Танцови експерименти с пънк, комикси, салса и "имидж театър" завладяват Пловдив

Танцови експерименти с пънк, комикси, салса и "имидж театър" завладяват Пловдив

Американски танцови спектакли, обединяващи по уникален начин различни стилове ритми, визуални ефекти, импровизации, "имидж театър" и дори комикси, ще гостуват в Пловдив между 26 и 28 март 2018 г. Невероятното преживяване Spotlight: USA 2018 се организира в сътрудничество между American Dance Abroad и фестивала за съвременен танц ONE DANCE WEEK в партньорство с Фондация Америка за България, Община Пловдив, Посолство на САЩ в България и Trust for Mutual Understanding (ТМU), Ню Йорк.

Spotlight: USA е американска платформа за съвременен танц, която ще покаже интригуващи и иновативни компании и хореографи от САЩ както пред българските зрители, така и пред професионална публика от над 50 професионални създадели на танц от 30 държави.

"Благодарим на American Dance Abroad, че повярваха в екстравагантната идея да организираме това мащабно събитие в България. През 2018 г. именно Пловдив ще бъде вратата на американската танцова сцена към останалия свят. Европа има най-високата концентрация от театри и фестивали, които представят това изкуство и затова съм убеден, че нашият експеримент ще успее.", коментира Асен Асенов, директор на Фондация ЕДНО за културна и изкуства.

"Какво се случва на американската танцова сцена? Spotlight: USA ще ни покаже това през март 2018 в Пловдив. Не се случва всеки ден най-добрите съвременни американски танцови трупи да се представят пред българска публика и пред най-добрите фестивални директори и селекционери от цял свят. Именно това е нашата мисия. Фондация "Америка за България" работи активно за представянето на най-доброто от американската култура тук, за да може младите български професионалисти да се докоснат до най-съвременните тенденции, да се вдъхновят и да знаят какво се случва на световната сцена." – коментира Надя Захариева, програмен директор "Изкуство и култура" във Фондация "Америка за България".

Програмата на представленията е селектирана от престижно международно жури от Испания, Чехия, Германия, Хонконг, Унгария и Италия.

Тя включва танцови формации от Ню Йорк, Лос Анджелис, Сиатъл, Филаделфия и Портланд.

Представленията на Degenerate Art Ensemble са вдъхновени от пънка, комиксите, кошмарите и приказките и от музиката на живо. Спектакли им са предизвикателство към осмислянето на архитектурата, музиката, историята, митовете и реалността.

Camille A. Brown & Dancers създават спектакли, изследващи исторически и съвременни културни, лични и социални проблеми чрез танцовия театър, споделяйки афроамериканския опит.

Дръзките и наситени с движение политически проницателни пърформанси на CONTRA-TIEMPO провокират публиката с езика на движения, образи и звук. Артистите обединяват на сцената салса, афро-кубински ритми, хип-хоп, съвременен танц и театър със завладяващи текстове и авторска музика, за да предложат динамични и многопластови изживявания.

Dance Heginbotham смесва в танца различни творби.

Изходна точка за спектаклите на е мултимедийният танцов театър – посока, зададена от историческото наследство на Баухаус, Ausdruckstanz, експерименталното течение от 1960-те години, изпълнителските изкуства от 70-те и 80-те години, както и съвременната мултимедия. е платформа за експериментален ансамблов пърформанс. Основатели на формацията са артистите Меган Бридж (хореография) и Питър Прайс (дизайн, музика).
Нов вид хореография, обогатена с визуални изкуства и дизайн ще представи Jonah Bokaer. Автор на 60 произведения, показвани в 31 държави, той работи още и в областта на дигиталните медии, интердисциплинарните колаборации и социалното предприемачество.

Целта на Kate Wallich + The YC е да приобщава артисти и публика чрез танц и съвременен дизайн.

Абстрактните страни на танца с безсюжетните елементи на "имидж театъра" съчетава Palissimo Company, която е основана и ръководена от Павел Зущиак, автор на спектакли за закрити и открити пространства. През 2015 г. той е отличен с Bessie Juried Award заради своето "поетично наслагване на движения и образи, осмислящи сценичното пространство като децентрализиран свят, където плътта е фокусът и платното за изразяването на многобройни човешки състояния".

Tahni Holt Dance поставя въпроси, които изискват строга специфика, но същевременно остават отворени за размишление – по-скоро подканящи, отколкото налагащи определена интерпретация. Холт активно използва интуицията си, формите на импровизация, сценичното общуване с изпълнителите и своите задълбочени интереси за връзката между тяло, дух и съзнание, за да създава своите спектакли.

Споделяне
Още от Общество