"Т маркет" пусна каси на самообслужване в София

Първият обект с новите устройства е в квартал Мусагеница

"Т маркет" пусна каси на самообслужване в София

Търговската верига "Т маркет" пусна каси на самообслужване. Първият ѝ магазин оборудван с четири каси на самообслужване е в столичния квартал "Мусагеница", съобщиха от "Максима България".

Механизмът на работа позволява клиентите самостоятелно да маркират стоките.

На касите са инсталирани и везни, на които да се измерят избраните плодове, зеленчуци или насипни бонбони. Заплащането става в брой или с банкова карта. Клиентите имат възможност и да върнат продукт, в случай че размислят.

За разясняване на механизма на мониторите пред клиента се върти видео с указания.

При нужда от помощ клиентите могат да се обърнат към помощник-касиер.

"В последните две години начинът, по който клиентите пазаруват, се променя", каза по време на представянето изпълнителният директор на компанията “Максима България” Едвинас Волкас.

Клиентите на веригата разчитат на ежедневното пазаруване, като в пикови часове на касите в супермаркетите се струпват повече хора. Касите на самообслужване са инсталирани, за да се намали времето за чакане на опашка, посочи той.

"Т Маркет" е част от "Максима Груп", която оперира вериги за търговия с бързооборотни стоки в Литва, Латвия, Естония, България и Полша. Компанията оперира на българския пазар от месец май 2005 г. В момента веригата има 71 обекта в 36 града в страната и над 1600 служители. За последните три години оборотът на компанията расте. Приходите ѝ за 2017 г. достигат над 221.5 млн. лв., което е ръст с близо една четвърт спрямо година по-рано. Въпреки растящия оборот компанията е на загуба, която за миналата година възлиза на 9.4 млн. лв. Заплащането на служителите е ниско между 800 и 1200 лв.

По-рано експеримент с т.нар self-checkout каси пусна и "Промаркет" - в ролята на бързи каси, през която минават хора с покупки от до десет продукта. Те позволяват на клиентите да маркират и заплащат сами покупките си, без намеса на персонал. Това е удобно и пести време от чакането на опашки. От веригата бяха инсталирали двете каси в магазина си в "Младост 1".

Четирите каси на самообслужване имаше и в първия софийски магазин "Карфур", като касите бяха на IBM. Проектът бе осъществен от "СИС технология", която доставя софтуера за софийския магазин на веригата.

Още от Бизнес