Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Строежът на метрото до бизнес парка започва през април

9 коментара
Снимка: БГНЕС

До края на тази седмица ще бъдат подписани договорите за израждането на метрото от бизнес парка в жк “Младост ІV”, като строителството трябва да започне през април. Това съобщи столичният кмет Йорданка Фандъкова, която инспектира строителството на метрото до летището.

Участъкът от жк”Младост 1” до бизнес парка ще се строи от два консорциума, водени от “Геотехмин” и “Джи Пи Груп”. Те спечелиха търга, като постигнатата цена беше близо 86 млн. лв. без ДДС.

Едната спирка на подземната железница ще бъде пред магазин “Деница”, като единият изход ще е в “Младост 1”, а другият - в “Младост 2”. Втората подземна станция ще е при магазина на “Хит” и изходите ще са към “Младост 2” и към “Младост 3”. Третата спирка ще е пред бизнес парка и ще се излиза пред сградата, където в момента са офисите на концесионера “Софийска вода”. Отсечката от 2620 метра трябва да бъде построена за две години.

До края на 2014 г. трябва да е готово метрото до летището. В момента се строи отсечката, която минава през жк “Дружба 1” като се работи в много тежки условия заради високите подпочвени води.

“До края на годината обаче ще имаме 300 метра изцяло ремонтиран булевард и живущите ще могат да му се наслаждават, а в това време строителите да работят под земята”, каза Фандъкова.

По думите ѝ строителството на метрото е пример как в условията на криза може да се развива инфраструктура и едновременно с това да се разкриват нови работни места.

Двата обекта са част от третия етап на разширението на строителството на метрото. Той се финансира със средства от оперативна програма “Транспорт”. Общият бюджет на третата фаза е 469 млн. лв., като от тях 215 млн. лв. са безвъзмездната помощ от Европа, става ясно от системата за управление на еврофондовете ИСУН.

Със спестените средства от двата участъка, които се получиха след изиграването на търговете, ще има възможност да се направи продължението на метрото от бул.”Черни връх” до кв.”Хладилника”, каза Фандъкова.

В момента тече проектирането на трасето и станцията на метрото при ул.”Елин връх” до кръстовището с ул.”Сребърна”, където ще излезе при най-големия мол “Парадайз”, чието откриване предстои в края на март. Ако проектът бъде одобрен от управляващия орган на програма “Транспорт”, строителството му може да започне в началото на 2014 г. В противен случай ще остане за финансиране през следващия програмен период.

Освен търговския център, продължението на метрото ще обслужва и жителите на около 60 блока.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #9

    Не бързайте, ще дойде ред и на трети лъч, сега се довършват първите два. Няма логика да ги спрем - сега се реализира техния пълен потенциал. Например спирка до Хладирника е много важна , там тръгват много автобуси и то извънградски.Ако има мол наблизо, то той е защото се очаква метро, а не се прави метро за мола - проекта е от 20 години. А хората от северната част не са толкова ощетени - Надежда е от северозападна София.

  2. Анонимен
    #8

    Да, прав е 1 - какво стана с третия лъч на метрото? Или е по-изгодно за някои да обслужат интересите на моловете и по-точно на този, който се строи до Икеа? Северните и особено североизточните райони на София за изоставени тотално от общината, все едно не съществуват. А добре би било да се помисли и за останалия транспорт - тези ужасни трамваи от 60-те и 70-те години не се търпят вече. А пък за Икаруси-те по автобусна линия 120 например какво да кажем...

  3. Анонимен
    #7

    Абе този затльстял Братоев няма ли да бьде уволнен и разследван от прокуратурата за извьршените от него сделки

  4. RumenG
    #6
  5. Анонимен
    #5

    Това е готино, че ще пуснат метрото до Младостите по Малинов. Там е ад и сутрин, и вечер.

  6. Анонимен
    #4

    Метро до Бизнес парка си трябва. Колко хиляди души работят там, а?

  7. Анонимен
    #3

    Kak може други да строят метрото освен ГБС и СК-13? Я предоговорете!

  8. Анонимен
    #2

    А тези хора от жилищата си до къде предлагаш да ходят? До нивите ли?

  9. Анонимен
    #1

    Стига с пилеенето на средства за строеж на метро-спирки до молове и търговски обекти. Единствения ефект ще е за повишаване цените на търговските имоти за кеф на собствениците. Това го започна още Софиянски като построи ненужна спирка на Мото Пфое. Метро се строи където живеят хора. По-добре да започват по-скоро строежа на третия диаметър отколкото да се пилеят пари за по 2-3 спирки до моловете.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.