Таксите за кацане на самолети у нас скачат с една трета

Таксите за кацане на самолети у нас скачат с една трета

Правителството увеличи таксата за кацане на самолетите на обществените летища в България, съобщиха в четвъртък от правителствената пресслужба. Самолетите с над 10 тона излетно тегло (в тази категория влизат всички пътнически и товарни самолети), вече ще плащат малко под 759 евро за всяко кацане. В момента таксата е близо 506 евро.

При малките самолети (под 10 тона излетно тегло), таксата за кацане се увеличава от 145,3 евро до почти 218 евро.

Таксата за кацане покрива разходите на летищните оператори за поддръжката на инфраструктурата на летището- летателното поле, сигнализацията, осигуряване на охрана и аварийно спасителна дейност.

В мотивите на правителството е записано, че целта е да се отстрани несъответствието между приходи и разходи на летищните оператори за този тип обслужване. А също и за да се избегне кръстосаното субсидиране на дейностите в зоната на летището.

Определените от държавата такси от летищата в Пловдив и София отиват в бюджета на транспортното министерство, а тези от летищата Варна и Бургас вече ще се събират от концесионера “Фрапорт”.

Летищните оператори събират от авиокомпаниите и такси за обслужване на самолетите като превоз на пътниците до самолета, зареждане с вода и гориво. Тези такси се определят от търговското дружество и са индивидуални за всеки аеропорт. Обикновено те са много по-печеливши и ръководствата на летищата твърдят, че пренасочват средства от тях, за да ремонтират летището.

Специалисти коментираха, че се очаква да скочи и такса “пътник”, която също се определя от държавата.

Правителството реши леко да намали таксите за транзитно прелитащите през българското въздушно пространство. От 48,85 евро таксата става 48, 44 евро.

Още от Бизнес

Какво се крие зад истерията с "отнемането и продаването на деца"?