Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Световната автомобилна индустрия е в незапомнена криза

16 коментара
Световната автомобилна индустрия е в незапомнена криза

Световната автомобилната индустрия е пред тотална катастрофа, след като замря и търговията с коли в ключови развиващи се пазари, на които производителите възлагаха големи надежди, пише Ройтерс във вторник.

Кристиан Стреф, шеф на френската компания "Пежо-Ситроен", заяви, че очаква спад от 20% в продажбите на фирмата за тази година и още по-големи загуби през 2010 г. тъй като не вижда скорошен изход от кризата в сектора.

Причината е, че големи пазари като Бразилия, Китай и Русия, където доскоро производителите на автомобили реализираха все по-нарастващи продажби, спряха развитието си, точно както европейския.

Продажбите на автомобили спадат главоломно в развитите икономики от септември миналата година заради световната икономическа криза. През януари търговията с коли в САЩ отбеляза спад от 37%, очакванията са и в Европа сривът на продажби през този месец да е двуцифрено число като статистика ще излезе в края на седмицата.

Стреф подписа във вторник споразумение с френското правителство, според което "Пежо-Ситроен" ще получи преференциален държавен заем от 3 млрд. евро за пет години. Още толкова ще получи местният конкурент "Рено", като в замяна компаниите се задължават да не закриват производства и да не съкращават служители за срока на заема.

Френският спасителен план за автоиндустрията раздразни някои от лидерите на страните от еврозоната заради опасения, че финансовата инжекция за "Рено" и "Пежо" ще им даде предимство пред конкурентни европейски компании. Срещу плана на Саркози за автомобилните гиганти се обявиха Германия и Швеция и дори Европейската комисия, която може да даде отрицателно становище за заема.

Коментарите бяха направени в понеделник вечерта, когато финансовите министри на 16-те страни от еврозоната се срещнаха, за да обсъдят публичното финансиране и европейската позиция за срещата на 2 април в Лондон на водещите 20 икономики в света.

След срещата министри коментираха, че не са били намерени много допирни точки между отделните държави. Те дори са се скарали кой да инициира извънредна среща на европейските лидери в Брюксел, за да се обсъдят мерки срещу кризата. На срещата трябва да се обсъди и рискът в Европа от протекционизъм и икономически национализъм.

Въпросните явления ще бъдат обект на разговор в сряда между председателя на ЕК Жозе Мануел-Барозу и европейските комисари.

"Трябва да координираме реакциите си, за да защитим единния европейски пазар от протекционистката вълна, дори и тя да идва "отвътре", каза Барозу.

Посланието за свободна търговия се повтаря ежедневно по време на брифингите на комисията за медиите. Според говорителите на ЕК, "спиралата от протекционизъм" или затварянето на границите между държавите-членки ще задълбочи кризата и ще доведе до ситуация, сходна с Голямата депресия през 1930 г.

Вътрешният пазар на ЕС е основата, върху която се гради блокът, а законодателството е направено така, че да гарантира свободното движение на работна ръка, стоки, услуги и капитали.

Основната заплаха се крие в държавните помощи и спасителните планове, предимно за банките, които създават условия за нарушаване на правото на свободна конкуренция.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

16 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. МПС
    #17

    Защо тогава не намалят малко цените.

  2. ТЪРСЕЩ
    #16

    ОСВЕН НА ФИНАЛНАТА РАЗПРОДАЖБА НА СТАРИТЕСИ МОДЕЛИ НА ТОЙОТА АВЕНСИС ДА СТЕ ВИДЕЛИ НЯКОЙ ДРУГ ДА СИ НАМАЛИ ЦЕНТА НА АВТОМОБИЛИТЕ. ГЛАВОЗАМАЙВАЩИ НАДДЦЕНКИ И ПЕЧАЛБИ ОБЕЛЯЗВАХА И СЕГА НЕ ИСКАТ ДА СЕ ОТКАЖАТ ОТ ТЯХ.

  3. преоценка
    #15

    Ще стигнат до идеята, че трябва да си свият разходите, екстрите в колите(често ненужни), надценките и ще преживеят кризата. Тая през 1973(цените на горивата след войната Израел-ОАР) да не беше по-малка криза?

  4. Против
    #14

    .

  5. Pitasht
    #13

    industriya, nali?pri neya nyama krizi i zapadnyatsite shte se skusat ot yad

  6. 0000
    #12

    така новите идеи ще се изкарат от компютрите и внедрят,защото производителя не обича промените

  7. Българан
    #11

    Я къде бил ключа за бараката! Та значи разчитаме на Бразилия, Китай и Русия да подържаме ръста на продажбите!Ами що не разчитат на Белгия, нали имали национален продукт колкото руския?

  8. Алеко
    #10

    Всеки, който си има кола, си я кара поне 10 години, а не се бърка на всеки две години за нова, както едно време, защото се направиха наистина добри коли. Но за да се купуват нови коли, те трябва да имат нови качества, а не само тук-там по-различни извивки по ламарината.

  9. morskiq56
    #9

    Дано тази криза възроди идеята на иначе безумния фюрер:"Прост,надежден и евтин автомобил за немския потребител!"С малката корекция - изобщо за потребителя.

  10. REDOVEN 4ITATEL
    #8

    СЕГА СТАНА ЯСНО ДАЛНОВИДНОСТТА НА БКП КОГАТО ЗАГРОБИ АВТОМОБИЛОСТРОЕНЕТО У НАС (БУЛГАРРЕНО). ИНАЧЕ И У НАС ЩЕШЕ ДА ИМА КРИЗА В АВТОМОБИЛОСТРОЕНЕТО!!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.