Свободните търговски площи в моловете намаляват

Свободните търговски площи в моловете намаляват

Свободните площи в търговските центрове в цялата страна са намалели с 2 процентни пункта в края на годината и достигат ниво от 17% в сравнение с края на септември 2016 г. Това показва проучване на пазара на консултантската компания за бизнес имоти MBL|CBRE за последното тримесечие на 2016 г.

По-съществена разлика отчитат моловете извън столицата, където свободните търговски площи в моловете намаляват от 20% на 16% към края на 2016 г. Основен принос към този резултат има откриването на магазин "Джъмбо" в "Парк Мол Стара Загора" на площ от 11 700 кв. м.

В София динамиката се дължи най-вече на репозициониране на наемателите в някои търговски центрове.

С узряването на местния пазар при търговските центрове се наблюдава насочване на мениджърските усилия към поддържане на по-добър микс от наематели, търсещ постигането на висока удовлетвореност у клиента, коментира Ралица Йорданова, ръководител "Търговски площи" в MBL|CBRE.

Ниското ниво на свободни площи в добре управляваните търговски центрове дава възможност за постигане на оптимални наемни нива на квадратен метър отдаваема площ.

Запазва се тенденцията заведения, аптеки и обекти от сектора на услугите постепенно да изместват модните брандове от търговските улици.

Средните наемни нива за търговски помещения с най-добра характеристика откъм локация и разпределение на площите се запазват в диапазона между 40-45 евро на кв.м, сочи проучването на MBL|CBRE.

През последните три месеца на миналата година беше открит един нов търговски център - "Мол Марково тепе". Така за първи път на пазара в Пловдив влязоха полският бранд CCC, Original Marines, Timeout, Texas Chicken и Capella Play.

"Била" продължава да бъде най-активният участник на пазара сред веригите супермаркети със 110 локации в цялата страна.

"Лидл" отвори своя пръв магазин от ново поколение извън София, а "Кауфланд" обяви предстоящ строеж на първия си обект във Велико Търново, представящ новата концепция на веригата.

Международните супермаркети очертават като тенденция внедряването на новите си глобални концепции, отбелязва в пазарното си проучване MBL|CBRE.

Представени извън страната, модерните визии на търговските вериги навлизат постепенно и на нашия пазар, с оглед предоставяне на по-високо качество за своите клиенти. От една страна това се изразява както в по-висока ефективност на сградата или помещението, автоматично регулиране на осветление, температура и др., така и в допълнителни удобства за посетителите - повече простор и по-функционално разпределение на търговските помещенията.

Още по темата
Още от Бизнес