Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Строежът на "Тракия" ще разкрие 9 хил. работни места

15 коментара
Строежът на "Тракия" ще разкрие 9 хил. работни места

Дострояването на автомагистрала “Тракия“ в участъка Стара Загора – Карнобат ще създаде 9 хил. работни места, заяви в петък министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев по време на официалното огласяване на победителя в конкурса за строител на Лот 2 от участъка – отсечката Стара Загора-Нова Загора.

Това е консорциумът “Магистрали Трейс“, който спечели с оферта за 137.868 млн. лв., която първоначално бе обявена от Плевнелиев за притеснително ниска. Изборът на дружеството е 100% законен, заяви в петък Плевнелиев. Това е потвърдено от Наблюдаващия орган на Оперативна програма 'Транспорт" и от организацията "Прозрачност без граници" ("Трансперънси Интернешънъл").

В момента тече 10-дневния срок за обжалване на решението на Агенция “Пътна инфраструктура“.

Безработните в строителния отрасъл са 50 хил. души и положението е много тежко, каза Плевнелиев. В изграждането на Стара Загора-Нова Загора, което би трябвало да започне през май, ще се ангажират 4 хил. работника, а до края на годината още 5 хил. за дострояването на останалата част от трасето.

В петък бе открита и процедурата за строежа на следващия Лот - Нова Загора-Ямбол. Бюджетът е 3 млн. евро, както и при предишната отсечка. Оферти ще се набират до края на април.

В средата на март ще стартира и конкурсът за Лот 4 – Ямбол-Карнобат.

Паралелно вървят поръчките за избор на строителни надзорници на трите отсечки.

За първата офертите ще се отворят на 5 март.

По-малко рискове за изпълнителите

При следващите процедури за оставащите отсечки от автомагистралата пътната агенция е решила да прехвърли част от рисковете по изграждането на трасето от изпълнителя към държавата, защото имало много оплаквания при процедурата по Лот 2.

Когато геоложките проучвания в инвестиционния проект се различават от реалните и на изпълнителя се наложи да сменя трасето, оскъпяването ще е за сметка на държавата или на този, които е извършил въпросните проучвания. Същото ще се случва и когато строителят се натъкне на инфрактруктура, която не е обозначено в предоставените му планове. Геоложките проучвания за трасето на "Тракия" са правени през 1996 г.

В тръжната документация остава условието за фиксиран срок и цена, които няма да могат да се променят в хода на работата.

Промяна на сроковете и цените е обичайна практика на строителните фирми, изпълняващи обществени поръчки. В момента изпълнителят на магистрала "Люлин" – турският консорциум "Мапа Дженгиз", е предявил искове за допълнително финансиране в размер на над 60 млн. евро, което е една втора от цялата сума за магистралата – 137 млн. евро. Водим тежки преговори с "Мапа Дженгиз" за всяко едно евро над договорената сума, каза Плевнелиев.

"Холдинг Пътища" поздрави конкурентите си

"Холдинг пътища" АД приветства решението на българското правителство за избор на изпълнител за изграждането на Лот 2 на магистрала "Тракия", се казва в съобщение на дружеството на бизнесмена Васил Божков, разпространено в петък. Холдингът участва в търга в съдружие с австрийската "Алпине Бау" с оферта от 370 млн. евро.

"Изказваме нашите надежди и пожелания предложената цена от 137 868 000 лв. с включен ДДС от избрания за изпълнител, въпреки разликата ѝ с повече от 100 млн. лв спрямо втория участник, да бъде достатъчна за срочно изпълнение на Лот 2. Вярваме, че без допълнително оскъпяване отсечката ще бъде изградена с необходимото качество, гарантиращо приемане на обекта в края на 25-тия месец и надеждна експлоатация", заявяват от "Холдинг Пътища".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

15 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Непримиримият
    #16

    ...не са ли част от цялата процедура. Как така ако се окаже....?

  2. Деян
    #15

    Геоложките проучвания са една от основите, върху които лежи техническият проект за трасето. За този лот те са от 1996 г. Тук идеята е следната. Когато изпълнителят дойде и хване проекта и почне да строи, ако се окаже, че геолозите не са си свършили добре работата, разходите да не са за него, а за възложителя - в случая АПИ. Оттам нататък АПИ има възможността тия допълнителни разходи да си ги търси от проектанта и геолога, които са объркали нещата. Питай, ако нещо друго имаш.

