Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Т Маркет" отчете ръст на приходите с над една пета в кризисната 2020 г. в България

Пандемията е удвоила приходите на собственика "Максима Груп" от онлайн търговията

0 коментара
"Т Маркет" отчете ръст на приходите с над една пета в кризисната 2020 г. в България

Веригата магазини за хранителни стоки "Т Маркет" е успяла да увеличи продажбите си през кризисната 2020 г.

Собственикът на веригата – литовската "Максима Груп" (MAXIMA GRUPĖ) е продължила експанзията си извън Прибалтика и успява да увеличи пазарния си дял в България и Полша.

Като цяло групата подобрява резултата си с близо 6 на сто спрямо година по-рано заради отварянето на нови обекти. Макар и с незначителен дял (под 1%) от целия бизнес на "Максима Груп", онлайн търговията отбелязва двоен ръст. Това се казва в съобщение на "Максима Груп" до медиите.

Най-голям ръст на оборота в България

Най-голям ръст за литовската група бележи бизнесът ѝ в България. Продажбите у нас са се увеличили с над една пета (22.2%) през миналата година. Магазините "Т Маркет" оперират у нас чрез местното дружество "Максима България".

През миналата година веригата е открила 8 нови магазина в градовете Пловдив, Стара Загора, Елхово, Нова Загора и София, което е една от причините за двуцифрения растеж.

Заедно с наскоро открития в Свиленград магазин, веригата вече има 89 обекта в 44 града в страната и над 2300 служители.

Дори да се изключат новите магазини обаче, продажбите през миналата година пак са се увеличили, макар и с по-малко (5.6%). Така общите приходи са достигнали 182.8 млн. евро. Това се е случило въпреки лошата икономическа ситуация и свиването на пазара с 6.8%, посочват от "Максима Груп" в отчета си.

Увеличение има и при печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA), която достига 11.8 млн. евро спрямо 7.2 млн. евро през 2019 г. Основната причина за това са по-големите икономии от мащаб, както и ефективният контрол на разходите, посочват от компанията.

"Т Маркет" беше първата от веригите хранителни магазини в страната, която започна да предлага онлайн продажби. Това стана още по време на извънредното положение през април 2020 г. Услугата бе пусната първо в София и околностите, а след това и в Пловдив.

При старта на онлайн продажбите от компанията заявиха, че работата по създаването на интернет магазина е започнала няколко месеца преди извънредното положение, но ситуацията с коронавируса е ускорила процеса.

Групата бележи едноцифрен растеж

"Максима Груп" определя 2020 година като предизвикателна, особено в прибалтийските страни, където приходите леко са намалели с 0.8%.

Стабилен ръст бележи групата в Полша, където продажбите са се увеличили с 13.7% общо и с 4.9%, без да се включват новите обекти.

Като цяло прибалтийската група за хранителни стоки "Максима" отбелязва ръст на продажбите от 5.8% до 4.2 млрд. евро, като консолидираната ѝ печалба се увеличава с 12.4 на сто до 374.7 млн. евро.

Резултатите ѝ през второто тримесечие са били засегнати от мерките срещу коронавируса и наложените ограничения, но през третото тримесечие са се възстановили и за цялата година групата отчита минимален ръст от съществуващи магазини (0.7%).

Най-силно представяне има при онлайн търговията, която е обединена под бранда Barbora и не включва България. През миналата година продажбите през интернет са нараснали повече от два пъти - от 14.9 млн. евро на 30.4 млн. евро. Най-развит е този канал в прибалтийските страни, където формира 3.4% от приходите през 2020 г.

Инвестициите през миналата година са били значително по-малко спрямо 2019 г. и са достигнали 88.9 млн. лв., което е намаление от 32%. Въпреки това "Максима Груп" е успяла да разшири мрежата си с 93 нови магазина, повечето от които (73 обекта) са били в Полша. Към края на 2020 г. групата има 1323 магазина.

Допълнителните преки разходи, свързани с пандемиятa, възлизат на 9 млн. евро за "Максима груп".

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.