Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Строежът на магистралата до Благоевград започва в сряда

7 коментара

Строителството на магистрала "Струма“ от Дупница до Благоевград започва в сряда, съобщи Агенция "Пътна инфраструктура“.

 

Изпълнител на обекта е консорциум "Струма лот 2“, в който влизат италианската "Импреза“ и българските "ГБС Инфраструктурно строителство” и "Пътстрой – 92”. Изграждането на 37-километровата отсечка ще струва 358.72 млн. лв. с ДДС.

 

Строителният надзор ще осъществи от обединение "Струма – ПП“, в което участват "Пътинвестинженеринг” и "Пътпроект“. Договорът с тях е а 2.949 млн. лв. с ДДС.

 

Обектът се изгражда на инженеринг – проектиране и строителство, като срокът за построяване на магистралата е 22 месеца и изтича през ноември 2015 г.

 

Магистралният участък е на територията на областите Кюстендил и Благоевград. Предвидено е изграждането на четири пътни възела при Дупница-юг, Бобошево, Кочериново и Благоевград. Ще бъдат построени и два тунела с дължина до 500 м на всеки един от тях. Между магистралата и населените места ще се монтират шумозаглушителни прегради.

 

Общата дължина на магистрала "Струма” - от Даскалово до гръцката граница е 150 км. В момента е изградена отсечката до Дупница. Строи се и трасето от Сандански до гръцката граница. Най-дългия и труден участък от 65 км през Кресненското дефиле ще се изгражда през следващия програмен период 2014-2020 г., като прогнозната му стойност е около 1 млрд. евро.

 

Строителството на магистрала "Струма“ се финансира с пари по оперативна програма "Транспорт“. На изграждането ѝ държи Брюксел, защото магистралата е част от важен европейски коридор, който свързва пристанището в Солун с Централна и Западна Европа.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #7

    Ами хубаво че има замесени и европейци, защото българската рецепта си я знаем - започване на магистралата в петък, а завършването след 40 години...

  2. Анонимен
    #6

    От София до Видин трябва да е магистрала. Само така ще се почувства наистина ефктът от Дунав мост 2 и ще се съживи Северозападна България. Движение по трасето има предостатъчно и сега, а представете си ако е магистрала целият път.

  3. Анонимен
    #5

    Номер 3. аз съм роден в Софиа преди 65 години, и до сега не съм имал потребност да си карам weekenda в Гърциа. Сигурно е по-важно да се изгради инфраструктурата в западащата и забравена от мутри и комунисти Северозападна Българиа

  4. Анонимен
    #4

    Номер 3 Разъждаваш едностранчиво! Да си чувал, че Лом е пристанището на София и най-късият път до там е през Петрохан - ваканциите в Гърция са факт, но от икономическа гледна точка, Петрохан е най-изгоден, понеже спестява 120-130 км в еднат апосока. От Гърция нищо няма да дойде, виж от Централна и Западна Европа - може!

  5. Анонимен
    #3

    Аз съм софиянец и никакъв път през Петрохан не ми трябва. Има си магистрала до Ботевград и добре ремонтиран и поддържан път до Враца. Отсечката Видин-Кутловица /защото Монтана май е щат в САЩ/ също съвсем наскоро бе ремонтирана и разширена. При условие, че 10-ки хиляди софиянци си карат уикендите в Гърция, магистрала Струма е жизнено важна. Но не е вярно, че Брюксел държал на нея. Ако беше така, цялата магистрала щеше да бъде построена за Олимпийските игри в Атина.

  6. Анонимен
    #2

    Номер 1, не знам от къде си, но по начина си на изказване на правиш никак добро впечатление. За разсэжденията ти и дума да не става...Само до ти поясня, че пътят през Петрохан е най-необходим точно на софиянци!

  7. Анонимен
    #1

    На изграждането й държи Брюксел, защото магистралата е част от важен европейски коридор, който свързва пристанището в Солун с Централна и Западна Европа. Това означава ли, че в НАЙ СКОРО време ще започне не проектирането, а СТРОИТЕЛСТВОТО на 4-лентовия път от Видин до Монтана и след това ТУНЕЛА пред Петрохан ???Или трябва за всичко да се съобразяваме с отвратителните софиянци.Където видете такъв му е....е знаете как и защо.СОФИЯ НЕ Е БЪЛГАРИЯ !!!!!! И на такива теманета не правим- точно обратното- те ще се съобразяват с НАРОДА НА БЪЛГАРИЯ!!!!Защото ония на жълтите павета са паплач !!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.