Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Световната банка постави България на “стабилното” 45-о място по бизнес климат

2 коментара

България заема стабилното 45-о място в глобалната класация по подобряване на бизнесклимата. Това става ясно от доклада “Doing Business 2009”, който е шестият поред от серията доклади на Международната финансова корпорация (МФК) и Световната банка (СБ), сравняващ регулаторните режими на 181 икономики.

България изпреварва Румъния (47-о място), Словения (54), Полша (76) и Италия (65) в класацията за цялостни условия за осъществяване на бизнес.

През 2008 година реформите на бизнес регулациите са достигнали рекорден брой, като лидери сред регионите на света за пета поредна година са Източна Европа и Централна Азия, се посочва в доклада.

За периода юни 2007 г. – юни 2008 г., 23 от 25-те страни в региона са въвели 62 улесняващи бизнеса реформи, което представлява над 25% от общия брой подобни реформи в света.

Четири от 10-те икономики, провеждащи най-много реформи на регулаторните режими, са от Източна Европа и Централна Азия, като тенденцията се движи в посока изток с присъединяването на нови страни към списъка на реформаторите.

Най-големите реформатори за тази година са Азербайджан, Албания, Киргизстан, Беларус, Сенегал, Буркина Фасо, Ботсуана, Колумбия, Доминиканската република и Египет.

Doing Business класира икономиките на базата на 10 индикатора за регулиране на бизнеса, отразяващи времето и разходите, необходими за спазване на държавните изисквания за започване и осъществяване на бизнес, търговски обмен, плащане на данъци и прекратяване на бизнес. Класирането не отразява аспекти като макроикономическа политика, качество на инфраструктурата, стабилност на местната валута, нагласи на инвеститорите и ниво на престъпност.

През изминалата година България е осъществила реформи по 4 от показателите, наблюдавани от Doing Business – като улеснява стартирането на бизнеса, плащането на данъци, изпълнението на договори и прекратяването на бизнес.

Азербайджан, страната световен лидер в реформирането на бизнес регулациите, се е изкачила от 97-о до 33-то място в световните класации по подобряване на бизнес средата.

Албания, втора в класацията по реформиране на регулациите, се е изкачила от 135-то до 86-то място по подобряване на бизнес средата с реформи в четири области, които са допринесли за по-лесно стартиране на бизнес, намаляване на данъчното бреме, засилване на защитата на инвеститорите и информация за кредитите.

Сингапур оглавява за трета поредна година световните класации по подобряване на бизнес климата. Втора е Нова Зеландия, САЩ са на трето място. Първите 25 страни са както следва: Сингапур, Нова Зеландия, САЩ, Хонконг (Китай), Дания, Великобритания, Ирландия, Канада, Австралия, Норвегия, Исландия, Япония, Тайланд, Финландия, Грузия, Саудитска Арабия, Швеция, Бахрейн, Белгия, Малайзия, Швейцария, Корея, Мавриций и Германия.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. твърд
    #2

    За да изглежда положението трагично ли?

  2. Дядо
    #1

    Виж, за лъжи и демагогии комунистите са НЕНАДМИНАТИ!!! Направо нямат равни!!!Но никога тези техни постижения, тези техни умения, не са използвани за благото на човечеството.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.