Такситата в Европа се мобилизират срещу туристическите автомобили

От Лондон до Рим, минавайки през Берлин и Париж, такситата протестират срещу нелоялната според тях конкуренция на туристически автомобили с шофьори и най-вече срещу практиките на американската компания Юбър (Uber), съобщи Франс прес.


Протестното движение започна във Великобритания, където прословутите черни таксита, които работят заедно с туристическите автомобили с шофьори от години, се разтревожиха заради нарастващото присъствие на калифорнийската транспортна компания, която е в дъното на създалия се конфликт.

 

Техните притеснения споделят и колегите им от други страни, които решиха да се присъединят към акцията им и да обявят европейска стачка, която е прецедент.

 

"Юбър не спазва действащите регламенти и вече има значителни средства", като е оценявана на 17 милиарда долара, каза Серж Мец, президент и главен изпълнителен директор на френската централа на радио-такси Такси Же7.

 

В Рим таксиметровите шофьори планират да направят "стачка на обратно" или с други думи да работят цял ден и да събират най-много 10 евро за пътуване, за да приложат схемата на конкуренцията, "без правила, толкова дълго, колкото поискаме", се посочва на Таксистори (Taxistory), блога на таксиметровите шофьори.

 

Такситата в Милано стачкуват от 06:00 по Гринуич до 20:00 часа по Гринуич, гарантирайки минимално обслужване (транспорт на възрастни и болни хора, както и на хора с увреждания).


В Германия са насрочени шествия на таксита в Берлин и Хамбург.

 

Германските таксиметрови шофьори се противопоставят на практиката на ЮбърПоп (UberPop) да свързва клиенти с частни лица, които имат шофьорска книжка и кола.

 

Във Франция федерациите на работодателите са начело на днешните протести. Част от техните симпатизанти трябва да се съберат на летищата "Орли" и "Роаси Шарл дьо Гол" утре от 06:00 часа честно време преди да се отправят в кортеж към Париж.

 

Опасността на задръствания в столицата и околностите ѝ е още по-голяма, тъй като този протест съвпада със стачка на служителите на националната железопътна компания.

Още от Бизнес

Защо Слави Трифонов не успя да регистрира партията си?