  3. Пътищар
    #14

    Най после един лот с коректна оферта!

  4. риба
    #13

    101 НАЙ-ВЕЛИКИ ДАТИ В БЪЛГАРСКАТА ИСТОРИЯ.Много се зарадвах като разбрах че има такава книга алманах на българската история. И напълно се разочаровах като я закупих и разлистих.101 най-важна дата в нашата история е било - "Бойко Борисов е избран за министър председател"!!!?Хубаво сложили го, няма нищон лошо, но защо за сметка на "Братята Кирил и Методий - за тях няма и ред.ИЗВОД : БОЙКО БОРИСОВ Е ПО ВЕЛИК ОТ БРАТЯТА КИРИЛ И МЕТОДИЙ, КОИТО СА НАПИСАЛИ АЗБУКА НА КОЯТА ПИШЕ 15/100 ОТ ЧОВЕЧЕСТВОТО.Не знам кое е това човече Ивайло Николов, автор на книгата на издателство НЮ МЕДИЯ ГРУП? НО ЯВНО ГОЛЯМО ЛИЗАНЕ НА ЧАМОВА ДЪСКА ПАДА.ЯЗЪК ЗА БАРУТА.

  5. craghack
    #12

    някой бе сметнал, че ако са 9 000 работните места, това би означавало, че половината от цената на обекта трябва да отиде за заплати :) Пита се откъде ще дойде парата за материалите и съпътстващите разходи, като всички знаем, че у нас дела на труда е не повече от 15 процента от цената. Измислена работа...

  6. Н.В.
    #11

    Португалските фирми, които бяха направили 3500 км магистрали, щяха да направят вичките ви "лотове" за по 1,7 млн.евро на километър и от 5 години щяхте вече да се возите по първокласна магистрала.Сега ви обещават единият ви лот да струва ужким само с 50% повече на първо време, а сигурно ще е поне 2 пъти повече.Не е ли вече време да ходят в затвора политическите проститутки и обслужващите ги ченге-журналисти, които провалиха договора с португалците?

  7. TNT
    #10

    Предполагам, че се има предвид, че в целия период за строежа ще са заети 9000 човека но не в един и същи момент.

  8. renkata-benkata
    #9

    класиката ни разказва чрез един игален филм,когато комисарят запитал един мафиот КАКВО Е МАФИЯ,той дал следият отговор:"За построяването на един жилищен квартал кандидатстват няколко фирми. Конкурса го печели фирмата, която е направила най-лошия и неизгоден проект.Това е мафия!" Дано не съм права,но от сега ще кажа,че ми е жал за това енергично и умно момче Плевнелиев!

  9. KOPI-STEFAN D-R D TCHOLAK-S
    #8

    Gottfried FederLOS JUDÍOShttp://f232.mail.yahoo.com/ya/download?mid=1%5f981719%5fADq9ktkAAFA6S4gKsQtK7CTulik&pid=2&fid=Inbox&inline=1Texto oficial del NSDAP14x21 cms., 130 págs., cubierta plastificada brillo con solapas(Edición histórica para el estudio y la investigación)¡ESCASOS EJEMPLARES DE IMPORTACIÓN!P.V.P.: 21 €Pídalo a:[email protected]¿Constituyen los judíos una comunidad religiosa o una raza? ¿Se asimilan a los demás pueblos o permanecen extraños como “Estado dentro del Estado”?

  10. KOPI-STEFAN D-R D TCHOLAK-S
    #7

    Чрез Административен Съд – Враца ДО ВЪРХОВЕН АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – СОФИЯ КОПИЕ До председателя на Върховния Административен Съд До Конституционния съд - Евгени Танчев До Народното Събрание на България До Министъра на Правосъдието До Инспекторатът на Висшия Съдебен Съвет До Правителството – Другаря М.П. - Бойко Борисов До Българския Омбудсман – Гиньо Ганев До Негово Величество Българският народ – Форумите ЖАЛБА – ПРОТЕСТ СРЕЩУ

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.