Жители на Тверска област са заснели видеа от катастрофата на самолета, на борда на който вероятно е бил основателят на ЧВК "Вагнер" Евгений Пригожин. Прави впечатление, че управлението на машината е напълно нарушено. В същото време, съдейки по звука, поне един двигател продължава да работи; струя дим се стеле зад самолета. Някои части, по-специално крилото и опашката, паднат отделно.
Всичко това ясно показва, че падането е било предшествано от експлозия. Остава само един въпрос: дали експлозията е станала вътре в самолета или отвън (т.е. в резултат на попадение на ракета), пише независимият руски сайт "Медуза", резюмирайки ключовите версии за фаталната катастрофа.
Представители на Федералната агенция за въздушен транспорт вече казват, че самолетът е бил "взривен", тоест не е бил свален (според други източници се разглеждат всички възможни варианти). Има аргументи срещу тази версия:
- Един от видеозаписите показва облак, наподобяващ следа от противовъздушна ракета.
Очевидци на видеото разказват за два взрива, предшестващи падането. Изстрелването на две противовъздушни ракети срещу една и съща цел е стандартна практика, която увеличава вероятността за поразяване на целта.
- По част от останките на самолета личат следи, подобни на дупки от готови поразителни елементи на бойна глава на зенитна ракета. Но качеството на изображението е ниско, така че е невъзможно да се прецени точно естеството на следите. По останките, паднали отделно от самолета, няма следи.
Има и аргумент в полза на вътрешна експлозия:
Въпросът за причините за експлозията има очевидно политическо значение. Ако самолетът все пак е бил свален от противовъздушна ракета, тогава ще може да се говори недвусмислено за участието на руските сили за сигурност. Експлозия на борда позволява практически всякакви версии (което не изключва евентуалното участие на руските власти).
Според правилата на Международната организация за гражданска авиация (ICAO) катастрофата трябва да бъде разследвана от местния упълномощен орган (в случая на Русия, Международния авиационен комитет) с участието на производителя на самолета, бразилската Embraer S.A.
Ключови думи
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
4 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Ракета или бомба? ...... И двете, чадо, и двете. За по-сигурно. Ракетата може да не уцели, бомбата може да не избухне. И двете, та да нема празно.
Заложен взрив в самолет,гарантира 100% успешно унищожение.
Неясно е само дали от Африка са се качили в самолета, или по някакъв начин са ги прилъгали в Русия да го направят. Поне Пригожин онзи ден пусна видео от Африка. Как ще направил могъща Русия не амо на континента, но и по света.
ФСБ-то са изчакали да се събере цялото командване на Вагнер, включително личния му охранител, за пътуване със самолета. По някакъв начин са ги примамили всички в Африка. От там се качили за Русия. Със зенитна ракета е по-несигурно. Заложили са взрив. Можели са да го ликвидират още след пуча, но са изчаквали да приключат с всички наведнъж. Разбира се през това време са го лъгали, че няма да има проблеми. Насочваха го към Беларус. От където наистина пътува до Москва и Петербург, но не са успели да …
примамят всички от най-близкото му обкръжение и са изчакали. В Африка са ги събрали. И след като напълно са приспали бдителността им, че да се качат заедно на самолета, са ги взривили. В това Путин няма грешка. Не му е като да се бие лице в лице с някого /украинците/.