Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Таксиметровите шофьори се разединиха заради връзката с данъчните

4 коментара

Идеята на финансовото и транспортното министерства да се свържат фискалните устройства на таксиметровите шофьори с Националната агенция по приходите (НАП) предизвика бурна дискусия сред бранша. Част от превозвачите обявиха, че по този начин ще фалират, а други застанаха на позицията, че по-стриктен контрол на дейността не е излишен.

Председателят на синдиката на таксиметровите водачи в Смолян Тодор Чуртов се ядоса, че колегите му ще трябва да се бръкнат с минимум 300-400 лева за нови касови апарати, тъй като фискалните устройства в колите не са пригодени за връзка с НАП. В същото време един шофьор в града изкарва не повече от 30 лева дневно.

Димчо Иванов, заместник-председател на Национална федерация на таксиметровите водачи в България и председател на синдикат “Авто 94” във Варна, заяви, че ако идеята се реализира ще има масови протести на заетите в бранша.

“Имам връзка със София, Пловдив, Смолян, Казанлък, Сливен и с други градове – хората са направо втрещени от това, което става, и искат да се готвят масови граждански неподчинения”, каза Иванов, цитиран от “Фокус”.

“Тенденцията е таксиметровият бранш да бъде закрит”, смята той. “Всичко, което правят в момента, е точно това – да могат все повече и повече да натоварят нашия бранш. Шефът на Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация” Валентин Божков казва, че и без това таксиметровите шофьори са много и трябва да отпадат”, допълни Иванов. От началото на годината до края на април ще отпаднат около 2000 таксиметрови автомобила и ще останат 20 хиляди. Догодина още 2, 3, 4 хиляди души ще отпаднат. Така полека-лека браншът ще бъде закрит", каза Димчо Иванов.

Контролът над фирмите и таксиметровите шофьори трябва да е по-стриктен. Това мнение пък изказа собственикът на таксиметрова компания в Бургас Стелиян Христов.

“Таксиметровият бранш, като всеки един, трябва да бъде вързан към НАП, но ни оставиха за един по-следващ период. В момента проблемът е, че все още няма направени таксиметрови апарати, които да изпълняват тази функция. Нашите досегашни апарати не могат да подават информация, тъй като са стари модели и производство. Те са с фискална памет, но нямат техническата възможност да подават данни. Доколкото ми е известно се разработва нов апарат, който есента ще бъде пуснат в експлоатация и ще бъдат задължени всички таксита както всеки един бизнес да си покажат на светло приходите”, каза Христов, цитиран от “Фокус”.

По думите му тази идея е добра и трябва да се случи в действителност, тъй като браншът ще бъде изваден от сивия сектор. Христов заяви, че със сигурност ще има и фалирали компании и отделни търговци, които ще се откажат от тази дейност, ако идеята се реализира. “На мен това ще ми се отрази добре. Аз от години си работя изрядно и търпя негативи от некоректни конкуренти и хора, които укриват приходи, данъци. При всички положения ще има доста отпаднали таксиметрови автомобили. Дали на компании, или на частни лица няма как да не се отрази. Този, който не работи честно, трябва да си заминава. При всички положения този бизнес трябва да излезе на светло рано или късно”, каза Христов.

След бурната реакция на таксиметровия бранш председателят на парламентарната комисия по транспорт Иван Вълков коментира, че “просто бяха изразени идеи от колеги – дали не могат да бъдат свързани такситата към НАП”. “Това е и нищо повече не се е говорело”, допълни Иван Вълков.

Той каза, че може и да се тръгне в посока целият контрол по таксиметровата дейност да се прехвърли към общините и те да заплащат патентен данък.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #4

    иска ви се ,все таксиметровите ви са трън в очите неискате ли да ви караме без пари и да ви черпим

  2. Анонимен
    #3

    Винаги избират по -дългия път , когато са с клиенти винаги спират на зебра и се бавят , същото е когато се включват на колело в движението , Апарата за таксуване трупа напред когато колата върви на заден / по приумица на шофьора -а трябва да се пуска пауза за престой на апарата /, слушането на чалга доста здраво , пушене по време на път с клиенти , не затварят жалузите на отоплението когато са след боклукчийския камион -да върти въздуха вътре /, за отказана поръчка искат 2 лева без да издават документ

  3. Анонимен
    #2

    nikakva milost za bakshishite!!!i strog kontrol za sudimost,koli do 5 godini,obleklo-uniforma ako shtete i nikakvo pushene po vreme na rabota.

  4. Анонимен
    #1

    дано стане ЧЕ ТАКА ЩЕ СЕ НАПЪНЕ ОЩЕ ПОВЕЧЕ ХАЗНАТА. И БЕЗ ТОВА ИДЕ ЛЕТНИЯ СЕЗОН . КОПЪРКИУХАХАХАХХАХТЕ ДА СЕ ГЪРЧАТ МБ

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.