Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Строители на "Тракия" взеха и поддръжката й

4 коментара

Обединение от осем фирми – "ТРЗП Тракия", даде най-ниска цена за поддържането на новите участъци от магистрала "Тракия" за следващите две години. Три от тях са част от "Холдинг Пътища" на бизнесмена Васил Божков и участват в строителството на лот 3 на аутобана – от Ямбол до Карнобат.

Офертата на "ПСТ – Роудс" ЕООД, "Пътинженеринг – М", "ПСТ Холдинг" (трите са на Васил Божков), "АЕС – Х", "РТК" (двете държат част от сметопочистването в София), "БратПел", "Еридантранс" (фирма за маршрутни превози) и "Технострой-инженеринг – 99" (част от акциите са на конкурентната "Трейс Груп Холдинг") е 3 378 431 лв. без ДДС.

Предложението на претендента "Тракия 2013" е с близо 0.5 млн. по-скъпо – 3 838 329 лв. без ДДС. В него влизат три фирми на строителя на отсечката между Стара и Нова Загора "Трейс Груп Холд", както и две компании, свързвани с бивши шефове на пътната агенция. Едната – "Пътно поддържане-Сливен" ЕООД, е собственост на "Инмат Козарево", в която дял има Нина Георгиева – съпруга на Веселин Георгиев – Батко. Петата фирма в това обединение е "Пътстрой Бургас". Тя е собственост на варненската "Хидрострой", свързвана с Велико Желев – шеф на пътната агенция преди Веселин Георгиев.

Държавната "Автомагистрали " ЕАД е дала най-висока оферта от 4 129 364 лв без ДДС. Прогнозата на пътната агенция за цената на поддръжката на новите участъци от "Тракия" за следващите две години беше 6 млн. лева с ДДС. Критерият за избор е най-ниска цена, така че почти сигурният победител в търга е "ТРЗП Тракия".

Обединението ще извършва всички дейности по поддръжката на пътя и за зимното му почистване. Поръчка е с предмет "Поддържане, базирано на показатели на изпълнение на АМ “Тракия”. Това означава, че за разлика от останалите пътища у нас фирмите не кандидатстват чрез цени за отделни дейности, които се калкулират от съответните пътни управления. Те ще са длъжни да поддържат магистралата в сегашния вид срещу определена сума, която твърдо ще получават. Тя обаче може да бъде намалявана, ако редовната проверка на пътната агенция открие неравности по пътя, дупки, разрушени мантинели и т.н.

Този принцип се въвежда за първи път в България, защото е неприложим за стари пътища, които не са в добро състояние, обясни преди около месец шефът на пътната агенция Лазар Лазаров.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #4

    Поддържането в тези участъци е лесно, защото терена е равен и климата топъл.Освен това, от текста става ясно, че тържните условия облекчават поддържащите фирми, като заплащанетостава не по дейности, а срещу твърдо опредлена сума. Вярната стойност за качествено поддържане е тази определена от Автомагистрали ЕАД. Спечелилата търга фирма е съдружие от фирми, който няма реално да поддътжат,асамо ще прибират парите, в комбинация с бюрократите от АПИ и местните /окръжни/ пътни администраций. Евтини на брашното, скъпи на триците.

  2. Анонимен
    #3

    На някои може би почна да им светва, каква е основната цел при строителството на магистралите.Едва ли някой го е еня народа по какви пътища ще пътува, това е бързо и сигурно натрупване на парички за собствено джобче.Като ги гледате тия фирми дали не са кихнали, за да спечелят.Това е само началото.След това ще дойдат таксите.Перспективата е твърде добра.

  3. Анонимен
    #2

    Как може стройтели /който са задължени в гаранционен срок да отстранят дефектите от изпълнените стр.работи/да печелят офертите за поддържането на същите участъци.Това е конфликт на интереси!!! Недопустимо е. Нивото на техническа некомпетентност на АПИ е недопустимо!!!

  4. Анонимен
    #1

    Освен снегопочистване какво друго ще поддържат. Нали магистралата е в гаранция. Или нещо бъркам?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.