Таксиметровите шофьори вдигнаха блокадата пред парламента

След петъчната блокада на центъра на София и протестите пред парламента заради убийството на техен колега, таксиметровите шофьори изтеглиха в събота сутринта автомобилите си от пространството пред Народното събрание и обещаха да не протестират през почивните дни. Това обяви Радослав Биров, представител на таксиметровите шофьори на пресконференция.

Убийството на 51-годишния таксиметров шофьор Емил Емилов предизвика вчерашните протести, при които движението в центъра на столицата бе парализирано и се наложиха спешни срещи с председателя на Народното събрание Георги Пирински, вътрешния министър Румен Петков и транспортния Петър Мутафчиев. В разговорите бяха дискутирани въпроси, свързани със сигурността на таксиметровите шофьори и необходимите за това законодателни мерки.

В късния петъчен следобяд стана ясно, че е задържан 28-годишният убиец, който е употребявал леки наркотици, и от признанията му е станало ясно, че е убил Емилов заради сметката от 15 лв. за ползване на таксито.

За момента свършеното от МВР дава е достатъчно основание за прекратяване на протеста на таксиметровите шофьори, заяви Румен Крумов, председател на Националния съюз на превозвачите. В неделя също няма да се предприемат никакви действия, а за понеделник е насрочена среща с финансовия министър Пламен Орешарски, за да се обсъди искането на таксиметровите шофьори да минат отново на патентен данък и да им бъде отменен корпоративния. От коментарите на Орешарски в петък стана ясно, че това искане най-вероятно ще бъде прието.

Пред Дарик радио транспортният министър Петър Мутафчиев заяви, че ако се получи съгласието на всички браншови организации в сектора, ще се въведе като задължително изискване въвеждането на прегради между мястото на шофьора и задните седалки, паник бутони, GPS-проследяване и задължително спиране само на стоянките. Той обаче припомни, че подобни мерки вече са били дискутирани, но не са били приети от фирмите за таксиметрови превози и шофьорите, защото тези изисквания ще ги натоварят финансово.

И в момента фирмите и шофьорите, които искат, биха могли да въведат тези мерки за сигурност в автомобилите, независимо, че не са разписани като задължителни изисквания в закона, каза Мутафчиев и посочи, че ангажимент на държавата е да гарантира защитата на правата на потребителите. Не е необходимо да задължаваме шофьорите да си правят застраховка "Живот", когато те имат това право, допълни той.

Още от България

Какво се крие зад истерията с "отнемането и продаването на деца"?