Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Тапите с автотрафика в София се местят на запад

Десетина ключови булеварда ще се ремонтират през лятото за около 36 млн. лв.

1 коментар
Тапите с автотрафика в София се местят на запад

Обичайният автомобилен трафик в центъра на София поетапно ще бъде възстановен до средата на юни. Той беше затруднен повече от година заради строителството на третия лъч на метрото.

Новите тапи и затворени участъци за ремонт ще бъдат основно в западната част на столицата, като най-засегнат ще е квартал "Овча купел".

Общо около десетина ключови булеварда ще бъдат ремонтирани това лято в София в периода 15 юни – 15 септември. Част от ремонтите ще продължат и след началото на новата учебна година, съобщи столичният кмет Йорданка Фандъкова преди старта им. Дейностите са съобразени с приключването на учебната година и изграждането на централните станции на метрото по линията от Малък градски театър "Зад Канала" до пазара Красно село.

Отварянето на центъра от 5 до 15 юни

Най-напред ще бъде възстановено движението по бул."България" в района на кръстовището с бул."Акад. Иван Гешов". В момента там се полага асфалтовата настилка и плановете са от 5 юни автомобилният трафик да бъде пуснат, съобщи изпълнителният директор на общинското дружество "Метрополитен" Стоян Братоев.

Пет дни по-късно – около 10 юни, е планирано и отварянето на движението по бул."Гоце Делчев" и на локалните платна по бул."Цар Борис ІІІ".

Последен ще бъде възстановен трафикът по бул. "Патриарх Евтимий" и тунелът под НДК отново ще стане еднопосочен от 15 юни. Тролей номер 9 отново ще се движи по обичайния си маршрут по ул. "Георги Раковски" в посока от Сточна гара към ул. "Св. Георги Софийски". Маршрутите на останалите тролейбуси също се възстановят.

С отварянето на булевард "Патриарх Евтимий" ще бъдат засадени и отсечените по тротоарите дървета заради строителството на станцията на метрото, каза Фандъкова. Тя уточни, че тази година ще бъдат засадени дървета само от една страна, а следващата година и от другата.

Паважът по бул."Дондуков" с шанс да остане, но се маха по бул. "Прага"

Един от ключовите булеварди, чийто ремонт започва през юни, е бул."Дондуков". Все още не е взето окончателно решение дали паважната настилка ще бъде запазена. Столична община изчаква решението на Министерството на културата, защото булевардът е част от колективен архитектурен ансамбъл, който е паметник на културата. Очаква се днес културното ведомство да излезе с позиция след поредното публично обсъждане на проекта.

Личното мнение на Фандъъкова е, че паважната настилка трябва да бъде запазена, за да се съхрани обликът на историческия център на столицата. "Булевард "Дондуков" е изключително важен за визията на града и за туризма", каза Фандъкова.

Тя заяви, че проведените социологически проучвания показвали, че жителите в тази част на столицата искали замяната на паветата с асфалт по бул."Дондуков", но присъствалите на публичните обществените обсъждания категорично били против асфалта. Неправителствени организации оспориха резултатите от представените проучвания, защото те представляваха анкета на сайта на район "Оборище" и допитване сред домоуправителите, но не и сред живеещите на булеварда.

Ремонтът на бул. "Дондуков" в участъка от ул. "Кракра" до Ларгото ще струва 7.2 млн. лв. с ДДС. Той ще започне на 1 юни от ул. "Кракра" до бул. "Васил Левски" с подмяната на канализацията. След 15 юни ще започне и смяната на тротоарните плочи с унипаваж в отсечката от бул."Васил Левски" до Ларгото, каза Фандъкова.

Настилката на пътната платно ще стане ясна, след като бъде получено становището на Министерството на културата. В момента проектът на Столичната община предвижда по бул. "Дондуков" да има само по едно пътно платно за автомобили, като трамвайните линии ще минават между тях. Според общинския проект паветата ще са под релсите, а автомобилите ще се движат по асфалтова настилка.

