Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Струма" през дефилето: Хем няма пари, хем се преправя, хем се строи

2 коментара
"Струма" през дефилето: Хем няма пари, хем се преправя, хем се строи

Пътната агенция обясни оттеглянето на искането на 267 млн. евро от Брюксел за участъка на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле с направени от Европейската комисия екологични препоръки.  Не се отказваме от европейското финансиране, продължаваме работата по-усилено и екипно, като целта е да отговорим на новите приоритети на новата Европейска комисия и приетият наскоро от нея Европейски зелен пакт, каза председателят на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Георги Терзийски пред Нова телевизия в четвъртък.

Преди ден стана ясно, че се оттегля апликационната форма за проекта в участъка Крупник – Кресна, сега по думите на Терзийски парите могат да се използват за други проекти, които са на фаза, гарантираща тяхното завършване до края на програмния период. Като един от възможните варианти той посочи автомагистралата "Европа" между София и Калотина.

За спрения строеж на участъка Крупник-Кресна шефът на пътната агенция коментира, че се предприемат планирани в оценката за въздействие върху околната среда на проекта действия и мерки за рехабилитацията на съществуващото трасе на път Е-79. Те щели се изпълнят тази година, а не при рехабилитацията на платното за Кулата, която е предвидена да се направи след като е готово новото платно за София в участъка Крупник – Кресна, допълни той.

По думите му всички тези неща щели да се свършат до края на 2020 г., за да може отново да се кандидатства за парите от еврофондовете.

"Продължаваме с необходимите процедури по избор на изпълнители, така че когато имаме финансирането, да имаме веднага готовността да строим", каза още председателят на АПИ.

Той подчерта, че започналите строителни дейности в отсечката от Благоевград до Крупник и тунел "Железница“ са в друга утвърдена от ЕК апликационна форма и тяхното строителство продължава с усилени темпове.

Сред набелязаните за участъка екомерки са осигуряване на тунел под платното за движение на животните и оградни съоръжения и мрежи за птици, за да не пострада биоразнообразието.  Това обясни пред БНТ Златка Петева, отговаряща за еврофондовете в пътната агенция.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Лизи Гугуткова
    #2

    ЕК е одобрил-дава пари за проект с тунели и мостове. Нашите не можещи за по-лесно си правят по стария път. няма да има европейски пари...ще изхарчат милиарди от данъците ни. Вторично провалът с АМ Струма, лошото управление на Натура 2000, случаят на Национален парк Пирин са само част от проблемите.

  2. dimitardi100
    #1

    Медиапул пусна вчера фейк по темата, но за сметка на това днес не се извинява ! Ни лук ял, ни лук мирисал !

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.