Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Свързани фирми искат рехабилитацията на пътя Дуранкулак-Каварна

4 коментара
Свързани фирми искат рехабилитацията на пътя Дуранкулак-Каварна

Два консорциума, в които участват свързани помежду си фирми, кандидатстват за рехабилитацията на близо 47 километровия път Дуранкулак-Каварна (Лот 21 от проекта Транзитни пътища 5). Офертите на консорциум "Дуранкулак", с водещ партньор "Хидрострой" АД, и на сдружение "Каварна", с водещ партньор "Пътно строителство" АД, бяха отворени във вторник в Национална агенция "Пътна инфраструктура".

Проектът "Транзитни пътища" в номерация от 1 до 5 се изпълнява вече 17 години. Завършени са дейностите по първите три. Сега се строи по "Транзитни пътища 4". Програмата "Транзитни пътища 5" обхваща 1262 км, а общата ѝ стойност е 500 млн. евро. Финансира се със заем от Европейската инвестиционна банка и бюджета в съотношение 75:25. За някои проекти, които не са на територията на трансевропейските коридори, съфинансирането е в съотношение 50:50.

В офертата на консорциум "Дуранкулак" е посочена сумата от над 15.486 млн. евро. Представени са две банкови гаранции от ДСК, като всяка една от тях е в размер на над 455 000 лв.

Водещата в обединението фирма "Хидрострой" редовно печели обществените поръчки, възлагани от пътния фонд. Един от собствениците на фирмата с богат опит в язовирното и пътното строителство е Велико Желев – шеф на пътния фонд преди Веселин Георгиев. Имената и на двамата бяха замесени в голям брой корупционни скандали и конфликт на интереси за стотици милиони евро, в следствие на което от ЕС спряха всички пари за пътно строителство. След отстраняването му от този пост, Велико Желев беше назначен за съветник на министъра на регионалното развитие Асен Гагаузов по въпросите на републиканските пътища.

В офертата на сдружение "Каварна", където участва и фирма "Пътища и мостове", е посочена сумата от над 14.897 млн. евро, а банковата гаранция от 450 000 евро е от "Интернешънъл сет банк".

Проверка в системата Дакси показва, че "Пътища и мостове" е собственост на "Хидрострой".

Офертите се отварят точно два дни след назначаването на Димитър Иванов, шеф на строителната "Инжстрой София", на поста изпълнителен директор на Национална агенция "Пътна инфраструктура". Новото ръководство и трансформацията на фонда трябва да докажат на европейските ни партньори, че компрометираната структура може да се справи с целесъобразното усвояване на европейските милиарди за пътища, които на този етап остават блокирани.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Прокурор
    #5

    Нека Брюксел гледа и се убеждава колко добре се борим с корупцията - рокади на престъпниците по постовете, по консорциумите, свързани лица кандидатстват по проекти (пример - всички търгове при Николай Василев също). Няма оправяне. Да спират всички пари.Барем тогава народа ще се събуди и омете тия изверги, опропастили държавата

  2. юрист
    #3

    Съгласен съм колега.Мафия ни управлява.

  3. kölsch
    #2

    izmislenia zakon za kamara na stroitelite- v balkanski variant- izriazva osven malkite i sredni bg-firmi- taka i chujdite golemi firmi, koito gubiat jelanie da rabotiat v bg, shtom za zadaljitelnoto vpisvane v edin mijav registar im se iskat po nad 50hil. evro godishno...sashtata taksa za vpisvane v Germania e 20 evro na godina!!!welcome in BG!!!

  4. Да!
    #1

    държава. И ще я удушат.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.