И ако за бул. "Дондуков" има шанс паважът да остане, то на бул. "Прага" в участъка между бул. "Скобелев" и бул. "Пенчо Славейков" той ще бъде премахнат и ще се замени с асфалт. Аргументът е, че това е един малък участък с павета, докато съседните улици са асфалтирани и е по-добре и той да бъде асфалтиран, обясни Фандъкова.

Ремонтът на ул. "Прага" ще бъде направен през лятото и ще струва около 1.5 млн. лв. с ДДС.

Бул."Тодор Каблешков" се затваря след 10 юни

След 10 юни за ремонт ще бъде затворено движението по бул. "Тодор Каблешков", който ще бъде разширен в участъка от бул. "Цар Борис ІІІ" до кв. "Бъкстон". Това ще стане след като бъде пуснато движението по бул. "Гоце Делчев" и локалните платна на бул. "Цар Борис ІІІ". Разширението на бул. "Тодор Каблешков" ще струва около 3.7 млн. лв.

Около 2 млн. лв. ще бъдат вложени в ремонта на бул. "Овча купел" до бул. "Цар Борис ІІІ".

Отново ще бъде затруднено и движението по бул. "Монтевидео" в кв."Овча купел", чиято реконструкция ще бъде довършена тази година. Ремонтът на бул. "Монтевидео" започна през миналата година. Това лято ще се прави разширението при Нов български университет (НБУ) и ремонта на платното до бул. "Президент Линкълн". Не се предвижда спиране на движението по булеварда по време на ремонтните дейности, а стесняване на участъци. Ремонтът на бул."Монтевидео" ще струва на столичани около 8 млн. лв. с ДДС.

За около година и половина затворен за движение ще бъде и участък от около 500 м от булевард "Президент Линкълн" при кръстовището с бул."Овча купел" заради строителството на станция на метрото. Движението ще става двупосочно по ул. "Зеленика".

Жителите на Требич най-после с достъп до Северната скоростна тангента

Около 9 юни ще започне изграждането на локалните платна по Северната скоростна тангента, с което ще се реши проблемът на жителите на кв. "Требич" с достъпа до пътя, съобщи Фандъкова. Така година и половина след пускането на скоростната магистрала жителите на квартала ще могат да се включват директно в новото съоръжение. Изграждането на локалите ще струва около 1.6 млн. лв. с ДДС.

Това лято ще бъде довършен и ремонтът на моста "Чавдар" заедно с прилежащите му съоръжения. Той ще струва 3.7 млн. лв. с ДДС.

От следващата седмица ще започне реконструкцията на бул. "Асен Йорданов" и ще продължи по бул. "Шипченски проход". Ще се работи на етапи и движението по този основен булевард няма да се спира, но ще има стеснени участъци. Ремонтът ще струва 2.6 млн. лв. с ДДС.

За кратко ще бъде затворена отново ул."Богатица" в район Лозенец. Тя беше основно ремонтирана през миналата година, а сега ще бъде поставен само износващият пласт асфалт и ще се направят паркингът и градинката, каза Фандъкова.

През август затварят Орлов мост за две седмици

През август за две седмици ще бъде затворен част от Орлов мост за движение, за да се направи ремонт на коловозите в асфалта, съобщи зам.-кметът по транспорт Евгени Крусев.

Около 900 хил. лв. ще струва довършването на ремонта на трамвайните релси на бул. "България", по който за своя сметка общината е започнала да подменя уличното осветление.

За цялостен ремонт на правителственото трасе, което ще се ползва по време на първото българско европредеседателство през 2018 г., се чака решение на правителството за отпускането на нужните 13 млн. лв., каза Фандъкова.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Дядо ми Петър
    #1

    Направих си труда да смъкна и разгледам приложената карта. ЗАТАПВАНЕТО В СОФИЯ НЕ САМО ЩЕ НАМАЛЕЕ, НО И ЩЕ СЕ УВЕЛИЧИ. Ще се увеличат и комисионните за "управляващите" ни разбойници, естествено. Защо не, щом не само ги търпим, но си ги и преизбираме.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.