Строежът на пътя Сандански-Кулата се забавя с три месеца

С максимална мобилизация се очаква участъкът от "Струма" да приключи през юли догодина

Министър Терзиева проверява пътя Сандански - Кулата.

Предстоящо възлагането на допълнителна обществена поръчка за изместване на инженерни мрежи по изграждащия се път Сандански-Кулата, който е част от автомагистрала "Струма" ще забави с 90 дни приключването на проекта. По договор с изпълнителя на проекта строежът трябваше да приключи през март 2014 г., но по думите на министъра на регионалното развитие Десислава Терзиева с максимална мобилизация на работата на строителите обектът може да бъде завършен до юли догодина.

Докато трае строежът пътуващите в посока Гърция ще трябва да ползват обходното трасе през Петрич, съобщи по време на инспекция на работите по строежа на участъка председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Стефан Чайков. От обхода обаче недоволстват редица от намиращите се в региона селища. Част от тях се оплакват от това, че много им се удължава пътуването до Сандански, а други, че е прекалено натоварен трафикът през тях заради обхода.

Пътният шеф заяви, че с пари от бюджета на агенцията през септември и октомври се предвижда обходният път да се възстанови във вид, който позволява трасето да се ползва през зимата.

Жителите на село Марикостиново, в чийто район във вторник бе инспекцията на строежа на Лот 4 от "Струма", се оплакаха, че ползването на обходното трасе удължава много пътуването им в посока Сандански, защото трябва да минават през Петрич. Кметът на Петрич Вельо Илиев обясни, че напрежение има и в селата Генерал Тодоров, Ново Кономлади, Кромидово, Капатово и други заради натоварения трафик през тях. Илиев изрази надежда нарушената от множеството тирове пътна настилка на обходния път да бъде ремонтирана. Той посочи, че и в участъка между Петрич и Кърналово са се появили доста "язви" по пътното платно.

В момента физическото изпълнение на близо 15-километровия участък от Сандански до Кулата е около 30%, но при добра организация дейностите могат да бъдат изпълнени в определения срок, смята Стефан Чайков.

Изпълнител на обекта е гръцката "Актор", а цената му е 67.176 млн. лв. с ДДС. Строителният надзор осъществява „Пътинвестинженеринг” АД, чийто договор е 356 419 лв. с ДДС. Авторският надзор е на “Рутекс“ ООД, "Пътпроект“ ЕООД и "Трансконсулт-22“ ООД.

Строителните дейности на обекта стартираха през април 2012 г. по договор те трябваше да продължат 23 месеца – до март 2014 г.

По трасето се предвижда да се изградят 7 надлеза, 6 подлеза, 7 моста (5 моста за автомагистрала „Струма” и 2 моста при жп линия София – Кулата). Ще бъдат монтирани шумозаглушителни прегради между магистралата и населените места.

Общата дължина на автомагистрала "Струма” - от Даскалово до гръцката граница, е 150 км. С пари от еврофондовете се строят общо 68.5 км. Първият лот от Долна Диканя до Дупница е готов, а участъците от Дупница до Благоевград (37 км) и Сандански – Кулата (14.7 км) се изпълняват в момента. Най-сложният участък от трасето на магистралата през Кресненското дефиле – т.нар. лот 3, се очаква да получи евросредства в програмния период след 2014 г.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес

Какво цели Борисов с Великото Народно събрание?