Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Тапа по бул.”Александър Малинов”, докато метрото стигне Бизнес парка

7 коментара
Снимка: БГНЕС

Временно неудобство за около година ще имат живеещите в жк Младост ІV, докато метрото стигне до Бизнес парка в София. Причината е, че едното платно ще бъде затворено за движение. Това съобщи столичният кмет Йорданка Фандъкова и предварително се извини за причиненото неудобство.

От 2015 г. обаче живеещите в района ще стигат до центъра за 10-15 минути. Освен това булевардът ще бъде разширен и на практика ще имаме около два километра нов булевард заедно с ново осветление, нови зелени площи и озеленяване, каза Фандъкова.

Във вторник беше даден стартът на строителството на 2.7 километровата отсечка, по която ще има три спирки. Първата е между бул. Андрей Ляпчев и ул. Балан. Втората станция на метрото е разположена под кръстовището на булевардите Александър Малинов и А. Москов. Третата станция излиза при Бизнес парка.

Изграждането на отсечката ще струва близо 86 млн. лева без ДДС. От тях близо 79 млн. лв. са от оперативна програма “Транспорт”, а останалите са местно съфинансиране.

За да върви по-бързо изграждането на участъка, той е поделен между два консорциума. Единият е обединение “Геометро Б.П.” с водещ партньор “Геотехмин”. Другото обединение е “Метро Билд Младост” с водещ партньор “Джи Пи Груп”. Надзорът на строителството ще се изпълнява от обединение “МИК”.

По договор срокът за завършване на обекта е 25 април 2015 г., но столичният кмет Йорданка Фандъкова обеща той да е готов до края на 2014 г.

По предварителни разчети трите нови спирки ще обслужват около 32 хиляди пътника дневно. Това трябва да доведе до намаление с една четвърт на автомобилния трафик в района, което означава, че ще се движат около 6000 автомобила по-малко дневно, изтъкна Йорданка Фандъкова.

Ефектът за околната среда е, че ще намалеят с 4000 тона годишно изхвърляните вредни вещества от двигателите. Времето, което ще спестят хората от ползването на метрото, се измерва на 5000 часа дневно.

“Ако има един от големите инфраструктурни проекти на България, който да бъде за пример, това безспорно е софийското метро”, изтъкна президентът Росен Плевнелиев. Той допълни, че това не е само негово мнение, а и на “нашите колеги от Европейската комисия”. “Пример за добро управление - ден по ден, лев по лев, в срок, качествено, така както трябва”, каза президентът.

Той отбеляза, че в тази част на София живеят над 120 хиляди души, а около мястото, на което след две години трябва да има функционална метростанция живеят десетки хиляди. Той им пожела до 2020 г. фасадите на околните панелни блокове също да бъдат обновени.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #7

    И 4 и 5, много сте светнати за моето положение и мотиви...Риторичен въпрос виждали ли сте? Казах, че ми е мъчно като гледам какви тъпотии стават. Къде виждате мрънкане, даване на акъл или обяснения? Симо май беше прав за чипа..

  2. tim
    #6
  3. Анонимен
    #5

    Номер 4 Ами изнесъл си се, защото не си можел да си плащаш сметките. Ако имаше доход равностоен на 2000 евро на месец, нямаше да се изнесеш.

  4. Анонимен
    #4

    Що ли се изнесох от България през 1994....мъчно ми е като гледам отдалече такива тъпотии :-(

  5. Анонимен
    #3

    Има един участък от не повече от километър на голо поле, което ако се направи, ще облекчи много трафика на този булевард.Става въпрос за участъка от надлеза на Цариградско шосе на Горубляне, под който сега има пазар за стари коли и спирката на метрото зад магазин Била в квартал Младост.Този път или улица, защото вече една част от него е застроена, директно свързва Младост с Цариградско шосе и който влиза в София с автомобил и пътува за този квартал, няма да минава през детелината и натоварения булевард Малинов.Но вече не години, а десетилетия минават и общината не строи тази улица, която ще е в пъти по-ефектна и по-евтина от метрото.Като приоритет именно тя най-напред трябва да се построи.

  6. Анонимен
    #2

    Прав сте, 1.

  7. Анонимен
    #1

    Че то тапата си я има и сега, най-вече заради тъпоумното решение да се направи още един светофар на този булевард, както и заради отвратителното регулиране на светофарите като цяло. Освен това, преди известно време се планираше точно на А. Малинов да се направи кръстовище на 2 нива чрез сглобяем мост, но после тихомълком направиха въпросния мост няколкостатин метра по-нататък, на А. Ляпчев, на място, където той е напълно ненужен. По този начин фирмата-изпълнител гушна лесен, но скъп проект, общината

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.