Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Строежът на железопътната "Тракия“ е изложен на риск

НКЖИ ще обжалва антимонополното решение за отмяна на търга за тяговите подстанции

4 коментара
Строежът на железопътната "Тракия“ е изложен на риск

Изпълнението на строежа на железопътната магистрала "Тракия“ в участъка от Пловдив до Бургас до края на 2015 г. е под въпрос заради отменен от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) търг за избор на изпълнител на пет тягови подстанции. За това Националната компания "Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) ще обжалва решението на антимонополния орган пред Върховния административен съд, заяви изпълнителният директор на държавното дружество Милчо Ламбрев пред Mediapool.

Изграждането на популярната като железопътната "Тракия“ отсечка се финансира от оперативна програма "Транспорт“. Парите за нея трябва да бъдат усвоени до ноември 2015 г. Заради малкото оставащо време няма да има възможност за провеждане на нова обществена поръчка, обясни Ламбрев. Така тези подстанции, за които не бъдат подписани договори с изпълнителите до края на годината, ще трябва да се строят с пари от бюджета.

В понеделник КЗК отмени избора на сдружение "ВИЕЕ“ за изпълнител на ремонта и модернизацията на тяговите подстанции Бургас, Карнобат и Ямбол. Консорциумът, в който влизат "Водстрой“ Пловдив, "Електролукс Табаков“, "Електроенергопроект“ и "Интеркомплекс“, спечели търга с цена от 16 млн. лв. без ДДС.

Според регулатора сдружението не е превело на български част от документите в офертата си и по този начин не покрива условията, заложени от НКЖИ в тръжната документация. В техническото си предложение дружеството е представило над 3000 страници с ръководства за употреба, сертификати за произход, протоколи от изпитване, съдържащи технически данни и спецификации на оборудването и системите, свързани с изпълнението на предмета на поръчката, които не са преведени на български език, е посочено в решението на КЗК.

На това основание антимонополният орган смята, че единственият допуснат до класиране и определен за изпълнител участник не отговаря на изискванията и е трябвало да бъде отстранен от процедурата. Според КЗК трябва да се обяви нова поръчка.

Непреведените 3000 страници документи на български език са допълващи офертата на кандидата и не са основните изискуеми съгласно тръжната документация, каза Милчо Ламбрев.

Другата позиция по обществената поръчка за ремонта на тяговите подстанции в Стара Загора и Нова Загора и изграждане на система за телеуправление на тяговите подстанции, секционни постове и разединители от централния диспечерски център в Пловдив пък беше прекратена от НКЖИ. Причината беше, че нито една от офертите на осемте кандидата не отговаряше на обявените условия в тръжната документация. Сега за тази позиция предсоти да се обяви нова обществена поръчка, обясни жп шефът.

Строителството на участъка от Пловдив до Бургас на железопътната магистрала "Тракия“ се осъществява от консорциум "ДжиСиЕф-СК-13-Трейс Рейлинфра“. За строителния надзор на обекта отговаря обединението "Етаконс-Вито Прато“. Стойността на целия проект е близо 478 млн. лв., от които безвъзмездната помощ от еврофондовете е над 343 млн. лв. До момента от тях са усвоени 155 млн. лв., показва справка в системата за управление на еврофондовете ИСУН.

Строителството на железопътната магистрала е разделено на три лота. В близките седмици предстои да бъде пуснато в експлоатация трасето по първи участък от Михайлово до Калояновец, съобщи министърът на транспорта Данаил Папазов в Стара Загора. Дължината на участъка е 10.6 км, като разгърнатата дължина на железния път е 21 км.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #4
  2. Анонимен
    #3

    треис е пред фалит...

  3. Анонимен
    #2

    А ЗАщО НАВСЙКАДЕ Е ТРЕИС КАДЕ Е КЗК .....

  4. Анонимен
    #1

    5 подстанции по 2 трансформатора = 10 трансформатора. Ега си бюрокрацията за тяхната подмяна!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.