Строежът на Северната скоростна тангента тръгва в сряда

Така ще изглежда пътния възел при бул."Ботевградско шосе"

След повече от едногодишно забавяне заради отчуждения, изграждането на Северната скоростна тангента в София най-после започва в сряда. Това съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура".

Магистралната отсечка, която е с дължина от 16.5 км, трябва да свърже магистралите "Люлин" с "Хемус" и "Тракия". Проектът се финансира от европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет. Обектът е сред рисковите по оперативна програма "Регионално развитие", защото трябва да бъде построен до края на годината.

Предвижда се обектът да се строи ударно от две страни, по думите на председателя на управителния съвет на пътната агенция Лазар Лазаров. В момента спорни остават още около 100 отчуждителни процедури, за които се водят дела в съда. Надеждите на пътната агенция са, те да приключат до лятото, за да може обектът да бъде изграден.

Това е първият голям пътен проект, в който ще участва и фирмата "Водстрой 98", контролирана от един "успял млад мъж". Изпълнител на сложното съоръжение е консорциум "ХПВС-ССТ" с участието на варненската "Хидрострой" АД, "Пътни строежи Велико Търново" АД, "Пътинженерингстрой" АД, "Пътстрой Бургас" ЕООД и "Водстрой 98" АД.

Стойността на договора за проектиране и строителство е 180 млн. лв. с ДДС. Строителният надзор ще се осъществи от обединение между испанската "СЖС Технос" и българския ѝ клон "СЖС България". Техният договор е за 882 хил. лв. с ДДС.

Северната скоростна тангентата не е част от трансевропейската транспортна мрежа, но осигурява свързаност между три европейски коридора – 4, 8 и 10. През тях се осъществява трафикът от и за Гърция, Румъния, Македония и Сърбия.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес

Вярвате ли на приказката на Божков за Али Баба и подкупите към управляващите?