Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Строители поискаха преференциално участие в търговете с европари

18 коментара
Строители поискаха преференциално участие в търговете с европари

Българските строителни фирми да се ползват с предимство при участие в тръжните процедури за големите инфраструктурни проекти, поискаха от министъра на транспорта Петър Мутафчиев във вторник представителите на Българска строителна камара (БСтрК) и браншовата камара “Пътища”. Председателят на Българска стопанска камара (БСК) Божидар Данев и председателите на двете браншови камари – Симеон Пешов и Румен Йовчев обсъдиха с транспортния министър оперативна програма (ОП) Транспорт 2007 – 2013 година”.

Планираната сума за усвояване по ОП “Транспорт” е близо 2,3 млрд.евро, като 55 на сто от тях са планирани за развитие на транспортната инфраструктура.

Българските фирми досега са били “дискриминирани” от големите търгове за инфраструктурни проекти, защото изискванията към кандидатите ги правели неконкурентноспособни, оплакаха се строителите. 

Досега обаче те “не искали да вдигат аларма”, за да не попречат на присъединяването на страната ни в Европейския съюз, но след като вече сме страна-членка, големите фирми ще си търсят правата, заяви Симеон Пешов.

Браншовиците поискаха от транспортния министър Мутафчиев да бъдат заложени такива критерии за участие в тръжните процедури за обекти с европейските пари по оперативна глава “Транспорт”, че да дават преимущество на българските фирми, а не на чуждите компании. Освен това настояха да се определят минимални индикативни цени за обектите, които да не позволяват чуждите фирми да ги печелят с дъмпингови цени. Симеон Пешов и Румен Йовчев поискаха в случай, че се избере все пак чужда фирма,  държавата да посочва на главния изпълнител българските фирми – подизпълнители на обектите.

Министърът на транспорта Петър Мутафчиев не се ангажира с конкретна позиция по така направени искания от двата браншови съюза, като съобщи само, че очаква техните предложения да му се представят писмено.

Според заместника му Весела Господинова, тръжните процедури за обекти под 50 хил. евро ще се обявяват по Закона за обществените поръчки, а тези над 50 хил.евро ще се съгласуват с Брюксел.

Очакваме до края на януари Европейската комисия да изпрати бележките си по ОП “Транспорт”, съобщи за Mediapool министър Петър Мутафчиев. Според него, Брюксел най-вероятно ще поиска от експертите във ведомството да направят по-задълбочена обосновка на проектите, които са част от трансевропейската мрежа. Най-вероятно комисията ще помоли да се разпише по-подробно значението на предложените трансевропейски проекти за българската държава, прогнозира той.

Петър Мутафчиев очаква оперативната програма да бъде внесена за одобрение от Министерски съвет до края на февруари.

Искането на Българска строителна камара и Браншовата камара “Пътища” за преференциалното участие по същество нарушават приетия в края на миналата година нов закон за камарата на строителите. Преди близо седмица председателите и на двете браншови организации - Симеон Пешов и Румен Йовчев, изпратиха официалната си подкрепа за новата нормативна уредба до омбудсмана Гиньо Ганев и министъра на регионалното развитие Асен Гагузов. 

В чл. 3 на новата нормативна уредба е записано, че законът се прилага за българските и чуждестранните физически и юридически лица, и бъдещата камара за строителите, която ще се учреди по този закон ще разработва ръководства за добрите строителни практики.

Новата камара на строителите трябва да разработи и кодекс на професионалната етика в подотраслите на строителния бранш, за не се допуска монополизъм, нелоялна конкуренция и неравнопоставеност между нейните членове.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

18 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. KIKO
    #23

    PAK BELIA STANA KUDETO E BOJKO DANEV TRABVA DA SE PLATI ZA DA UREDI TOZI ILI DRUG PROBLEM NO RIADKO SE POLU4AVA BLAGOPRIATNO RECHENIE TAKA 4E DANEV SI SLAGA EVRATA V DJOBA CHODI SUS SKUPU KOSTUMI I AZ BIACH OT TEZI GLUPACI DA DADE 5000 DOLARA ZA DA UREDI NECHTATA ZA JALOST NIET

  2. tatarin
    #22

    shto ne se krastish tapanar, ami si se pisal tatar. Tova deto go iskash go nyama veche. Konkurenciya mu e maykata, a ne monopol. Odi se shibay, govnar!!!

  3. Попов
    #21

    анализа ти е гола вода. нищо не си познал освен това за "нещастния костовар"не само че още дишам ами и съм застанал между европарите и изпълнителите и вече съм отклонил доста от тях да не отидат в ръцете на мошенници и престъпници...и все по зле ще става /за вас де/!!!

  4. EUBG
    #20

    nikoi li ne vijda 4e toia tip si plete samo svoita koshnica v glavbolgarstroi i 4e tezi sa4inenia sa absurdni za evropeiskoto zakonodatelstvo.. da vzemat i ispancite v ispnia predimno svoi firmi da vzemat- tova se nari4a diskriminacia v EU!!! pyrvo absurdnite zakoni za kamarata i malkite firmi "ribki", sega i takiva gluposti! prost narod sme si i tova e!aman ot orientalci i orientalski mantalitet v taia psevdoevropeiska, postkomunisti4eska, prodajno-politi4eska strana! Niama Balgaria!"

  5. ГЕРБавия
    #19

    да лапаме, да даваме подкупи - това ли искат БББ

  6. Пътуваща
    #18

    Благодаря ви много за щедростта, но царя не си е мой! Може би някой друг си го е изгубил. Пази боже от такова притежание!А колкото до Хаяско....... какво да ви кажа, нямам думи да опиша прекрасната работа, която свърши. Особено откак е министър на администрацията. То не бяха табели, латиница, електронно правителство.... Само дето същата тая администрация не може на две магарета сламата да рездели (ще ме прощават, някои, познавам все пак едни хора, дето работят там). Питайте някои от фирмите, дето, миличките, спечелиха грантове по едни европейски конкурси.Между другото аз също пътувамне сам сляпа

  7. craghack
    #17

    чуждите фирми стават като нашите. Избиват си парите от построеното, а от наша страна никой не ги контролира.

  8. Пътник
    #16

    За Щрабаг трябва да попитате вашия цар и Н.Василев,защо 5 пъти удължиха срока за Летище София след това им дадоха магистрала "Хемус".Аз редовно пътувам по нея и виждам как се "работи".Не може отсечка от 2км да се преасфалтира 2 години (Жерково),ами тунел "Витиня"-3 години и още е затворен!За 3 години построиха тунела под Ла Манша госпожо!

  9. RAD
    #15

    Kato gledam maj za nqkoi hora e dostaty4no nqkoq firma da e nemska ili avstriiska i we4e dostoina za poklon.6te pripomnq na sy6tite tezi hora samo,4e imenno firmi kato "Strabag",koito remontirat osnowno pyti6tata w Bulgaria w momenta izostawat sas srakowo e stanaha pe4alno izwestni s "nadpiswane" na smetki,lo6o ka4estwo i izostanali srokowe...

  10. ха-ха-ха
    #14

    Нашите строителни мафиоти, които са повече комисионери, отколкото строители са невероятно нагли. Те може би искат да диктуват жалките си критерии и на Европа. А колкото до финансовите параметри повечето от тях просто си крият оборотите и не искат да си изкарат финансовите показатели на светло. Пък после критериите им виновни.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.