Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Строежът на метрото мести “Цариградско шосе“ догодина

19 коментара
Строежът на метрото мести “Цариградско шосе“ догодина
Част от “Цариградско шосе“ ще бъде изместена догодина заради изграждането на софийското метро, съобщи във вторник кметът на София Бойко Борисов, който направи първа копка на строежа на станция 19.

Булевардът ще бъде изместен в сегашните зелени площи при Интерекспо центъра, докато се строи метростанцията и подземния буферен паркинг под него.

Няма да има ограничения в платната за движение при временната организация на булеварда, а след приключването на строителните работи той отново ще бъде възстановен в стария си вид.

Срокът за приключване на трасето от "Младост 1" до бул. "Цариградско шосе" е 39 месеца. Реализацията на проекта струва 94 млн. евро, част от които са общински заем от Европейската инвестиционна банка.

Буферният паркинг до метростанцията ще е за 1500 автомобила, все още се обмисля схемата за таксуване на оставените там превозни средства. Предвижда се разписката за паркинг да важи като двупосочен билет за шофьора.

"Убеден съм, че мандатът ми ще се запомни със строежа на метрото", заяви при откриването Борисов. По думите му пред последните години са открити или са в процес на изграждане 14 км подземен релсов път. Той обеща на 15 септември да бъдат свързани двете сегашни отсечки от центъра към “Младост“ и към “Обеля“.

Междувременно той съобщи, че Софийската градска прокуратура е образувала пет досъдебни производства по повод на оценяването на земи за отчуждаване.

Те са участвали в оценяването на земята при метростанция "17" в "Младост 1". Делата са срещу оценителите и процесуалните представители Маргарита Костова, Десислава Нешева, Мария Недева, Йоланда Недева и Росен Пандев.

Преди три месеца от Столичната община обявиха, че за отчуждаването на парцел т около 780 кв.м. цената, според едни и същи оценители цената нараства от 159 000 до 1 081 800 лева.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

19 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Аврамов
    #20

    Защо метрото не си изкара линията до Младост 4 а се отклонява към летището! Погледнете задръстванията от Младост 4 до Младост 1 които нарастнаха заради рейсовете до метрото. Сега е по-бързо човек да върви там пеша отколкото с кола! Каква ще е ползата от отклонение до летището. Ще обслужва стотина души на час по доста заобиколен маршрут. Рейсовете и сега са бързи, само дето спират на Ректората вместо да ходят до гарата. Ако линията е към Младост 4 ще обслужва население колкото два окръжни града вместо двеста пътника!

  2. Bobson
    #19

    Съгласен съм с Аврамов. Младост и Люлин не са вече само спални на София, и доста хора пътуват от и към тях целодневно (бизнес парк, офиси, търговски центрове и други)Ползата от разширението до Бизнес парка ще е многократно по-голяма отколкото до летището, макар и всяка европейска столица да има метро до летището си

  3. до Аврамов
    #18

    Защото не се мисли :) Летището може лесно и евтино да се свърже чрез ЖП връзка, само на няколко километра е основна ЖП линия и така може да се осигури бърза и евтина връзка на летището с централна гара, Подуяне, Дружба. Ама нали трябва да е грандомански и скъп проект.

  4. metro
    #17

    Съгласен съм с коментарите. Освен това, има ж.п.линия, която може много лесно да се прокара от гара Искър до летището и не е нужно метрото да стига до там. Може просто стигне до Дружба.

  5. Аз
    #16

    Наистина в Младост задръстванията са безобразни. Имам предвид, че дори сега има поне три начина да се облегчи движението:1. Ако на 3 кръстовища се поставят регулировчици в пиковите часове (За сравнение това е ежедневна практика в Гърция и много помага!)2. Да се регулират правилно светофарите. Пропорциите на времето на зелено по главния булевард и страничните не са правилно настроени. По принцип и времето на позиции "зелено" и съответно "червено" трябва да се утрои! Иначе колите навлизат и блокират кръстовищата и преди да се освободят светлината се сменя

  6. IMRO
    #15

    Аврамов,Метро до Младост 4 ще има, но на малко по-късен етап, в момента договарят заема с ЕБВР, т.е., строителството може да тръгне най-рано другата година.Идеята за свързване на летището с жп мрежата е глупава, за да се стигне до терминала ще трябва пак да се копае тунел или да се строят естакади (по-скоро първото), което ще струва колкото самата връзка с метрото. При това, жп линията ще свързва летището реално само с жп-гарата, докато връзката с метрото, особено след изграждане на 2-ри и 3-ти метродиаметър, ще направи летището част от общата транспортна схема на града

  7. aman
    #14

    Извинете, но със сигурност ЖП вариантът е по-евтин. В проекта за метро от летището до централна гара, ще трябва да се минават множество спирки и прекачвания, което е доста безсмислено и бавно.

  8. RAN
    #13

    Форумците правилно напипват един от болните проблеми на схемата на столичното метро - робуването на визията от 70 - 80-те години. Това лъсна и при обсъждането на новия "Супер център" на 5-ти километър (казармите) - там метро няма! Докато в Центъра схемата е закована, то в комплексите Общината и особено арх.Диков трябва да проявяват по-голяма гъвкавост. В близките години би трябвало метрото "да гони" Младост 4, а не Летището. За Терминал 2 вече се строи с магистрален габарит бул.Брюксел. На тази обществено значима тема явно е необходима по-широка дискусия.

  9. живущ
    #12

    Относно задръстванията в Младост - вероятно една от основните причини е бизнес центъра в Младост 4, в който работят хиляди хора, и още доста голяма бройка идва по работа...Изграждането на метрото до Младост 4 беше много важно за намаляването на задръстванията.Другият ключов проект е разширението на бул. Александър Малинов, което Столична община бави вече три години - всяка година им е в програмата, и го отлагат...а има достатъчно тревни площи, в които да се разшири...

  10. Умерен
    #11

    Метрото трябва да отиде не само до "Младост-4", но и до лифтовата станция на Симеоново. Така ще се стимулира посещението на Витоша от много хора. В момента живеем до планина, а често няма как удобно да идем до нея...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.