Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Таксиджиите пробват чрез закона да изместят самите фирми

17 коментара
Таксиджиите пробват чрез закона да изместят самите фирми

Шофьорите на таксита изненадаха работодателите си с предложения за промяна в Закона за автомобилните превози, с които практически те да определят коя фирма ще работи на пазара. Това стана на редовното заседание на парламентарната комисия по транспорт и телекомуникации в четвъртък. Представителите на фирмите за таксиметров превоз бяха изненадани от внесеното в последния момент предложение от Националната федерация на таксиметровите водачи в България. Всички бяха получили проектопредложенията за промени при влизането си в заседателната зала на комисията. Заместник-министърът на транспорта Георги Петърнейчев уточни, че това е различен проект от този, който са обсъждали с браншовите съюзи и той е считал, че по него е постигнат консенсус.

От федерацията на таксиметровите шофьори, уточниха, че през цялото време не са били съгласни с предложените промени в действащото законодателство и по тази причина през август-септември са си подготвили свои корекции, които внесли в Министерство на транспорта. Понеже от септември досега не са получили отговор за предложенията си, са предприели крачката да ги предложат директно в комисията по транспорт и телекомуникации.

Текстовете, възмутили в четвъртък фирмите за таксиметров превоз, вкарват “легитимна браншова организация”, която да решава кой може да извършва таксиметров превоз на пътници. Сред нейните права се планира да е издаването на удостоверения на желаещите фирми, за да се впишат в публичен  регистър, който да се води от съответната община. Без такава регистрация, фирмите няма да могат да работят на пазара. В правомощията на браншовата организация влиза и отказ за издаване на такова удостоверение.

Според народния представител на Иван Иванов от ДСБ, предложенията са неприемливи, защото на браншовите организации не могат да се предоставят права за изпълнение на стопански дейности. Иванов отчете, че предоставения документ подсказва, че работещите в системата на таксиметровите превози, работят на ръба на закона и голяма част от тях са в сивия сектор. Той посочи, че според предоставената му справка, средният размер на сумите, върху които се плащат осигуровки от таксиметровите шофьори са 160-179 лв. на месец.

Народният представител Тодор Костурски (НДСВ) също отчете, че голямата част от предложените промени всъщност се отнасят до други закони и съответно парламентарни комисии, защото засягат данъчно законодателство и социално осигуряване. Костурски напусна възмутен комисията от непристойното държание на таксиметровите шофьори в заседателната зала с думите, че “вече е ходил на цирк”.

Икономически диктат над работодателите

Обиден от заседанието си тръгна и депутатът от ДСБ Иван Иванов, а председателят Йордан Мирчев беше силно вбесен от заплахата, която прозвуча от страна на представителите на федерацията на шофьорите. Според тях, фирмите-превозвачи не можели да изкарат 10 хиляди таксита пред Народното събрание, а те можели. Част от депутатите се притесниха и от репликите на шофьорите, че ще си търсят лобита в парламента, за да им се приемат исканията.

Няма конфликт между шофьори и превозвачи, коментира Румен Крумов, председател на Националния съюз на превозвачите. Той каза, че също не е запознат с предложените промени, но е удивен как от февруари до октомври исканията на шофьорите, започнали с мерки за безопасността им, са стигнали до опит за икономически диктат върху работодателите.

Повечето от депутатите в комисията бяха учудени от желанията на шофьорите и уточниха, че законодателството дава прекрасни възможности на всеки, който не е доволен, да работи самостоятелно.

Представителите на фирмите за таксиметров превоз коментираха, че същината на исканията на шофьорите е те да ползват позната марка, но сами да определят тарифата на която карат.    

Шефът на автомобилната администрация в Министерството на транспорта Володя Киров, поиска за следващите разговори всяка една от браншовите организации да предостави във ведомството копие от регистрацията си, защото вече му е трудно да определи с кого разговаря и какви договорености е постигнал. Всеки път на разговорите идват различни хора, оплака се Киров.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

17 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Георгиев
    #19

    Всъщност таксиметровите фирми (т.н. "превозвачи") не са работодатели на таксиметровите шофьори. Доколкото ми е известно те уреждат автомобилите на лизинг и се водят "лизингополучатели", но всъщност лизинговите вноски се правят от шофьорите и след изплащането автомобилите остават тяхна собственост. Оскъпяването от лизинга в тези случаи е по-високо, отколкото директното закупуване от вносителя."Превозвачите" уреждат и внасянето на осигурителните вноски, като сумите са за сметка на шофьорите и - естествено

  2. aman
    #18

    в София и да имам избор дали да се кача на такси или не! И Бойко да е готов да използва полицията срещу таксиджиите, както срещу младите природозащитници. :)

  3. Димитър Шопов
    #17

    френския крал да издаде указ, с който да се забрани денят и над света да има само нощ. Брей, нагли таксиметрови гниди !!!

  4. Бдете
    #16

    Таксиджиите ще се окажат най-мръсното племе. Ще задминат дори и циганите. Хора бдете! Народни представители (нямам други деми и използвам тези макар и с отвръщение) не допускайте шофиорите да се качат на главата ва обществото. Крути мерки за техническа изправност на колите им и крути наказания за всяко нарушение. Властта да покаже кой командва

  5. антибакшиш
    #14

    от едно време са си боклуци дето и майка си ще прекарат с цената. а сега са дваж по-големи боклуци.държавата трябва да ги цеди от данъци тия безскруполни помияри.

  6. Потребител
    #13

    Все по-лошо става в тази скапана държава!!! Да се кача на ОК и да не знам с каква цена ще ме одерат?! Ама това беше преди 10 години!

  7. donkihoto
    #12

    zhalko za darzhavata , ako shofiorite sa kachat na glavite na horata.tova sa vse oshte anomalii v prehoda , no za sazhalenii anomaliite sa gadni i neblagopriatni za bolshinstvoto .sashto , tova e gavra s demokraciata . no i az sam saglasen s mnenieto na drug chitatel che sigurno tazi branshova organizacia , niakade yako si plashta za da im se chuva glasat !az bih im kazal samo na prevozvachite che ako ne im haresva tozi bransh, da biagat v drugite industrii .a tova s proizvola na tarifite , prosto dori i v afrika go niama , nie ako taka shte varvime po dobre da se prisaedinim kam sauza na afrikanskite darzhavi .

  8. наблюдател
    #11

    това тяхното дето блокират софия със скапаните си миришещи бракми е чиста проба рекет.бих казал че си имат структура на управление близка до тази на терористичните организации.

  9. София
    #10

    По повод на заплахите за блокиране на центъра на София се сетих за разни истории, в които има апетит за баница. Не зная дали таксиметърджиите ще ядат "баница", но ако вземат да блокират центъра, поне ще се изясни едно нещо - има ли София кмет с отговорности към гражданите или продължава да си играе на популизъм...

  10. Общинар
    #9

    работи като таксиметрова фирма!Това е в интерес на жителите на ОБЩИНАТА!Какво ме интересува някаква си "Браншова организация"?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.