Строежът на тунела под Шипка тръгна отново

Построеният първи участък от обхода на Габрово

Пътната агенция поднови строежа на обходния път на Габрово, който е първа фаза на тунела под Шипка. Председателят на управителния съвет на агенция "Пътна инфраструктура" Стефан Чайков е подписал акт 11 за началото на втория от общо пет етапа.

 

Строителството беше временно спряно заради обжалването на трасето и навлизането му в природен парк "Българка" от природозащитници и жители на Габрово. съдът обаче се произнесе в полза на пътната агенция.

 

Обходът на Габрово е с дължина от 23 километра. Финансира се от оперативна програма "Транспорт". Изпълнител е консорциум "ПСВТ", в който влизат варненската "Хидрострой" АД, "Пътни строежи – Велико Търново" АД, "Пътинженерингстрой – Т" Търговище.

Договорът за строителство е за 92.9 млн. лв. с ДДС. Строителният надзор се осъществява от ДЗЗД "Обединени консултанти", в което влизат "Трансконсулт БГ"ООД, "Рубикон Инженеринг" ООД и "Трафик Холдинг" ЕООД. Стойността на договора с тях е 1 096 032 лв. с ДДС.

 

Изграждането на обходния път на Габрово започна на 16 май 2013 г. В края на декември приключи работата по първия етап на проекта. Той е с дължина от 7.6 км, започва от кръстовището след село Донино и завършва преди пътен възел "Поповци" на второкласния път Севлиево – Габрово. На обекта е извършен ремонт на пътната конструкция, на моста над река Янтра и на надлеза с общински път за село Велковци. Подобрено е отводняването на пътната настилка. По цялото трасе е положен нов асфалтобетон, поставена е нова хоризонтална маркировка, монтирани са нови пътни знаци.

 

Вторият етап е с дължина 3.2 км и включва реконструкцията на съществуващия път. Трасето минава западно от габровския квартал "Войново" и завършва при село Чехлевци.

 

Третият, четвъртият и петият етап са изцяло ново строителство. Третият етап, с дължина от 5 км, е от пътното кръстовище при село Чехлевци до пътния възел "Дядо Дянко" в Габрово.

 

Четвъртият етап, с дължина 4.1 км, е от пътен възел "Дядо Дянко" до кв. "Радецки" и предвижда построяването и на етапна връзка на обходния път на Габрово с Шипченския проход с дължина от 3.1 км.

 

В петия етап е изграждането на участък от 10.5 км, включващ и тунела под Шипка с дължина около 3.2 км. Строителството на тунела е предвидено в периода 2014-2020 г.

 

Обходният път на Габрово е част от трансевропейския коридор номер 9 от Букурещ през Русе и Димитровград до гръцкото пристанище Александруполис.

 

Основните транспортни направления, които ще обслужва са: Русе – Велико Търново – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа) и Оряхово – Севлиево – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа).

Още по темата
Още от Бизнес

Защо Слави Трифонов не успя да регистрира партията си?