Търговската верига "Т маркет" пусна каси на самообслужване. Първият ѝ магазин оборудван с четири каси на самообслужване е в столичния квартал "Мусагеница", съобщиха от "Максима България".
Механизмът на работа позволява клиентите самостоятелно да маркират стоките.
На касите са инсталирани и везни, на които да се измерят избраните плодове, зеленчуци или насипни бонбони. Заплащането става в брой или с банкова карта. Клиентите имат възможност и да върнат продукт, в случай че размислят.
За разясняване на механизма на мониторите пред клиента се върти видео с указания.
При нужда от помощ клиентите могат да се обърнат към помощник-касиер.
"В последните две години начинът, по който клиентите пазаруват, се променя", каза по време на представянето изпълнителният директор на компанията “Максима България” Едвинас Волкас.
Клиентите на веригата разчитат на ежедневното пазаруване, като в пикови часове на касите в супермаркетите се струпват повече хора. Касите на самообслужване са инсталирани, за да се намали времето за чакане на опашка, посочи той.
"Т Маркет" е част от "Максима Груп", която оперира вериги за търговия с бързооборотни стоки в Литва, Латвия, Естония, България и Полша. Компанията оперира на българския пазар от месец май 2005 г. В момента веригата има 71 обекта в 36 града в страната и над 1600 служители. За последните три години оборотът на компанията расте. Приходите ѝ за 2017 г. достигат над 221.5 млн. лв., което е ръст с близо една четвърт спрямо година по-рано. Въпреки растящия оборот компанията е на загуба, която за миналата година възлиза на 9.4 млн. лв. Заплащането на служителите е ниско между 800 и 1200 лв.
По-рано експеримент с т.нар self-checkout каси пусна и "Промаркет" - в ролята на бързи каси, през която минават хора с покупки от до десет продукта. Те позволяват на клиентите да маркират и заплащат сами покупките си, без намеса на персонал. Това е удобно и пести време от чакането на опашки. От веригата бяха инсталирали двете каси в магазина си в "Младост 1".
Четирите каси на самообслужване имаше и в първия софийски магазин "Карфур", като касите бяха на IBM. Проектът бе осъществен от "СИС технология", която доставя софтуера за софийския магазин на веригата.
Ключови думи
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
5 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
В Турция отдавна има такива каси на самообслужване,например в магазините Кипа!
Без заобиколки: Ето коя е голямата търговска верига, която ни лъже за цената на кашкавала и още 10 продукта!
В Т-Маркет редовно пробутват една цена на рафта, друга на касата, на която пък се чака дълго
София, България
09 Ян. 2017
По-рано днес стана ясно, че търговска верига за хранителни стоки е заблуждавала клиентите с две различни цени за един и същи продукт, както и с поставянето на една цена на рафта в магазина и маркирането на друга на касата. Новината бе съобщена от Комисията за защита …
на потребителите (КЗП), след като Върховният касационен съд потвърди с окончателно решение колективен иск на КЗП срещу веригата.
Името на скандалната верига, която мами стотици хора не бе спомената първоначално. Но в решението на съда по казуса се вижда, че наименованието му е изписано със съкращението “Т-М.”. Според “Стандарт” става дума за веригата “Т-Маркет”.
Проверката на Комисията била в няколко обекта на въпросната верига - “Т-Маркет”, където установила, че потребителите може да заплатят с до 4 лева над обявената върху опаковката цена при покупка на предварителни разфасовки на млечни продукти.
Имало е разминаване между цената върху продуктовата опаковка, която обикновено ориентира клиента при вземането му на решение за покупка, и посочената на рафта цена, която се маркира на касата и в общия случай е с около 2 лева по-висока, обясняват от КЗП.
Например, при поставена върху вакуумната опаковка на кашкавал цена 12,29 лв. за килограм и 2,26 лв. за разфасовка от 192 гр. маркираната на касата цена за килограм е 14,34 лв. и 2,76 лв. за количеството в опаковката. Това означава, че потребителят ще плати за килограм с над 2 лв. повече, отколкото очаква.
Нарушението е констатирано за около десет вида от изложените на щанда продукти, от които към момента на проверките са били налични близо общо 200 разфасовки.
В някои случаи дори е установено, че върху опаковките на предварителни разфасовки от един вид продукт е поставена различна цена за килограм.
Веригата магазини “Т-Маркет” никак не е от предпочитаните магазини за пазаруване. Според много читатели на БЛИЦ най-вече заради немърливото, че дори и грубо отношение на служителите във веригата.
„Най-честият им номер е в час-пик да работи само по една каса. Когато опашките станат немислимо големи и хората започнат да роптаят на глас се намира някоя начумерена служителка, която започва да крещи, че не й е само до това и отваря каса – бива ли такова отношение. Да не говорим, че положението е подобно в редица техни магазини, не е еденичен случай”, споделят читателите ни.
https://www.blitz.bg/obshtestvo/bez-zaobikolki-eto-koya-e-golyamata-trgovska-veriga-koyato-ni-lzhe-za-tsenata-na-kashkavala-i-oshche-10-produkta-chetete-vnimatelno_news478108.html
За Франция говоря.
Не си прав, в Англия и Франция наистина отдавна има, но тук няма.
А предните опити защо са се провалили ? Тук много отдавна има магазини които работят единствено със самообслужващи каси и консултанти.