Строежът на магистралния участък Видин – Ружинци може да тръгне в края на 2019

Строежът на магистралния участък Видин – Ружинци може да тръгне в края на 2019

Строежът на магистралния участък Видин – Ружинци, който е част от цялостното изграждане на пътя Видин – Ботевград, може да тръгне до края на годината. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова във Видин, където беше представен напредъкът по изграждането на скоростния път от Видин – Ботевгра. В участъка от Видин до Враца той ще е с магистрални габарити, а от Враца до Ботевград ще е скоростен път, това означава че няма да има аварийна лента.

"Пътят Видин – Ботевград е един от приоритетните обекти на правителството, на премиера Борисов и да подчертая – на мен като министър на регионалното развитие и благоустройството. Аз съм от Северозападна България, от Враца, и този път е бил мой приоритет и преди да вляза в МРРБ, като народен представител, а сега съдбата така подреди нещата, че е мой ангажимент и задача. Искам да уверя всички, че този проект ще бъде факт", обеща Петя Аврамова.

Разработени са всички графици, ангажименти на кметовете по процедиране на подробните устройствени планове (ПУП). Те са необходими за да бъдат направени отчужденията по бъдещето трасе.

Плановете са през тази година да бъде избран изпълнител за строителството на участъка от Видин до Руженци. От съобщението на Министерството на регионалното развитие не става ясно дали за този обект ще бъде избрана отново държавната "Автомагистрали", както при "Хемус" или ще има процедура по Закона за обществените поръчки.

Техническият проект за 50-те километра между Видин и Руженци е готов. "В него ще има 7 пътни възела, каквито няма на нито една магистрала в България, но това ще даде възможност за бързи връзки до всички населени места, до всички контролно-пропускателни пунктове в областта", каза и.д. началникът на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Дончо Атанасов.


По думите му едновременно с избора на изпълнител ще вървят и отчужденията по трасето. "Надявам се в края на годината да започнем реално строителство", каза Дончо Атанасов.

Техническият проект от Ружинци до Монтана също е готов, каза още шефът на АПИ.

Над 3 години продължават съдебните процедури за участъка от Монтана до Враца заради склад с боеприпаси в близост до трасето. Очаква се решението на Върховния административен съд, за да продължи проектирането на участъка, обясни Дончо Атанасов.

Процедурата за избор на изпълнител на строителството на участъка Мездра – Ботевград се обжалва, каза регионалният министър. Жалбата до КЗК е от частната "Автомагистрали София" ЕООД. Тъй като документът към момента не е публичен не е ясно каква е причината за обжалването на процедурата.

Днес е срокът за подаване на оферти за втория лот – от Мездра до Враца. Надявам се да няма повече обжалване, защото това забавя целия процес на изпълнение на такъв голям проект, който е важен за Северозападна България, каза Петя Аврамова.

Пътят от Видин до Враца ще бъде с магистрален габарит. От Мездра до Ботевград ще е скоростен четирилентов път, заради планинския релеф. От гледна точка на технологично изпълнение строителството в този участък е най-тежко, защото има виадукти и тунели, което изисква доста времеви ресурс, обясни инж. Дончо Атанасов.

Той обърна внимание, че промените в Закона за устройство на територията дават възможност реалното строителство да се ускори с поне 6-7 месеца.

"Този обект е приоритетен за правителството. Лично аз ще следя изпълнението на всички действия по изпълнението и на участъка от Видин до Враца, и от Мездра до Ботевград и няма да допусна никакво забавяне", каза Аврамова.

Министърът на регионалното развитие заяви, че на днешната среща е получена подкрепа и уверение за съдействие от представителите на местната власт във Видин.

"Получаваме подкрепата и на народните представители, и на областния управител. Това е обща задача, която трябва да свършим заедно. Приоритетът е общ, хората от Северозападна България искат магистрала", заяви Петя Аврамова.

Споделяне

Още по темата

Още от България