Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Строг контрол за училищата, писали по-високи оценки от тези на външните тестове

6 коментара
Строг контрол за училищата, писали по-високи оценки от тези на външните тестове

Онези училища, в които се наблюдават разлики между текущото оценяване на учениците и националното външно оценяване, ще бъдат поставени под засилен контрол през новата учебна година.. Това заяви заместник-министърът на образованието Милена Дамянова в понеделник, след като бяха обявени средните резултати от външните тестове за четвъртокласниците.

Те са показали най-добри познания по предмета “Човекът и природата“, а най-зле са се представили по математика, сочат данните, съобщени от Евгения Костадинова, шеф на дирекция "Образователни програми и образователно съдържание" в просветното ведомство.

Четвъртокласниците са постигнали среден успех от 15.35 точки от възможни 20 точки в теста по “Човекът и природата“, по “Човекът и обществото“ са постигнати средно 14.63 точки, по български език и литература (БЕЛ) средният резултат е 14.1 точки. а по математика - 13.74 точки,

Дамянова посочи, че засиленият контрол ще се прилага и при същественото разминаване между текущото и външното оценяване на седмокласниците.

На национално ниво през следващата учебна година предстои изпробването на нова система за инспектиране на качеството на образованието в училище, каза зам.-министърът. Концепцията на новия Закон за предучилищното и училищното образование предвижда да има и стандарт за инспектиране, в които ще се включат и родителите на учениците.. Прилагането на новия модел ще се финансира с пари от Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси“. В него ще се включат училища, които имат и добри, и лоши резултати на националното външно оценяване, за да изследваме наистина истинските причини, обясни Дамянова.

В тазгодишното външно оценяване на четвъртокласниците в страната участваха 66 034 ученика от 1883 училища в страната.

В теста по БЕЛ учениците решаваха тестови въпроси и писаха диктовка, към която за първа година имаше и отворен отговор. При диктовката 79.28 на сто от учениците са степенували успешно прилагателните имена, а 75.79 на сто от четвъртокласниците правилно са започнали изреченията с главна буква. Според резултатите, 61.33 на сто от учениците от четвърти клас не са допуснали грешки при членуването, а 71.86 на сто - правилно са написали съгласните букви в диктовката.

По БЕЛ най-високите постижения на учениците са при "четенето с разбиране" и при факти, свързани с изучавани автори и творби. Най-ниските постижения по български език са при задачи с прилагането на правила, коментира Костадинова.

На външното оценяване по математика най-високите постижения на учениците от четвърти клас са при задачите с аритметични действия, а най-ниските - при геометричните задачи, изискващи наблюдателност и пространствено мислене.

Четвъртокласниците най-добре са се справили по предмета "Човекът и природата" при задачите за възпроизвеждане на знания, а са се затруднили при въпросите за разбиране на процеси и явления.

Най-високите постижения по "Човекът и обществото" са постигнати по теми от гражданското образование, а най-ниските - по теми с историческо съдържание. Тези резултати показват, че са необходими повече часове за практически занимания в училище,

коментира заместник-министърът на образованието, младежта и науката Милена Дамянова. Според обобщените данни, в сравнение с 2010 г., резултатите на учениците са подобрени в 26 от общо 28 региона в страната. През тази година средният процент на верните отговори е 72.3, което показва, че заложените в стандартите за началния етап знания и умения са овладени в достатъчна степен, което гарантира успешното обучение в прогимназиалния етап, заявиха от просветното министерство..

През тази година най-слабите резултати от външното оценяване в четвърти клас са получени в Добрич, Монтана, Разград и в Търговище, показват резултатите за страната.  

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #6

    Външното оценяване, така като се провежда в момента, е пародия.Кому е нужно това?
    Причината за ниската грамотност на учениците е една - учебната програма не е съобразена с възрастовите особености на децата. Тя е непосилна за тях, а учебниците са написани на недостъпен език.Като добавим и това, че часовете за затвърдяване на знанията според учебния план са крайно недостатъчни, а за нови знания са много, не може да искаме добри РЕАЛНИ резултати.
    В министерството много добре знаят това, но вместо

  2. В.Димитрова
    #5
  3. Adviser
    #4
  4. N
    #3
  5. игнатовщина
    #2
  6. Сашо
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.