Национална агенция "Пътна инфраструктура" (НАПИ) и Българската стопанска камара (БСК) са се договорили да изработят съвместно нови по-строги правила при избор на компании за строителен и инвеститорски контрол върху пътни обекти, съобщиха от БСК в петък.
Става въпрос за прецизиране на условията, на които трябва да отговаря компанията, която ще контролира строежа на пътища, обясни председателят на БСК Божидар Данев. Целта е да се премахне елементът на свързаност между компанията изпълнител и тази за технически надзор. Сега при 70% от обществените поръчки за строителство изпълнителят и супервайзорът са свързани по между си, каза още Данев.
Идеята ще се осъществи чрез промяна в нормативната уредба, което отлага осъществяването ѝ в бъдещето, но от двете организации са решили да работят за реализацията ѝ.
Също ще се увеличат отговорностите на фирмата, която ще прави надзора. Ще влязат милиарди евро от Европа за пътища и е по-добре да изработим работещ механизъм за коректното им изразходване, иначе всички ще страдаме, каза Данев.
Той даде за пример "гафа" с падналата козирка на Терминал 2 на софийското летище, заради неподходящите материали, от които е изработена. "Ако фирмата по надзора си беше свършила работата, нямаше да се стигне до това", каза Данев.
Ще се изработят и критерии, на които трябва да отговарят фирмите подизпълнители, посочени от строителите на пътни проекти, каза още Данев.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент