Строители на "Тракия" взеха и поддръжката й

Обединение от осем фирми – "ТРЗП Тракия", даде най-ниска цена за поддържането на новите участъци от магистрала "Тракия" за следващите две години. Три от тях са част от "Холдинг Пътища" на бизнесмена Васил Божков и участват в строителството на лот 3 на аутобана – от Ямбол до Карнобат.

Офертата на "ПСТ – Роудс" ЕООД, "Пътинженеринг – М", "ПСТ Холдинг" (трите са на Васил Божков), "АЕС – Х", "РТК" (двете държат част от сметопочистването в София), "БратПел", "Еридантранс" (фирма за маршрутни превози) и "Технострой-инженеринг – 99" (част от акциите са на конкурентната "Трейс Груп Холдинг") е 3 378 431 лв. без ДДС.

Предложението на претендента "Тракия 2013" е с близо 0.5 млн. по-скъпо – 3 838 329 лв. без ДДС. В него влизат три фирми на строителя на отсечката между Стара и Нова Загора "Трейс Груп Холд", както и две компании, свързвани с бивши шефове на пътната агенция. Едната – "Пътно поддържане-Сливен" ЕООД, е собственост на "Инмат Козарево", в която дял има Нина Георгиева – съпруга на Веселин Георгиев – Батко. Петата фирма в това обединение е "Пътстрой Бургас". Тя е собственост на варненската "Хидрострой", свързвана с Велико Желев – шеф на пътната агенция преди Веселин Георгиев.

Държавната "Автомагистрали " ЕАД е дала най-висока оферта от 4 129 364 лв без ДДС. Прогнозата на пътната агенция за цената на поддръжката на новите участъци от "Тракия" за следващите две години беше 6 млн. лева с ДДС. Критерият за избор е най-ниска цена, така че почти сигурният победител в търга е "ТРЗП Тракия".

Обединението ще извършва всички дейности по поддръжката на пътя и за зимното му почистване. Поръчка е с предмет "Поддържане, базирано на показатели на изпълнение на АМ “Тракия”. Това означава, че за разлика от останалите пътища у нас фирмите не кандидатстват чрез цени за отделни дейности, които се калкулират от съответните пътни управления. Те ще са длъжни да поддържат магистралата в сегашния вид срещу определена сума, която твърдо ще получават. Тя обаче може да бъде намалявана, ако редовната проверка на пътната агенция открие неравности по пътя, дупки, разрушени мантинели и т.н.

Този принцип се въвежда за първи път в България, защото е неприложим за стари пътища, които не са в добро състояние, обясни преди около месец шефът на пътната агенция Лазар Лазаров.

Споделяне
Още от Бизнес

Одобрявате ли удължаването на извънредното положение с един месец?