Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Строителите на "Люлин" искат още 100 млн. лв.

9 коментара

Финансовите претенции на строителите на магистрала "Люлин" – турския консорциум "Мапа Дженгиз" са 97 млн. лева. Това става ясно от стенограмата на заседанието на Министерски съвет от 10 март. От регионалното министерство и пътната агенция досега отказваха да назоват точната сума, която турците искат извън договора за 137.4 млн. евро, с мотивите, че се водят тежки преговори за заявените допълнителни разходи.

Премиерът Бойко Борисов е изискал от всички министри справка за всички договори, подписани от предишното правителство, без осигурено финансиране за периода от 2007 до 2009 г., както и за всички договори, които са сключени след конкурс и в последствие анексирани.

"Това е нарушение и никой няма право да претендира за плащания, трябва да се отиде в прокуратурата", казва Борисов и допълва: "За следващото заседание на Министерския съвет искам да знам защо и кой излъга бизнеса, защото тези вопли сега, че не сме платили на бизнеса... Защо и кой ги накара, или съответно е нарушен законът, от кого? За следващата сряда – справки на всички министерства, по които са минали, а те всички са минали през обществени поръчки."

Няма да поемем негативите за 20 г. безобразия“

"И когато президентът или тройната коалиция ни казват, че ние фалираме и убиваме бизнеса, искам да знам защо и как са подписани тогава, ако са подписани. Ако не са – съответно ще излезем и ще кажем, че са подписани правилно. Искам обществото да го знае това. Защото те много бързо – за седем месеца забравиха безобразията си и сега искат ние да поемем негативите за безобразия за 20 години. Няма да дам да стане тази работа. Всеки ден това ще им се напомня", казва премиерът.

По повод практиката да се дават поръчки на фирми, предложили занижена цена, а в последствие договорът да се анексира, Борисов коментира: "Аз разбирам да има плюс-минус 50-100 в зависимост от проекта, нещо да е направено, при форсмажорни обстоятелства, или, примерно, явила се отдолу подводна река – трябва да се направи нов канал или ново отвеждане, което да речем е нямало как да се планира. В смисъл – обективни, да ги наречем, обстоятелства. Но тези, които чух за магистрала "Люлин" от Перник до Диканите, преди пет години е било 7 милиона…И сега са станали 97 милиона, за които казват Борисов да ги плаща, защото фалира бизнесът. Кой е този бизнес, който си е увеличил пет пъти цената на бетона ли, на работната ръка – на кое се увеличило…?!"

Министри ще търсят милиард и половина за ремонт на пътища

Борисов казва по време на заседанието, че е дал срок на финансовия и регионалния министри Симеон Дянков и Росен Плевнелиев "да намерят милиард, милиард и половина за асфалт".

"От 20-30 години няма реална рехабилитация на пътищата, само на една пета, една шеста от пътищата – сиреч, почти незабележима рехабилитация. Дори ако щете, основни булеварди като "Цариградско шосе", "Брюксел", "България" – в столицата, т. нар. правителствени, президентски трасета, вече са изключително компрометирани", коментира премиерът.

По думите му "ние трябва да намерим инструмент. Трябва Брюксел да бъде пресиран, в добрия смисъл на думата, да му бъде обяснявано и да съумеем да вземем пари за рехабилитация. Тогава идваме на това, което казва министър Плевнелиев – когато инвеститорите дойдат в България и видят булевардъта в какво състояние е, те сами ще искат да инвестират. Като дойде и види ями по пътя, казва – те първо да си оправят пътищата, тогава ще отидем там."

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. az
    #10

    komunisticheski debil i nekadyrnik ! Kradeca vika dryzhte kradeca -- drugo ne byahte sposobni da nauchite za 120 godini ----vinagi nai-nekadyrnite, nai-myrzelivite i nai-typite sa stavali komunisti.

  2. Дедо ви Благоев
    #9

    ..докога ще се оправдава с тия преди него? Я му вижте министрите само как изглеждат: Аню, Цецо, Дянковчето, за жените да не говорим - всичките като изкарани от 4-тия километър. Костов окраде държавата, но поне Надето красеше кабинета му.

  3. abc
    #8

    Мутрата забрави,че за майтап е бил кмет на София и "компрометираните" трасета са негово дело.Той сега ли ги откри?

  4. антикомунист
    #7

    Изроди червени, магистрала Люлин я дължим на вашето гадно правителство! Проклет да е сергея, задето даде на турската фирма квоибешеимето да строи това недоносче! сергея е за затвора само заради магистрала Люлин. На това отгоре тъпият сергей ходи да "открива" магистрала Люлин, а всъщност откри 5 км до Мало Бучино.Турците не само бавят строителството и все искат пари отгоре, ами и строят много некачествено. Има липсващи слоеве под асфалта ... златна ще ни излезе тази "магистрала"

  5. Обективен
    #5

    ДПС иска още..... кинт.

  6. д-р Зенгинова
    #4

    Долу Костов. Факт. Dixi 17. Mickey. Ганий. Цар Футбол. justice. В смисъл такъв.

  7. поп Грую
    #3

    му строи път или къща ?Не на българските граждани турци,които си остават тука и ако трябва ще носят отговорност за направените поразии. Ха сега идете их ванете в Анкара ,резняците крадци !

  8. Иво
    #2

    Така се печели търг,ниска оферта и после още и още за ДПС и най вече за Доган!

  9. Иво
    #1

    Много ви моля какво окраде Костов тъй като аз не знам ,но с документ или данъчна декларация/те се поместват в държавен вестник /

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.