Минималната работна заплата в Гърция ще се увеличи на 880 евро от 1 април, съобщи министър-председателят Кириакос Мицотакис.
Правителствени служители обясниха, че увеличението ще възлезе на 6.02 процента, а минималната дневна работна заплата също ще се повиши от 37.07 евро на 39.40 евро.
"Основната цел е да се увеличат наличните доходи на наетите лица и тяхната покупателна способност, да се подпомогнат служителите, да се подобрят условията на живот и да се продължи развитието на икономиката на страната", заявиха цитираните представители.
Това е петото увеличение на основните заплати от 2019 г. насам, а кумулативното увеличение за шестгодишния период възлиза на 35.4 процента. Това ще рече, че служителите получават годишно общо близо 5 допълнителни минимални работни заплати от 2019 г., отбелязва БТА.
Освен това общото увеличение на минималните заплати с 35.4 процента от 2019 г. насам е почти два пъти по-голямо от кумулативната инфлация за същия период, която възлиза на 18.1 процента.
Длъжностните лица заявиха, че сега Гърция е на 11-то място в класацията сред 22-те страни членки на ЕС, които имат минимална работна заплата. Целта на правителството е до 2027 г. минималната работна заплата да нарасне до 950 евро.
От това повишение както на заплатите, така и на дневните надници, ще се възползват над 1,6 млн. граждани, включително над 575 000 души, получаващи минимална работна заплата в частния сектор, държавните служители, които също ще се възползват от повишението, и всички, които получават обезщетения, базирани на минималната работна заплата (например за майчинство, брак, родителски отпуск, безработица).