Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Строителният министър: Проблемът с катастрофите идва, защото нямаме магистрали

16 коментара
Снимката е илюстративна

Огромна част от проблема с катастрофите в България е липсата на проходимост на пътищата, защото ние нямаме магистрали. Движението е много по-голямо, отколкото възможността пътищата да ги поемат, заяви в неделя строителният министър Иван Шишков.

Той директно уточни, че магистрала “Хемус” между Велико Търново и Търговище е фантазия.

“Магистрала “Хемус” може да бъде строена до трети лот, т.е. до пътя Ловеч - Плевен. Оттам нататък знаете, че два лота са с констатирано незаконно строителство и още по-сериозният проблем - лотове 7 и 8 нямат проектирано трасе. Т.е. магистрала “Хемус” между Велико Търново и Търговище е магистрална фантазия”, каза още Шишков пред БНТ. Министърът уточни, че е имало проектирано трасе, което обаче се е оказало, че не може да бъде потвърдено и "ние на практика се оказваме, че строим магистрала до определена точка и оттам нататък нямаме никаква ясна представа как ще я продължим и откъде ще мине", каза Шишков.

Министърът отправи и критики към предходното редовно правителство на Кирил Петков.

“Намерихме след 7 месеца недотам категорично спрени лоши практики, но спрени инфраструктурни обекти. Сега, това, което правим, е да пуснем инфраструктурните обекти”, твърди още Шишков.

Той отправи и съвет към бъдещите политици и правителства.

“Политиците оттук-нататък трябва да се заемат с големия проблем да планират всички магистрали и да направят ясен алгоритъм кога, как ще се строят тези магистрали”, каза министърът.

По повод на това, че “Хемус” първо бе спряна при служебния министър арх. Виолета Комитова, а самият Шишков бе нейн заместник-министър, той уточни, че са се опитали да спрат лошите практики.

“Ние искахме да спрем лошите практики при строителството, а не да спираме изграждането на големи инфраструктурни обекти“, твърди той.

Министърът припомни, че за незаконното строителство, което е установено по “Хемус”, е предложена промяна в Закона за устройство на територията, за да може тези обекти да не бъдат събаряни, а да бъдат обявени за търпими и да се даде възможност да продължи строителството.

Преди броени дни Шишков посочи, че до края на септември ще бъде пуснат участъкът между пътен възел "Буховци" и "Белокопитово". Това трасе трябваше да бъде пуснато в експлоатация още през април 2020 г. и се забави по вина на държавата, а миналата година част от него се "самосрути", по думите на тогавашния вътрешен министър Бойко Рашков.

Строителството на магистралата е разделено общо на 9 участъка. Първите три, на които сега е възобновена работата, са от пътен възел "Боаза" до разклона за Плевен/Ловеч. По следващите три участъка - до разклона за Велико Търново тече проектиране, а за останалите 3 - до Търговище все още не е започнала никаква работа. За работата правителството на Бойко Борисов беше платило аванси за 1.2 млрд. лв. и отделно за свършена работа, преди да се установи незаконното строителство.

От думите на министъра стана още ясно, че прерязаните от вандали колчета в Кресненското дефиле се възстановяват

Шишков посочи още, че едната тръба на тунела "Витиня" вече е напълно готова.

Наред с проблемите с ОВОС-а на магистрала “Струма” строителният министър открои в неделя и друг абсурд.

“За магистрала "Струма" има един по-голям абсурд, свързан с тунела “Железница”, който ще е готов след месец, но ние няма да можем да го ползваме. Октомври 2020 г. се появява свлачище, което е непосредствено преди тунела. Това свлачище спира строителството и не се прави нищо”, каза той.

Шишков посочи, че през септември 2021 г., когато е зам.-министър установява този проблем и възлага да се укрепи свлачището. В момента за него има само готов идеен проект.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

16 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Backo
    #16

    Оказа се че големи проекти лесно се спират, но трудно се възобновяват. Нищо ново под слънцето.

  2. xa_poznai
    #15

    Само магистрала Тракия "спасява" над 100 човека годишно, хора които са губили живота си при пътуването София-Бургас в ПТП преди построяването. Същевременно трафикът от онова време се е увеличил неколкократно. Над 50 живота пести пътя Бургас-СлБряг по същата причина. Отделно от това времето за пътуване намалява с 40%, което също спестява време. Има още отсечки на смъртта, където можем да обвиняваме шофьорите, но жертвите реално не секват. И докато няма адекватна инфраструктура все така ще си продължава.

  3. д-р Мирослав Балчев
    #14

    Не е причината в магистралите, а в тъпите безмозъчни водачи, които и на магистрала да са пак ще си правят номерата докато не се претрепят или претрепят някой друг.

  4. stoiov
    #13

    "Проблемът с катастрофите идва, защото нямаме магистрали" То пък на магистралите нито една катастрофа не е станала .

  5. Авакум Захов
    #12

    Отново се руши фундамента на закона под благовидния предлог за защита на обществения интерес, без да може да се потвърди, че вложените средства са в такъв интерес. Преди немного време с промените в Закона за обществените поръчки, с които се допуска на изпълнителите да се плати колкото те поискат според корупционния интерес, а сега и с промените в Закона за устройство на територията, с които незаконен строеж може да бъде "търпим", отново според корупционния интерес.

  6. ефрейтора
    #11

    " Левски"-2...червенките-0...Разкошно !

  7. bgp
    #10

    ТОЗ продажник шишков налива пари в престъпна корупционна схема , кояято има следните характеристики признати и от него .....

    Няма отчуждаване на терена .
    Няма трасе за магистралата .
    Няма възлагане на проект и конкурс за избор на фирма .
    Няма проект .
    Няма Проекто-сметна документация ....... НА ОСНОВАТА НА КОЯТО СЕ ПРАВИ ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА за строителство !

    Как ще възлажаш нещо и ще изливаш милиарди , за което няма НИЩО .... НИЩО ... предвидено от законовия ред при строителството

  8. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #9
  9. ефрейтора
    #8

    Некои психоактивисти пееха ариите за "Асфалт паша" и "Асфалт не се яде". Сега ронят крокодилски сълзи -нема магистрали . Психо , сър.

  10. Doide-mi-do-gusha
    #7

    Тази шпиц команда на пРезидента е тук, за да узакони беззаконието и да отвори пътя за завръщането на Тиквоча. Сделка има, но сметката пак я плащат данъкоплатците.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.