Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Строежът на "Струма" край Благоевград тръгва през август

Винетките за леки коли няма да поскъпват заради тол системата, обеща регионалният министър

2 коментара
Строежът на "Струма" край Благоевград тръгва през август

Строителството на участъка на магистрала "Струма" между Благоевград и Крупник  ще започне през август. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков пред бТВ във вторник.

За трасето има избран изпълнител – консорциум начело с благоевградската "Агромах", като договорът с тях беше подписан още в края на 2015 г. Стартът на строежа обаче се забави заради неприключили отчуждения и археологически разкопки, които са отговорност на държавата.

Дължината на отсечката е близо 13 км, а финансирането идва от оперативна програма "Транспорт" 2014-2020 г.

Продължава строителството на участъка между Кресна и Сандански (лот 3.3) от магистралата, който трябва да е готов през 2019 г.

Работи се активно и по изграждането на обходния път на Габрово, който се очаква да бъде готов през 2018 г., каза Нанков. Той посочи, че след това ще се търси вариант и за строителството на тунела под Шипка.

"Имаме амбицията в този мандат да изградим голяма част от магистрала "Хемус", каза още регионалният министър. Има готовност за строеж на 9 км от магистралата между Ябланица и Боаза. По думите на Нанков дейностите там се бавят, защото се чака решение на Върховния административен съд по жалба срещу поръчката.

В момента тече процедура по избор на изпълнител на 16-километрово трасе от Белокопитово към пътен възел Буховци в посока Търговище.

До 6 месеца се очаква да бъде готов новият проект за трасето на магистрала "Хемус" от Боаза до разклона за Плевен/Ловеч. 50-километровото трасе се препроектира, за да се избегне строителството на скъпи и сложни съоръжения. След изготвянето на проекта няма пречка да започнат процедури за избор на строител, каза Нанков.

Регионалният министър коментира и че след въвеждането на електронната система за таксуване, цените на винетките за леките автомобили няма да бъдат повишени. Индикативната стойност на бъдещата тол система е около 200 млн. лв., но още в първата година след въвеждането ѝ се очаква приходите от пътни такси да надхвърлят 1 млрд. лв., като по-голямата част от тях ще бъдат от тежкотоварния трафик, каза Нанков.

През тази година със средства от оперативна програма "Региони в растеж" 2014 - 2020 г. ще се ремонтират голяма част от алтернативните трасета по направлението Ботевград - Видин, с което ще се подобри значително състоянието на пътищата в Северозападна България, каза регионалният министър.

Паралелно с това се работи по реализацията на скоростния път Видин - София, който е разделен на четири етапа. Стойността на отсечката от Мездра до Ботевград, където стават големи задръствания, е 55 млн. лв. Там върви процедура по отчуждаване на имотите. Проектира се и обходният път на Димово, тъй като отсечката Бела - Ружинци - Димово е сред най-натоварените. Това са двата най-важни участъка от направлението, каза Николай Нанков, без да се ангажира със срокове кога ще станат, защото зависи от обществените поръчки, които обикновено се обжалват.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Авакум Захов
    #2

    А между Ботевград и Видин са нужни истински пътища, а не да се ремонтират съществуващите.

  2. Авакум Захов
    #1

    Който е пътувал по пътя Севлиево-Габрово скоро знае, че няма никакъв смисъл от обходен път на Габрово, а още по-малко от тунел под Шипка. Тези две многомилиардни "инвестиции" ще послужат само на областния управител на Габрово да се похвали с нещо на областния управител на Стара Загора. И да подхранят мита какъв велик мениджър е философът и журналист Томислав Дончев, който за малко не стана министър на финансите за един ден.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.