Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Строителите на "Люлин" искат още пари и отсрочки

22 коментара
Строителите на "Люлин" искат още пари и отсрочки

Строежът на магистрала "Люлин" със сигурност ще се оскъпи дори и да приключи навреме – до 31 декември 2010 г. Турската строителна фирма "Мапа Дженгиз" е изпратила 38 възражения по конкретни условия в договора за строителството на 19-км отсечка с искане за допълнително финансиране. Възраженията са за сроковете, техническите изисквания и т.н. Това каза шефът на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Божидар Йотов на пресконференция в четвъртък.

Две от претенциите за допълнително финансиране от 7 млн. лева са приети и най-вероятно ще бъдат разплатени.

Агенцията ще прегледа всички възражения и след три седмици ще бъде готов актуализиран график за завършване на всеки един етап от изграждането на магистралата. Въз основа на графика агенцията и "Мапа Дженгиз" ще подпишат споразумение и анекс към договора, за да се гарантира навременното завършване на обекта. В него ще са заложени и неустойки при неспазване на новите условия. От агенцията и регионалното министерство смятат, че има реални шансове "Люлин" да е готова преди края на програма ИСПА – 31 декември 2010 г. Ако това не се случи, страната ни може да връща малко над 111 млн. евро на Европейската комисия.

Освен с "Люлин" страната ни изостава и с други скъпи проекти по ИСПА като Дунав мост II, пречиствателни станции, жп линията Свиленград – турска граница и т.н. Казвал съм го преди и продължавам да го мисля – заради това забавяне България може да изгуби между 300 и 500 млн. евро, каза регионалният министър Росен Плевнелиев.

Миналата седмица Браншова камара "Пътища" настоя за разтрогване на договора с "Мапа Дженгиз" и консорциум от български строителни фирми да завършат магистралата. Страхувам се, че не е възможно да развалим договора с фирмата, а ако го сторим, автоматично губим европейското финансиране, каза Плевнелиев.

Министърът съобщи още, че българската строителна фирма "Главболгастрой" ще строи допълнителни ленти на Южната дъга на софийското Околовръстно шосе в участъка при Драгалевското шосе. За допълнително възложената работа фирмата ще вземе повече пари, но ще направи отстъпка от крайната цена на отсечката, обясни Плевнелиев. Участъкът от Южната дъга от Бояна до Драгалевци (4.57 км) се строи над 3 години от ГБС и ще излезе между 60 и 80 млн. лв.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

22 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. бачкатор
    #23

    Който докара тези турски бездарници да се гушат с милиони за нищо свършено-на съд!

  2. 2 плюс 2 равно на 7
    #22

    Тарикатите от браншовата камара, където доминира вездесъщият Г Б С с още по-големия тарикат Пешев са си направили добре сметката.От Бояна до Драгалевци - 4.57 км при средна цена 70 мил. лв или 35 мил. евра излиза че този участък е по-скъп съпоставимо от магистрала "Люлин", която се строи къде-къде при по трудни условия и за по-къс период. И това ако не е далавера, здраве му кажи. После турците им били виновни. Нещастнищи и продажници нахални. Ебати държавата.

  3. Ники
    #21

    В печеленето на търгове! Ниска оферта и в последствие се повишава!

  4. BG
    #20

    А къде са спали контролните органи. Защо те не върнат парите. И защо не ги покажете по телевизията да ги видим всички. Защо БГ данъкоплатеца да страда заради некомпетентността на някои хора. И как така никой не търси сметка на тази фирма защо и как са използвани парите. Филма няма виновни не ми се гледа вече ....

  5. Непримиримият
    #19

    Като се знае отсечката и трасето по което ще се работи и фирмите го знаят какво трябва да има в договора - ФИКСИРАНА цена (от най-добрата оферта) и КРАЕН срок! Лесно, но без комисионна...

  6. Мохамед
    #18

    Кой раздели комисионната и защо ГЕРБ ще я плаща след като виеше точно срещу това?Отговорът е ясен - смени се само формата от БСП на ГЕРБ, но не и съдържанието, а то е едно и също!

  7. батко
    #17

    Бойко да го прати това манекенче да почива защото окончателно ще съсипе министерството

  8. kaka
    #16

    ще го видиме как ще се справи като е изгонил последните останали компетентни там. ама нали не трябва да има никой, който да разбира, че самият той е головодник. и боклук от най-долните.

  9. Анкета
    #15

    http://polls.bg/poll/id/bili_li_ste_zhertva_na_koruptsia_v_balgaria-321

  10. нормален
    #14

    кретените от тройната коалиция.Очевидно Демир Доган наложи на Хамстера, щото турска фирма да строи при крайно неизгодни за България условия. И Хамстера прие, щото зависеше от Демир Доган в парламента.Сега е редно Хамстера и другия капут Гагаузов да станат клиенти на Централния затвор заради фиаското с тази смешно къса магистрала.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.