Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Таксите за кацане на самолети у нас скачат с една трета

5 коментара
Таксите за кацане на самолети у нас скачат с една трета

Правителството увеличи таксата за кацане на самолетите на обществените летища в България, съобщиха в четвъртък от правителствената пресслужба. Самолетите с над 10 тона излетно тегло (в тази категория влизат всички пътнически и товарни самолети), вече ще плащат малко под 759 евро за всяко кацане. В момента таксата е близо 506 евро.

При малките самолети (под 10 тона излетно тегло), таксата за кацане се увеличава от 145,3 евро до почти 218 евро.

Таксата за кацане покрива разходите на летищните оператори за поддръжката на инфраструктурата на летището- летателното поле, сигнализацията, осигуряване на охрана и аварийно спасителна дейност.

В мотивите на правителството е записано, че целта е да се отстрани несъответствието между приходи и разходи на летищните оператори за този тип обслужване. А също и за да се избегне кръстосаното субсидиране на дейностите в зоната на летището.

Определените от държавата такси от летищата в Пловдив и София отиват в бюджета на транспортното министерство, а тези от летищата Варна и Бургас вече ще се събират от концесионера “Фрапорт”.

Летищните оператори събират от авиокомпаниите и такси за обслужване на самолетите като превоз на пътниците до самолета, зареждане с вода и гориво. Тези такси се определят от търговското дружество и са индивидуални за всеки аеропорт. Обикновено те са много по-печеливши и ръководствата на летищата твърдят, че пренасочват средства от тях, за да ремонтират летището.

Специалисти коментираха, че се очаква да скочи и такса “пътник”, която също се определя от държавата.

Правителството реши леко да намали таксите за транзитно прелитащите през българското въздушно пространство. От 48,85 евро таксата става 48, 44 евро.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Turkish ot Istanbul
    #6

    ..

  2. Чартър
    #4

    Погледнете статистиката за броя на полетите през миналата година на летищата Варна и Бургас и познайте на кого правителството елегантно въстановява получената комисиона.

  3. Flyer
    #3

    Ami po drugite letista po Evropa taxite sa okolo 500 EUR, Sasto taka tam i taxite za nazemno obsluzhvane na samoletite (ground handling) sa dvoino po-niski... Letiste Sofia e NAI-SKAPOTO letiste v Evropa (vseki mozhe da porveri i da se ubedi sam). I ne samo, che darzhavata )sobstvenik na letiste Sofia) ne namaliava tzenite, ami gi i pokachva... prosto smiah v zalata:) A posle vsichki nie se chudim zasto Ryanair, EasyJet i drugi aviokompanii ne letiata do Bulgaria... To dobre che 2 firmi se prestrashiha da litnat minalata godina i kato gledam ste si ostanem samo s tezi 2-3 destinatzii

  4. ewa
    #2

    А какви са таксите в другите европейски летища ?защо не направихте сравнение в статията ?А аз искам да питам отдавна но,, информира се обществеността ,че отвреме на време ,,на летище София не са кацнали самолети от ,,Виена ,,и др и не са излетели за ,,Виена например и др ,,,Какви са причините да не се каца и да не излитат самолети от летище София ??

  5. yanko
    #1

    j

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.