и можеш да им взимаш залъка от устата безнаказано.И отчиташ икономии.

  3. kaka
    #10

    как стои въпроса с конфликта на интереси при вас? щото фирмите на зам.министър Прегьов са и строител и надзор на Тракия, па и къде ли не. и откога фирми за високо строителство могат да строят пътища без категория? уж Батко бил лош, па ние май сме същите.

  4. !?
    #9

    икономии получени от какво?естественно от качеството!!заделяйте за ремонтни дейности на новите"бързо"изградени магистрали!!

  5. МУНЧО
    #8

    Отишъл проверяващият в казармата и питал войника :" Стига ли ви хляба?"Да ,казал войника, даже хартисва!А какво правите с хартисалия хляб? -пита офицера"Дояждаме си " -отговорил войникът.Така е с "излишните" пари за магистралите

  6. НЕ ВСИЧКИ СМЕ
    #7

    ИКОНОМИИ ОТ ТОВА ЧЕ ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ ПЪТИЩА СА В ДУПКИ.ДА СТЕ ЧУЛИ ОТ МИНИСТЪРА ЗА РЕМОНТ КОЛКО ПАРИ СЕ ОТПУСКАТ НА ОБЩИНИТЕ 2010 Г.ПРИ ПОЛОЖЕНИЕ ЧЕ ВЗЕХА Т.Н.ПЪТЕН ДАНЪК И ВЕЧЕ ОТ ВИНЕТКИТЕ ВРЪЩАТ В ОБЩИНИТЕ ЗА РЕМОНТ ТРОХИ...

  7. 007
    #6

    tezi 8 km sa si ravni na 20 minuti, takaa 4e = BRAVO

  8. craghack
    #5

    Става дума за някакви 8 километра, които ще се строят без търг или конкурс от Шуменската фирма, за да й платят по този начин за изпълнено, но неплатено от кабинета на ББ строителство.

  9. Big Papa
    #4

    Трагични са!!

  10. RAN
    #2

    Каспичан - Белокопитово е проектиран и започнат като часто от обекта АМ"Хемус" Варна - Белокопитово. Но поради липса на средства не е достроен до края. Още от тогава е останало клишето "дострояване с икономии от други пътни проекто". Сега Плевнелиев го повтаря, защото не може да измисли друго.Заб:Белокопитово е малко селце, където пътят се разклонява за София и Русе.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.