Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Строежът на железопътната "Тракия" отива след 2014 г.

4 коментара

Строителството на железопътната магистрала "Тракия" в участъка от Септември до Пловдив най-вероятно няма да може да бъде изпълнено през този програмен период и ще остане за следващия. Това става ясно от решението на Министерския съвет, взето в сряда.

Проектът е рисков, защото строителството на жп участъка все още не е започнало. В момента все още тече проектирането му, защото надзорната фирма има забележки по проектите, обясни изпълнителният директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" Милчо Ламбрев пред Mediapool. Той увери, че ще се направи всичко възможно обектът да бъде завършен до края на 2015 г.

С цел да не се стигне до риск от загуба на средства, превантивно правителството възложи на министъра на транспорта Данаил Папазов да проведе преговори с Европейската комисия за прехвърляне на тази част от обекта, която няма да може да бъде изпълнена до края на 2015 г., за финансиране през следващия планов период.

Ако Брюксел откаже прехвърлянето на част от проекта, тогава министрите на финансите и на транспорта да преговарят с Европейска инвестиционна банка за ползването до 150 млн. лв. от заема за изпълнението на европроектите, реши още правителството.

Строителството на жп участъка от Септември до Пловдив е разделено на три участъка и е възложено на трима изпълнители – австрийската "Порр", консорциум "Свителски – РВП Кьоне" и "Ай Джи Ей ЖП Инфраструктура Консорциум". Надзорът се осъществява от консорциум EPG-ETE. До момента за изграждането на участъка, чието строителство не е започнало, са платени над 26 млн. лв., като целият проект е близо 500 млн. лв., става ясно от информационната система за еврофондовете ИСУН.

Според решението на правителството рисково е и изграждането на жп участъка от Първомай до Свиленград, който е част от железопътната магистрала "Марица". Преди дни транспортният министър Данаил Папазов посети участъка и отчете, че там се работи и обеща от 2015 г. влаковете по направлението Пловдив – Свиленград – турска граница да се движат със 160 км/час.

Изпълнителният директор на НКЖИ Милчо Ламбрев също заяви, че този участък ще бъде завършен в срок.

Обектът е разделен на два участъка, като на единия работи гръцката "Терна", а на другия сдружение "Железопътна инфраструктура 2011", в която водещ партньор е австрийската "Порр", а другият участник е "ПСТ Холдинг". Целият проект е на стойност 350 млн. лв., като до момента по него са разплатени едва 50 млн. лв., според ИСУН.

Правителството възлага на министър Папазов да проведе преговори с Брюксел и този проект да остане за финансиране през следващия програмен период или от ЕИБ. Това обаче няма как да се случи, защото отсечката трябваше да е изградена още до края на 2010 г. със средства по ИСПА. Това не се случи и Европейската комисия направи компромис, като го остави за финансиране по оперативна програма "Транспорт". Малко вероятно е сега да се съгласи с ново удължаването на сроковете, е посочил министър Папазов пред министрите.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #4

    До 3: След като явно следиш нещата в жп-инфраструктурата не разбирам как може да си оптимист, че виновниците за безкрайните проекти ще го отнесат. Главните играчи си плащат за да заемат позицията, взимат си своето и си заминават за да се появят следващите. Второстепенните, които умело балансират и имитират дейност срещу много добро (и съвсем законно) заплащане, си кютат години наред в министерството и НКЖИ. На ЕК и дреме за кенефа на ЕС та да влиза в подробности - чисто и просто реже парите за следващия период и си взима обратно няколкостотин милиона евра от сегашния.

  2. Анонимен
    #3

    Дааа - така си е. Явно толкова си може НКЖИ-то - мостови проекти от ИСПА към ОПТ 2007-2013 сега ако може и към ОПТТИ 2014-2020. Трупа си разходи за предпроектни проучвания, некачествени проектирания и препроектирания, административни процедури, както и заплати за служителите си за планиране, управление, мониторинг, контрол, публичност на база време за дундуркане на проекти, а не на база постигнати реални резултати. И няма кой да им потърси отговорност - министерството е доволно, защото и то тупа

  3. Анонимен
    #2

    Напълно съгласен съм с първото мнение

  4. Анонимен
    #1

    Разочароващо! А бе министре, абе Медиапул, стига с тия лотове и кой колко струва! Питайте и искайте отговори по същество. В този 50 километров участък никакво строителство в истинския смисъл на думата няма да има, а една задълбочена рехабилитация - подмяна на релсите, траверсите, баласта и разбира се контактната мрежа. Никакви отчуждения, овоси и незнам какво си. Линията е почти идеална права и равна като тепсия, двуколовозна и може да се работи без спиране на движението. Трасирана е още от барон Хирш. По-лесен обект в жепето от този няма. Що за излагация да не го завършат до 2015г.Ега си великите проектанти и строители на БГ. Ега си великото НКЖИV

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.