Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Свързан и лесен транспорт по вода и релси планират България и Гърция

Товарите да се обслужват на една гише, предлага министър Христо Алексиев

2 коментара
Европейският комисар по транспорта Виолета Булц, премиерът Огнян Герджиков и министърът на транспорта Христо Алексиев откриха регионална конференция за насърчаване на инвестициите в транспортния сектор. Снимка: БГНЕС

Изграждането на транспортен коридор между пристанищните градове Бургас и Алуксандруполис, който да включва и други български и гръцки портове, обсъдиха министрите на транспорта на България Христо Алексиев и на Гърция Христо Спирцис по време на среща в рамките на регионална конференция за насърчаване на инвестициите в сектор "Транспорт“, организирана в София от Генерална дирекция "Мобилност и транспорт“ на ЕК. Проявата продължава и в петък.

Алексиев и Спирцис са изразили позиция, че транспортна връзка Бургас-Александруполис ще е от взаимен интерес за двете държави и се договорили за подписване на соразумение за изграждане и опериране на новоизградената инфраструктура.

Идеята за изграждането на жп коридор между двата пристанищни града бе обсъдена още през август 2016 г. по време на изнесено съвместно заседание на правителствата на двете държави, състояло се в София.

Алексиев обаче сега доразвива идеята с разширяването на обхвата на проекта и смята, че за да бъде рентабилен той, трябва коридорът да включва и пристанищата Варна и Кавала, а на по-късен етап към него да се присъединят и портовете в Русе и в Солун. По думите му така ще се връзката между две морета и река Дунав.

Алексиев и Спирцис са се обединили около мнението, че изграждането на тази връзка трябва да се реализира от една компания на територията и на двете държави, като се разглежда като един проект, а не като два отделни. Според българския министър освен това е необходимо всички услуги по коридора да бъдат обединени в "едно гише", както за товарите, превозвани с жп транспорт, така и за пристанищата.

Друга тема на срещата на българския служебен министър и гръцкия му колега е била бъдещото изграждане на вертикална транспортна ос в областта на Родопите. Тя ще намали изолираността на прилежащите населени места и ще подпомогне икономическия растеж в региона, посочват от транспортното ведомство в четвъртък.

В рамките на форума Христо Алексиев е провел разговори и с транспортни министри от региона, който участват в конференцията. Предстоят такива и с европейския комисар по транспорта Виолета Булц, по чиято егида се провежда форумът.

В неговата работа сутринта в четвъртък се включи и служебният премиер Огнян Герджиков, който посочи, че ползата от финансирането на инфраструктурни проекти с евросредства е видима за обществото. Той даде пример с изградената автомагистрална мрежа в южна България, която облекчи транспортните потоци от София към Бургас и южната ни граница с Турция и Гърция. "Очаквам през настоящия програмен период да се доизградят и основните железопътни линии по същото направление”, заяви министър-председателят.

Герджиков каза още, че стратегическото положение на страната ни в географски и геополитически план е "благословия, но и изпитание в контекста на съвременните глобални предизвикателства". "Въпросът е как заедно с европейските партньори да изберем най-точния алгоритъм за национална транспортна политика в синхрон с европейската“, каза той.

Увеличаването на инвестициите в транспорта е от съществено значение за подобряване на конкурентоспособността и за стимулиране на икономическото възстановяване в Европа, отбеляза и Виолета Булц.

"Международният валутен фонд оценява, че 1% увеличение при инвестициите в конвенционалната инфраструктура - каквито са транспортът и енергетиката - ще доведе до увеличение на брутния вътрешен продукт о 1.5%. Ако инвестициите са ефективни, това може да доведе от растеж от 2.5%., посочи още тя.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. pepe
    #2

    Че какво пък пристанище е Бургас /освен дето през него минава руския нефт/? И кой превозвач, който е "с всичкия си", би тръгнал да разтоварва /корабите си/ на едното пристанище /с всички съпътстващи това престои и логистични проблеми, освен таксите и разходите по товарене и разтоварване, които са най-малкия проблем в случая/, само за да натовари на някакви други кораби /които трябва да е подсигурил/ няколко стотин километра "по-нататък", на брега на едно малко вътреконтинентално море?
    И за да закара

  2. dimitardi100
    #1

    Браво ! Това е добро решение! Полезно е за двете страни,вдига стандарта на живот и увеличава конкурентоспособноста на региона !

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.