Строги правила за контрол върху пътните строежи мислят НАПИ и БСК

Национална агенция "Пътна инфраструктура" (НАПИ) и Българската стопанска камара (БСК) са се договорили да изработят съвместно нови по-строги правила при избор на компании за строителен и инвеститорски контрол върху пътни обекти, съобщиха от БСК в петък.

Става въпрос за прецизиране на условията, на които трябва да отговаря компанията, която ще контролира строежа на пътища, обясни председателят на БСК Божидар Данев. Целта е да се премахне елементът на свързаност между компанията изпълнител и тази за технически надзор. Сега при 70% от обществените поръчки за строителство изпълнителят и супервайзорът са свързани по между си, каза още Данев.

Идеята ще се осъществи чрез промяна в нормативната уредба, което отлага осъществяването ѝ в бъдещето, но от двете организации са решили да работят за реализацията ѝ.

Също ще се увеличат отговорностите на фирмата, която ще прави надзора. Ще влязат милиарди евро от Европа за пътища и е по-добре да изработим работещ механизъм за коректното им изразходване, иначе всички ще страдаме, каза Данев.

Той даде за пример "гафа" с падналата козирка на Терминал 2 на софийското летище, заради неподходящите материали, от които е изработена. "Ако фирмата по надзора си беше свършила работата, нямаше да се стигне до това", каза Данев.

Ще се изработят и критерии, на които трябва да отговарят фирмите подизпълнители, посочени от строителите на пътни проекти, каза още Данев.

Споделяне

Още от Бизнес

Да подаде ли оставка здравният министър, както искат ресторантьорите?