Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Строежът на "Струма" през дефилето остава под окото на Бернската конвенция

1 коментар
Местните в Кресна са против избраното трасе

Постоянният комитет на Бернската конвенция ще продължи да държи под око строежа на трасето на автомагистрала "Струма" през Кресненското дефиле. Проектът остава като "възможен файл", както е било през последните 6 години досега, но няма да му бъде отваряно досие. Това съобщиха от екоминистерството в петък.

Същото решение бе взето и преди две години, въпреки опасенията, че могат да се предприемат действия срещу страната заради потенциално увреждане на биоразнообразието в региона при строежа на този участък от автомагистралата.

На сегашното заседание на Постоянния комитет на Бернската конвенция, провели се от 29 ноември до 3 декември 2021 г., са били представени резултатите от проведената през август 2021 г. мисия у нас заради проекта. Българските власти и неправителствените организации са изпратили безпрецедентен съвместен доклад до Постоянния комитет, чрез който се определят бъдещите механизми за сътрудничество, било отбелязано по време на заседанието.

Предвижда се създаването на консултативни работни групи от компетентните институции, природозащитните организации и научната общност. В тях ще се обсъдят основни теми като опазване на биологичното разнообразие, пътната безопасност и социално-икономически въпроси, свързани със строежа и експлоатацията на последния участък на автомагистрала "Струма" в района на Кресненския пролом.

Бюрото и Постоянният комитет на Бернската конвенция ще продължат да следят развитието на проекта и действията на държавата за опазване на биоразнообразието в района на Кресненското дефиле, допълват от Министерството на околната среда и водите.

В началото на септември бе съобщено, че ековедомството разработва нови мерки за опазване на зоните от Натура 2000, засегнати от проекта в района на Кресна.

За участъка до началото на обхода на Кресна(в посока София) Агенция "Пътна инфраструктура" вече изпълнява щадящи мерки за запазване на биоразнообразието. Те включват модифициране на съществуващите водостоци, с цел осигуряване на безпрепятствен достъп и преминаване на дребни животни, монтиране на двустранно разположена мрежа в банкета на пътя, непозволяваща излизането на животни на пътното платно, монтиране на плетени мрежи за птици с височина 4 метра върху тротоарите на големите съоръжения.

Изпълнява се мониторинг и върху два вида сухоземни костенурки и два вида змии в участъка на първокласен международен път Е-79, преминаващ през Кресненския пролом.

Правителството избра вариант за трасето през Кресненското дефиле, при който трафикът се разделя на две части - в посока Гърция през съществуващия сега път през дефилето, а в посока София - по нов път източно от дефилето.

Оптимистичният сценарий за цялостно завършване на магистрала "Струма" е 2028-2030 г. и то само при условие, че готвените нови екомерки за Натура зоните не налагат ново проектиране на трасето.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Горскио
    #1

    Проектът за скоростен път през дефилето вместо тунел с две тръби за истинска магистрала е корупционен.

    Надявах се след като Тиквата падна от власт новите управляващи да прогледнат и да се върнат на първоначалния проект на тунел с две тръби, който през 2016 г. даже беше с одобрено финасиране от ЕС.

    Вариантът за скоростен път през дефилето измести тунелите само защото спонсорите на Тиквон в магистралния бизнес нямат опит в строеж на тунели, а пък местните му спонсори (като кметът на Симитли, който

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.