Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Строителството на магистрали в България много по-ефективно отколкото в Румъния

5 коментара
Строителството на магистрали в България много по-ефективно отколкото в Румъния

Румъния е похарчила за изграждане на магистрали 9 млрд. евро от 1990 г. до миналата година. Това е близо 400 милиона годишно. При средна цена от 10 милиона евро за километър (при положение, че българите плащат в планински райони 5,5 милиона евро за километър), би трябвало Румъния да е пуснала в експлоатация след революцията 900 км автомагистрали. Със 140-те километра, построени преди революцията през 1989 г., Румъния би могла да има над 1000 км автомагистрали, пише в. "Адевърул".

В действителност обаче, в края на 2013 г. Румъния разполага с общо 545 км магистрали, заедно с онези, построени по комунистическо време. Една проста сметка показва, че са построени 405 км на средна цена от близо 22,4 милиона евро закилометър, посочва изданието и отбелязва, че цената в България за равнинни участъци е 2,4 милиона евро за километър.

С изключение на направлението Питещ-Букурещ-Констанца, чиято първа част е построена по времето на Николае Чаушеску, не е реализирано нито едно друго стратегическо направление. Няма връзка на столицата със западната граница, нито с град Клуж в северозападната част на страната или град Яш в североизточната, не е изграден така очакваният коридор през Карпатите, нито връзката между историческите провинции на Румъния, отбелязва вестникът, цитиран от БТА.

Числата показват, че не средства са липсвали за изграждането на така желаните високоскоростни пътища. С 9-те млрд. евро, похарчени от Румъния за няколко отсечки, водещи до никъде, съседите на юг биха построили над 2700 км автомагистрали, пише "Адевърул" и посочва, че средната цена в България е 3,3 милиона евро на километър, а България има пуснати в експлоатация 562 км автомагистрала, тоест близо 20 пъти повече от Румъния.

Правителството на премиера Виктор Понта реши да въведе от 2014 г. нов акциз - 7 евроцента на литър бензин и дизел, а събраните по този начин средства, надеждите са за 26 млрд. евро, следва да бъдат използвани за завършването на 4000 км магистрали, пише "Адевърул". Изданието критикува правителството на Понта, че в същото време не е предвидило увеличение на дължимите такси към бюджета за компаниите, които добиват горива, макар че е поело такова обещание за 2014 г.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #5

    Просто в Румъния се краде повече и по-ефикасно. Нашите ГРОБари трябваше да обменят опит с тях.

  2. В и К
    #4

    ... особено в рязането на лентите...

  3. Анонимен
    #3

    2, нямa лoгикa. Щoм ca изкpaли 10 пъти пoвeчe пapи, знaчи pумънцитe ca 10 пъти пo-гoлeми мутpи oт pуcки тип. Нo и 100 пъти пo-гoлeми мутpи дa ca, пaк щe кaжeш чe ca мaлкo пo-дoбpe oт нac. Тoвa ca ти го втълпили имeннo мутpитe oт pуcки тип.

  4. Анонимен
    #2

    1, имаш право, ама много объркано и накъсано си го описал. Не се вълнувай чак толкова. В други отношения пък "бием" румънците. Например, имаме си мутри от руски тип, а те си нямат чак такива катили. И като цяло: там наистина нещата са малко по-добре от при нас.

  5. Анонимен
    #1

    Трагикомедията на България е че тия факти нямат никакво практическо значение, както казва американеца ако изгежда като патица, ако върви като патица , ако издава звук като патица трябва да е патица , а ние сме оревали света че сме категорично най-корумпираните и за страничен наблидател , няма как да не е поне на половина верно ... А добро обяснение че магистралите в Румъния се случват 10 пъти по-скъпи няма ! За света България си остава най-корумпираната държава и толкоз, защото българите твърдо

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.