Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Таксиметрови шофьори протестираха, за да може да карат по-стари коли

Исканията им не срещнаха особена подкрепа

15 коментара
Снимка: БГНЕС

Национален протест на таксиметровите водачи срещу ограниченията във възрастта на караните от тях автомобили събра в четвъртък около 60 таксита в София, 40 - в Смолян, а в Пловдив, който е градът с най-много таксита на глава от населението, се включиха 400 таксиметрови коли.

Браншовите организации, стоящи зад протеста, настояват за отпадане на границата за първа регистрация на таксиметровия автомобил от 5 години и повишаване на възрастта за експлоатация на колата на 15 години. В момента ограничението е 10 години. Исканията са описани в декларация, адресирана до министър-председателя Бойко Борисов и депутатите.

На фона на 6000 таксита в София протестът на тези 50 – 60, просто звучи несериозно, каза Румен Крумов, председател на Национален съюз на превозвачите, цитиран от “Фокус”. Организацията се разграничи от протеста и заяви, че исканията на колегите им са нелогични.

Сред претенциите са и преминаване на таксиметровата дейност под юрисдикцията на общините, с което ще се избегне двойната регистрация – в общината и в агенция “Автомобилна администрация”. Водачите настояват да се въведе и минимална тарифа за техните услуги. В момента общините могат да им наложат само максимална цена.

Протестиращите искат и оставката на заместник-министъра на транспорта Камен Кичев с мотива, че с отказа си да вдигне границата за възрастта на колите защитава корпоративните интереси на банки, лизингови къщи и автокъщи.

Недоволните водачи настояват още да отпадне контрола на ИА "Автомобилна администрация" при таксиметровите автомобили и тя да се извършва само от служители на КАТ "Пътна полиция". Според тях не е необходимо експерти на агенцията да проверяват за техническата изправност на автомобили при това, че има пунктове, които проверяват състоянието на автомобилите:

ИА "Автомобилна администрация" получава 20% от събираните глоби, които отиват за материално стимулиране на служителите. Това е конфликт на интереси. Тези хора правят всичко възможно да пишат колкото се може повече актове за несъществуващи нарушения и ако премиерът не ни приеме, почваме протести в цялата страна, твърдят шофьорите.

Къде бяха тези таксиметрови шофьори през 2006 г., когато влязоха в сила текстовете в Закона за автомобилните превози, срещу които сега те негодуват. Тогава около 70% от целия бранш беше зад законопроекта. Това коментира в парламента председателят на транспортната комисия в парламента Иван Вълков.

Зад странната им и закъсняла реакция подозирам политическо подкокоросване, каза Вълков. “Защо питате непрекъснато за тези проблеми депутати, таксиметрови шофьори, а не задавате въпросите си към най-важните хора в тези отношения – самите потребители”, попита Иван Вълков, цитиран от “Фокус”.

Когато се вземат решения, в диалога трябва да участват всички страни, смята той. За другото искане на протестиращите – преминаване на таксиметровата дейност под юрисдикцията на общините, Иван Вълков посочи, че лично той би го подкрепил. Ако са към общините, те могат да минат на патентен данък, каза Вълков и посочи, че някои от таксиметровите шофьори към момента не плащат никакви данъци.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

15 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #15

    гудю Типичен пример за лобизъм и двуличие. Под предлог нашата безопасност и конфорт, се елиминират някои от участниците на пазара, за сметка на големите фирми, като на Алексей Петров. А защо тогава има 25 годишни Икаруси и Рена? Начи един скапан автобус на 25 г може да вози 200 калпака, а 12 годишно такси не може да вози един калпак!

  2. Анонимен
    #14

    Ясно е че повечето коментари са на поставени лица и платени клакьори в услуга на лобиския ЗАП.Абсолютно правилни са исканията на такситата. няма друга държава в която исправноста на автомобилите да се определя от годините само в България!Няма друга държава в която някой да има притеций да бъде возен безплатно само защото е благоволил да се качи в таксито ми! Няма държава в която да е въведен подобен лобиски закон с единствената цел да бъде въведено подобно икономическо заробване на таксиметровия бранш!

  3. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #13
  4. В и К
    #12

    Ако снимката е актуална, вижте кой реве най-гръмогласно - копърка менте "ОН Сушентранс".

  5. Анонимен
    #11

    maksimum 5 godishni triabva da sa teximetrovite koli!!!nikakvi kompromisi sus sugurnosta i LUXA NA OBSLUGVANETO!!!

  6. Анонимен
    #10

    Абсолютно прави са хората. Единственият критерий дали една кола е годна е техническия преглед и нищо друго. Кола на 2 години може да е в по-лошо състояние от кола на 20 години. Ограничението на годините за таксита е измислено от големите акули в бранша и вносителите на нови автомобили. В Германия таксито може да е и 30 години щом е минало техническия преглед.

  7. Анонимен
    #9

    Интересно , кой им плаща на "бакшишовците", щото всички са мръсни авантаджии и без пари и метър не помръдват колите си.Интересно ,че исканията им са на малоумници - когато навсякъде се борят за сигурност в транспорта те предлагат да ни возят в остарели бракми за моргата. Питам тези протестиращи защо не отварят и дума за цените на горивата."Дежа вю" нещастници тъпоглави.

  8. Анонимен
    #8

    Напълно съм съгласен с написаното от № 4! Само бих добавил - писнало ми е и като вдигат тарифите по празниците, като разкарват проститутките и дрогата между пласьорите, като се паркират където си искат, като задръстват кръстовищата с незпазване на означения макс. брой на дадената стоянка, като не спазват правилника за движение - основно за скорост, влизане в насрещно, завиване там където е забранено, влизане насрещно в еднопосочни улици, неизползват мигачите и най-вече - ПИСНА МИ ОТ НАГЛОСТТА ИМ! Все едно, че кризата само тях ги е ударила!

  9. Анонимен
    #7

    Хората искат да им се изпълнят 5 искания иначе става лошо. Ще затварят пътища. Направо ни уплашиха. Мисля че може да им се изпълни едно, и то отчасти. Възрастта на колите от 10 на 12. Ама за последно.

  10. Анонимен
    #6

    КАК МОЖЕ ЕДИН МИНИСТАР ДА ЗАСТИТАВА БАНКИТЕ МАИ Е ЗАБРАВИЛ КОИ ГОЕ ИЗБРАЛ НАРОДА ИЛИ БАНКИТЕ МАИ Е ЖРЕМЕ БОИКО ДАСИ ХОДИ САС СЯЛОТО СИ ПРАВИТЕЛСТЖО НАРОДА МИЗЕРСТВА ТЕ ВСЕ ГОЖОРЯТ ЕВРОПА ТОВА ОНОВА А ЗАБРАВЯТ ТУКА КОЛКО ПОЛУ4АВАМЕ

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.